گرفتار شدن خودرو به همراه ۴ سرنشین داخل سیلاب در حاشیه شهر مشهد (۲۰ اردیبهشت) قطع برق محله سیدی مشهد با سقوط داربست روی شبکه ۲۰ هزار ولتی| نقص برطرف شد کلات با ۵۷ میلی متر بارندگی رکورددار بارش در خراسان رضوی شد کودک ۱۰ ساله چطور قاتل شد؟ | چرا کودکان نباید فیلم ترسناک تماشا کنند؟ اعترافات تکان دهنده دختر ۱۰ ساله تهرانی درباره قتل دوستش| آدمکشی را ار فیلم‌های ترسناک یاد گرفتم بارندگی و سیلاب موجب انسداد موقت محور‌های مواصلاتی خراسان رضوی شد(۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) گروگانگیری یک زن و دخترش مقابل مجتمع پالادیوم+تصاویر راه ارتباطی ۲۰ روستای کلات خراسان رضوی بر اثر سیل قطع شد ۳۶ مصدوم در تصادف زنجیره‌ای در جاده نیشابور (۲۰ اردیبهشت) مسدود شدن ۶ جاده در خراسان رضوی بر اثر ریزش کوه و سیلاب هدیه روز دختر چی بخریم؟ دستگیری ۱۴ سرشبکه یک شرکت هرمی در مشهد عوامل ابتلا به حساسیت فصلی چیست؟ | راه‌هایی برای کاهش علائم آلرژی صدور هشدار نارنجی هواشناسی برای خراسان رضوی و ۵ استان دیگر (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) قتل زن جوان توسط برادرش در مشهد به خاطر حرف مردم + عکس هشدار جهادکشاورزی مشهد به کشاورزان، دامداران، مرغداران، زنبورداران و گلخانه‌داران آزمون شفاهی احراز صلاحیت اخذ پروانه تخصصی روان‌شناسان خراسان رضوی در مشهد برگزار شد پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (پنجشنبه و جمعه ۲۰ و ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تداوم بارش باران در استان تا جمعه
سرخط خبرها

در مجتمع قضایی «شوق زندگی» مشهد عدالت ترمیمی در حوزه کودک را به شکل عملی ایجاد کردیم

  • کد خبر: ۲۱۵۹۶۱
  • ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۱
در مجتمع قضایی «شوق زندگی» مشهد عدالت ترمیمی در حوزه کودک را به شکل عملی ایجاد کردیم
دستیار رئیس‌جمهور در پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی گفت: ابتکار شوق زندگی، جنس مدیریت مادرانه دارد و این نگاه مادرانه و مدیریتی باید توسعه پیدا کند که می‌تواند برگ زرینی در دستگاه قضایی و افتخار بزرگی برای دادگستری خراسان رضوی باشد.

به گزارش شهرآرانیوز، سکینه‌سادات پاد امروز، ۱۷ اسفند ماه، در مراسم شروع فعالیت محاکم اطفال و نوجوانان و دادسرای ویژه نوجوانان در قالب مجتمع قضایی حمایتی شوق زندگی که در دادگستری کل استان برگزار شد، اظهار کرد: متولی شوق زندگی، این امر زیبا و چندوجهی، یک زن است. همیشه در مورد الگوی سوم زن مسلمان صحبت می‌کنیم و مقام معظم رهبری نیز در خصوص آن فرمایشاتی دارند.

وی افزود: با وجود این صحبت‌ها معمولا در اینکه تجسم این الگوی سوم چیست، دچار لکنت می‌شویم یا زنانی را معرفی می‌کنیم که سیاست‌زده هستند و به واسطه مردان سیاسی به جا‌هایی می‌رسند و از آن‌ها نام می‌بریم و کمتر از بانوانی که تخصص و دانش دارند و دغدغه‌مند هستند، نام برده می‌شود. 

پاد با بیان اینکه شوق زندگی می‌تواند بسیاری از معضلات و مسائل ما را حتی با جامعه جهانی حل کند، عنوان کرد: ما ماده ۸۲ قانون مجازات اسلامی را داریم، اما به طور واقعی نهادسازی نکردیم. عابدین‌زاده و دادگستری استان به طور بومی الگویی را ارائه دادند و نهادسازی کردند. از مسئولان استانی و استاندار به عنوان نماینده عالی دولت می‌خواهیم که پای کار عابدین‌زاده بیایند.

دستیار رئیس‌جمهور در پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی ادامه داد: این اقدام عملی از مشهد شروع شده و برند آن باید به نام مشهد ثبت شود. با زحمات زیادی شوق زندگی، شوق زندگی شد و زندگی در بچه‌ها جریان پیدا کرد. به نوعی ما حتی عدالت ترمیمی در حوزه کودک را به شکل عملی ایجاد کردیم.

وی اضافه کرد: ما عضو کنوانسیون حقوق کودک هستیم و قوانین حوزه کودک و نوجوان خودمان از کنوانسیون حقوق کودک مترقی‌تر است. در مواردی که ما باید پاسخ دهیم، می‌توانیم این کار را با توجه به قوانین و نظام قضایی خود مستند به شوق زندگی پاسخ داده و بسیاری از مسائل خود را حل کنیم.

پاد بیان کرد: ما در شوق زندگی قدم‌های عملی برداشتیم، هم به کودک مسئولیت‌پذیری یاد می‌دهیم و هم وی را آماده ورود به اجتماع می‌کنیم. خلأهای تربیتی که این کودک نتوانسته به طور طبیعی دریافت کرده و رشد کند، مانند یک خانواده پرمهر در شوق زندگی اجرا می‌شود.

دستیار رئیس‌جمهور در پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی خاطرنشان کرد: این ابتکارات، جنس مدیریت مادرانه دارد و این نگاه مادرانه و مدیریتی باید توسعه پیدا کند که می‌تواند برگ زرینی در دستگاه قضایی و افتخار بزرگی برای دادگستری خراسان رضوی باشد. باید به زنان توانمند، ارزشمند و باتجربه خود بیشتر اعتماد و توجه کنیم و کار‌های بزرگ را به آن‌ها بسپاریم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->