حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان یک مقام ارشد نظامی رژیم صهیونیستی: کل غزه را هم نابود کنیم، به پیروزی نخواهیم رسید ۴ عملیات گروهان‌های قدس علیه اشغالگران اسرائیلی در جبالیا بایدن: ترامپ کاملا از تعادل خارج شده است رئیس ستاد ارتش اسرائیل مسئولیت شکست ۷ اکتبر را پذیرفت تیراندازی در آلاباما آمریکا | ۳ نفر کشته و ۱۲ تَن زخمی شدند شهادت ۵۰۰ تن از پزشکان و نیروهای بهداشتی و درمانی در غزه حمله راکتی از غزه به شهر اشغالی سدیروت معاون جدید پارلمانی رئیسی کیست؟ خانواده های اسرای صهیونیست خیابان منتهی به وزارت جنگ را بستند قسام: خانه بمب‌گذاری‌شده را به روی نظامیان فراری دشمن منفجر کردیم پایان کار حسینی در معاونت پارلمانی ریاست جمهوری تاکید رئیس جمهور بر لزوم اطمینان مدیران از رعایت کرامت انسانی امیرعبداللهیان: از گفتگو‌های ایران-عربی عبور کرده‌ایم حمله حزب‌الله با موشک‌های سنگین جدید خود به سرزمین‌های اشغالی (۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) «سیدحسن نصرالله» دوشنبه سخنرانی می‌کند (۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) بلینکن: اسرائیل برنامه معتبر برای دفاع از غیرنظامیان ندارد قسام در ۲ مرحله «سدیروت» را موشک‌باران کرد (۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) انتقاد بولتون از تهدید بایدن مبنی بر توقف ارسال سلاح به اسرائیل واکنش شدید حماس به اظهارات بایدن
سرخط خبرها

مشاور امنیت ملی عراق حضور موساد در اربیل را رد نکرد

  • کد خبر: ۲۱۷۱۵۵
  • ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۶
مشاور امنیت ملی عراق حضور موساد در اربیل را رد نکرد
مشاور امنیت ملی عراق در سخنانی گفت که حضور عناصر سرویس جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) در اقلیم کردستان عراق را رد نمی‌کند.

به گزارش شهرآرانیوز، «قاسم الاعرجی» مشاور امنیت ملی عراق در برنامه «نصف دائرة» شبکه «العهد» با اشاره به حمله سپاه پاسداران به مقر موساد در اربیل گفت، منکر حضور موساد در اقلیم کردستان نیست.

وی افزود: مسعود بارزانی، رئیس حزب دموکرات اقلیم کردستان عراق به من اجازه داد تا هر مکانی که مشکوک به حضور موساد است را جستجو و بازرسی کنم.

الاعرجی گفت: منکر حضور افراد دارای پاسپورت خارجی از کشور‌های اروپایی که با موساد در اربیل همکاری می‌کنند، نیستم.

وی ادامه داد: نتایج تحقیقات حمله به اربیل به «محمد شیاع السودانی» نخست‌وزیر عراق ارائه شده است.

الاعرجی در بخش دیگری از این مصاحبه به حضور نظامیان آمریکا در عراق پرداخت و در این باره اظهار کرد: السودانی با موضع ثابتی روی موضوع پایان دادن به مأموریت ائتلاف بین‌المللی در عراق کار می‌کند و بر مدیریت پرونده پایان دادن به این حضور نظارت می‌کند.

وی در این باره تاکید کرد: نیرو‌های امنیتی عراق برای مقابله با هرگونه چالش امنیتی از تجربه کافی برخوردار هستند.

مشاور امنیت ملی عراق در ادامه خواستار اعطای فرصت به دولت السودانی در پرونده مذاکرات با آمریکا شد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: عراق در برهه فعلی نیازی به حضور نیرو‌های خارجی در خاکش ندارد و همه با اخراج نیرو‌های آمریکایی موافقت خواهند کرد.

این مقام عراقی درباره نیرو‌های الحشد الشعبی نیز تاکید کرد: الحشد الشعبی جزئی از نیرو‌های امنیتی کشور است.

وی اضافه کرد: عراق قادر است با هرگونه چالشی از سوی داعش مقابله کند.

اشغالگری ترکیه در عراق غیرقانونی است

الاعرجی درباره حملات ترکیه به خاک کشورش نیز گفت: اشغالگری ترکیه در خاک عراق غیرقانونی است و دولت السودانی اقدامات تعیین کننده‌ای را در پرونده مرز‌های مشترک با ترکیه انجام داده است.

وی در این باره تصریح کرد: پرونده‌های مختلفی میان دو کشور وجود دارد و آنکارا برای حل و فصل مشکلات به ما پاسخ مثبت داده است.

الاعرجی درباره جنگ غزه نیز اظهار کرد: ما با دیدن اتفاقات غزه احساس درد و اندوه می‌کنیم و آنچه در این باریکه رخ داد چهره مدعیان حقوق بشر را فاش کرد.

وی در این باره ادامه داد: آنچه در غزه رخ می‌دهد، لکه ننگی بر پیشانی جامعه بین‌المللی است.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->