اختتامیه پویش "نان و مهر" ویژه دانش آموزان مناطق محروم برگزار شد | توزیع ۶۰هزار صبحانه گرم در ۲۲۰ مدرسه خراسان رضوی خرید ملک ورثه‌ای چه دردسرهایی دارد؟ رییس کمیته امداد: ۳۰۰ هزار میلیارد ریال وام اشتغال به مددجویان داده می‌شود قتل اشتباهی در جنوب تهران (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) عبدالرسول پورعباس سرپرست سازمان ملی سنجش شد تغییر روند رسیدگی به معافیت پزشکی سربازان تصادف شدید خودرو پراید و میکسر در بزرگراه پیامبر اعظم(ص)+تصویر جزئیات برگزاری مجدد نوبت اول کنکور ویژه داوطلبان سیل‌زده (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) پیش‌بینی ورود ۱۴۵ هزار گردشگر سلامت به مشهد در سال ۱۴۰۳ مصرف کدام کنسروها ممنوع است؟ طرز تهیه کیک توت‌فرنگی با مارمالاد و کرم کاستارد + عکس کشف ۷۳ فقره سرقت ضبط و پخش خودرو در مشهد دستبرد ۸ میلیاردی به یک ساعت‌فروشی در مشهد ویدئو | فرود بدون چرخ یک هواپیمای باری در فرودگاه استانبول پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی و مشهد (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تداوم بارش‌های رگباری در مشهد چه مقدار آب برای سلامت کلیه‌ها لازم است؟ بهترین روش برای نو و تمیز نگه‌داشتن فرش‌ها علت چرخش مچ پا چیست؟ عوامل خطر «زوال عقل زودرس» را بشناسید خوابیدن روی زمین برای کمردرد خوب است یا بد؟
سرخط خبرها

۱۱۰ نفر در تصادفات ۳ روز اخیر جان باختند (۲۷ اسفند ۱۴۰۲)

  • کد خبر: ۲۱۷۸۴۳
  • ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۷
۱۱۰ نفر در تصادفات ۳ روز اخیر جان باختند (۲۷ اسفند ۱۴۰۲)
رییس پلیس راه کشور با بیان اینکه نرخ جرائم رانندگی بازدارنده نیست، گفت: در سه روز گذشته ۱۱۰ نفر جان خود را از دست دادند.

به گزارش شهرآرانیوز، سردار حسن مؤمنی، در مراسم سراسری آغاز اجرایی پویش «چشم‌به‌راهیم» با بیان اینکه در سالی که گذشت، ۱۴ نفر از همکاران سازمان راهداری در راه خدمت به مردم جان خود را از دست دادند، اظهار کرد: برای کنترل تصادفات از دو روش اقدامات سلبی و ایجابی عمل می‌کنیم و اقدامات ایجابی شامل فرهنگ‌سازی می‌شود، بیش از ۸۰ درصد تصادفات در اثر سرعت غیرمجاز، سبقت غیرمجاز، نداشتن توجه به جلو و به‌دلیل استفاده از تلفن همراه و خستگی و خواب‌آلودگی است؛ این عوامل همه مربوط به راننده است و اگر به این عوامل توجه کنیم، می‌توانیم ۸۰ درصد سوانح را کاهش دهیم.

وی افزود: به نسبت آزادراه‌هایی که در کشور داریم که ایمنی زیادی دارند، تعداد فوتی‌ها زیاد است و این از سرعت، خستگی و خواب‌آلودگی ناشی می‌شود که در دو سال گذشته هم افزایش داشته است، در این خصوص درخواست داریم هموطنان برنامه‌ریزی‌های خود را فشرده انجام ندهند برای اینکه زمان از دست رفته را جبران کند، زیرا این موضوع منجر به سانحه می‌شود، در آن صورت برای ۱۴۰۳ روزنه خوبی خواهیم داشت و می‌توانیم به کاهش تصادفات امیدوار باشیم.

‌رئیس پلیس راه کشور تصریح کرد: در نوروز ۱۴۰۲، ۱۲۱۷ نفر از هموطنان جان خود را از دست دادند که آمار بالایی نسبت به سال‌های گذشته بود، آمار ۱۱ ماه سال جاری هم حاکی از آن است که بیش از ۱۸ هزار و ۵۰۰ نفر جان خود را از دست دادند، همچنین آمار کشته‌شدگان در تصادفات در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۱۳۹۹، ۱۲ درصد افزایش داشته، در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰، ۱۸ درصد افزایش داشته و این افزایش در سال ۱۴۰۲ تا کنون به ۳.۴ درصد رسیده است که باز هم باید کاهش یابد.

‌مؤمنی با بیان اینکه در سه روز گذشته ۱۱۰ نفر جان خود را از دست دادند، گفت: با توجه به ارتباطات با سازمان راهداری، تعاملات خوبی داریم و تمرکزمان را بر ۳۰ کیلومتری شهر‌ها را افزایش دادیم، زیرا تراکم جمعیت در این مناطق و احتمال رانندگی با حالت خواب‌آلودگی برای رسیدن به مقصد هم بیشتر است، از این رو در ایام نوروز بر ۳۰ کیلومتری شهر‌های تمرکز کردیم تا حوادث را کم کنیم.

‌وی با اشاره به اقدامات سلبی از سوی پلیس راه نیز اظهار کرد: باید با رانندگان خاطی برخورد جدی شود، البته بیش از ۹۰ درصد رانندگان قانون‌مند هستند و تخلف حادثه‌ساز انجام نمی‌دهند، اما برخی هستند که می‌خواهند تخلف خود را تحمیل کنند که باید با آنها برخورد شود؛ زیرا حتی یک اشتباه هم می‌تواند به آخرین اشتباه تبدیل شود، به همین دلیل در نوروز ۱۴۰۳ با کسانی که تخلف حادثه‌ساز دارند، برخورد خواهیم کرد.

‌رئیس پلیس راه کشور خاطرنشان کرد: واقعیت کشور این است که نرخ جرایم رانندگی بازدارنده نیست، کسی که تخلف می‌کند، باید تاوان سنگینی دهد، چون جان خودش و دیگران را به خطر می‌اندازد، درخواست این است که این موضوع مورد پیگیری قرار گیرد، زیرا جریمه سبد خانوار نیست که اگر افزایش پیدا کند، در معیشت مردم اثر بگذارد، بلکه تصادفات را کاهش می‌دهد.

‌مؤمنی ادامه داد: ما در کشور با پدیده جوان‌مرگی روبه‌رو هستیم، ۲۲ درصد کشته‌شدگان در تصادفات بین ۲۰ تا ۳۰ سال دارند، بیش از ۶۵ درصد کشته‌های ما از کسانی هستند که بین ۲۰ تا ۶۰ سال دارند و در سنین کار هستند که کشته شدن آنها صدمات جبران‌ناپذیری دارد، از نظر اقتصادی هم ۷ درصد تولید ناخالص ملی، هزینه تصادفات است و تبعات اجتماعی پنهانی دارد که قابل محاسبه نیست.

منبع: مهر

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->