مقام سازمان ملل: جنگ غزه در مقطع بحرانی و حساس قرار دارد آمریکا: اسرائیل در حمله اخیر خطوط قرمز را نقض نکرده است مصر: جامعه جهانی در جلوگیری از یورش اسرائیل به رفح ناکام ماند حملات هوایی رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) اردن: حمله شهرک نشینان به کاروان کمک‌های غزه جنایت است مشاور اسماعیل هنیه: نتانیاهو برای آتش بس سنگ اندازی می‌کند حمله پهپادی مقاومت عراق به جنوب فلسطین اشغالی (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) ترکیه: اسرائیل فورا از رفح عقب‌نشینی کند رسانه صهیونیستی: عملیات اسرائیل در رفح محدود است دومین حمله گردان‌های قسام به مواضع صهیونیست‌ها طی چند ساعت گذشته (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) رئیسی: ایران قوی می‌تواند گزینه نظامی را از روی میز حذف کند | دولت از وعده ایجاد یک میلیون شغل در سال عقب نیست سردار فدوی: دولت و سپاه درکنار یکدیگر رفع مشکلات کشور را پیگیری می‌کنند واکنش کانادا به حمله احتمالی اسرائیل به رفح هلاکت یک تاجر اسرائیلی در مصر ایروانی: هیچ یک از گروه‌های مقاومت در اقدام مشروع ایران علیه اسرائیل دخیل نبودند حمدان: عملیات رفح برای ارتش اسرائیل «پیک نیک» نخواهد بود چراغ سبز آمریکا به رژیم صهیونیستی برای عملیات «محدود» در رفح گروسی: مذاکرات با ایران درباره نحوه اجرای توافق مشترک مارس ادامه دارد نتانیاهو: پیشنهاد مورد قبول حماس از خواسته‌های ضروری اسرائیل فاصله دارد درگیری مرزی بین قرقیزستان و تاجیکستان
سرخط خبرها

وزارت دفاع فرانسه حضور نظامی در اوکراین را رد کرد

  • کد خبر: ۲۱۸۱۶۵
  • ۰۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۶
وزارت دفاع فرانسه حضور نظامی در اوکراین را رد کرد
وزارت دفاع فرانسه روز سه شنبه اظهارات سرگئی ناریشکین مدیر سرویس اطلاعات خارجی روسیه (SVR) را مبنی براین که فرانسه در حال آماده کردن گروهی متشکل از ۲ هزار نیروی نظامی برای اعزام به اوکراین است، رد کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، این وزارتخانه ادعا کرد که این گزارش "بخشی از استفاده سیستماتیک از اطلاعات نادرست" است.

وزارت دفاع فرانسه در ادامه در حساب کاربری خود در رسانه ایکس نوشت: ما خواستار هوشیاری کامل در مورد این اظهارات هستیم.

ناریشکین اظهار کرد: رهبری فعلی فرانسه اهمیتی به مرگ مردم عادی یا نگرانی ژنرال‌های این کشور نمی‌دهد.

وی افزود: بر اساس اطلاعاتی که به SVR رسیده است، گروهی برای اعزام به فرانسه آماده می‌شوند. این گروه در ابتدا شامل حدود ۲ هزار نیروی نظامی خواهد بود.

ناریشکین گفت: نیروهای مسلح روسیه این گروه نظامی را هدف مشروع تلقی می‌کند. این بدان معنی است که این گروه به سرنوشت همان فرانسوی‌های دچار می‌شود که با شمشیر به دنیای روس آمدند.

امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه اخیرا پس از میزبانی نشستی که با حضور سران و مقام‌های بلندپایه ۲۰ کشور در پاریس برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر، اجماعی برای اعزام نیرو به میدان نبرد وجود ندارد.

وی افزود، اما «هیچ چیزی را نمی‌شود، رد کرد. ما هر کاری که لازم باشد، انجام می‌دهیم تا روسیه پیروز نشود.»

رئیس جمهوری فرانسه در سخنان دیگری نیز از کشورهای اروپایی به عنوان متحدان کی‌یف خواست که نسبت به موضوع جنگ اوکراین بزدلانه عمل نکنند.

از سوی دیگر، استفان سژورنه وزیر خارجه فرانسه گفت: در مورد احتمال حمایت طولانی‌مدت ما از اوکراین تردید وجود دارد.

وی همچنین درباره ادامه حمایت آمریکا از اوکراین اظهار کرد: ابهام در مورد انتخابات آمریکا این سوال را ایجاد می‌کند که آیا بعد از آن واشنگتن با ما خواهد بود یا خیر.

سباستین لکورنو وزیر دفاع فرانسه نیز گفت که در حال حاضر هیچ طرحی برای اعزام نیروی نظامی به اوکراین وجود ندارد.

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین درباره اظهارات مکرون گفت: تا زمانی که اوکراین مقاومت می‌کند، ارتش فرانسه می‌تواند در قلمرو فرانسه بماند.

کشورهای مختلف از جمله انگلیس، اسلواکی، رومانی و ایتالیا اعزام نیروی نظامی ناتو به اوکراین را رد کرده‌اند.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->