وزیر خارجه بر تسریع اجرای توافقات روسای جمهور ایران و تاجیکستان تاکید کرد سخنگوی شورای نگهبان از برگزاری انتخابات در ۸ حوزه انتخابیه به صورت تمام الکترونیک خبرداد فرمانده گروه ۴۴۴ مهندسی رزمی: امنیت پایدار سطح کشور مدیون جانفشانی‌های شهدا است آیت‌الله علم‌الهدی: مادر محور هویت‌آفرین خانواده است | تربیت و انسان‌سازی، رسالت ذاتی هلال احمر فرمانده نیروی زمینی ارتش: برآورد کرده‌ایم انسداد مرز شرق کشور در کوتاه‌ترین زمان ممکن به پایان برسد سرلشکر موسوی در مشهد: با عملیات وعده صادق و طوفان‌الاقصی عمر رژیم صهیونیستی زودتر به پایان خواهد رسید + ویدیو نماینده تل‌آویو در سازمان ملل: آیا اکنون زمان مناسبی برای اعمال محدودیت‌ بر تسلیحات اسرائیل است؟ تروریست‌ها هفت کارگر پاکستانی را در گوادر کشتند دیدار جمعی از قاریان قرآن عازم حج تمتع با رهبر معظم انقلاب اسلامی + فیلم آیت‌الله علم‌الهدی: تولد فرزند، نقطه عطف زندگی زناشویی است | «فرهنگ‌سازی» و «حمایت»، دو راه حل بحران افزایش سن ازدواج طرح سامان‌دهی کارکنان دولت یکشنبه (۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) در کمیسیون اجتماعی بررسی می‌شود تمایل ۵ کشور اروپایی برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین اردوغان: اسرائیل در تلاش است جنگ را به کل منطقه گسترش دهد آمادگی ۱۸ هزار و ۶۰۰ عامل اجرایی برای برگزاری دور دوم انتخابات در خراسان‌رضوی + فیلم سخنگوی وزارت خارجه روسیه: زلنسکی خائن است رئیس‌جمهور چین وارد بوداپست شد اعتراف بایدن به استفاده از بمب‌های آمریکایی برای کشتار غیرنظامیان در غزه وزارت ارتباطات از ارائه ۵۰۰ خدمت دولتی به صورت هوشمند خبرداد پروژه فیبر نوری منازل و کسب کار استان قم با حضور رئیسی افتتاح شد بلوغ ایران در حوزه دانش و صنعت هسته‌ای
سرخط خبرها

سازمان ملل: پزشکان دیگر نوزادانی با اندازه طبیعی در غزه نمی‌بینند

  • کد خبر: ۲۱۷۵۸۴
  • ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۵
سازمان ملل: پزشکان دیگر نوزادانی با اندازه طبیعی در غزه نمی‌بینند
یک مقام سازمان ملل تاکید کرد که «پزشکان دیگر نوزادانی با اندازه طبیعی در غزه نمی‌بینند». وی خاطرنشان کرد که ۱۸۰ زن هر روز در نوار ویران شده غزه در حالی که از گرسنگی و کم‌آبی رنج می‌برند، زایمان می‌کنند.

به گزارش شهرآرانیوز، دومینیک آلن، مسؤول صندوق جمعیت سازمان ملل متحد در کنفرانس مطبوعاتی ویدئویی در قدس گفت: «شخصاً غزه را در این هفته به‌خاطر میلیون‌ها زن و دختر، برای ۶۵۰ هزار دختر در سن باروری به‌ویژه برای ۱۸۰ زنی که هر روز زایمان می‌کنند، وحشت‌زده ترک کردم.»

به نقل از لوریان لو ژور، او توانست از بیمارستان‌هایی که هنوز خدمات زایمان در شمال نوار غزه را ارائه می‌دهند، بازدید کند، جایی که به گفته وزارت بهداشت غزه، بیش از ۳۱ هزار نفر از زمان آغاز حمله رژیم صهیونیستی شهید شده‌اند.

دومینیک آلن عنوان می‌کند: «پزشکان می‌گویند که دیگر نوزادان با اندازه طبیعی نمی‌بینند. از سوی دیگر، به طرز غم‌انگیزی، آنها شاهد تولد نوزادان مرده و مرگ‌ومیر بیشتر نوزادان هستند. این مادران باید فرزندان خود را در آغوش خود بگیرند، نه در کاور جسد.»

وی همچنین بر کمبود مواد بیهوشی برای سزارین سخن گفت و امتناع مقامات صهیونیستی از ارسال محموله‌های خاص کمک‌های صندوق جمعیت ملل متحد را محکوم کرد.

او گفت: «اگر بتوانم تصویری از آنچه در غزه دیدم و احساس کردم، شنیدم ترسیم کنم، این یک کابوس بزرگ‌تر از یک بحران انسانی است، این بحران «انسانیت» است. بدتر از آن چیزی که بتوانم توصیف کنم، آنچه عکس‌ها نشان می‌دهند، بیشتر از آن چیزی است که تصورش را بکنید.»

او در حالی که دستانش را روی دهانش گذاشت، ادامه داد: هرکسی را که دیدیم یا با آنها صحبت کردیم لاغر و گرسنه بودند و همه این حرکت را در جستجوی غذا انجام می‌دهند.

آلن همچنین عبور از یک ایست بازرسی نظامی را روایت کرد، جایی که کودکی، شاید پنج ساله، با ترس راه می‌رفت، دست‌هایش را در هوا بالا برده بود در حالیکه خواهرش با پرچمی سفید پشت سر او راه می‌رفت.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->