گرفتار شدن خودرو به همراه ۴ سرنشین داخل سیلاب در حاشیه شهر مشهد (۲۰ اردیبهشت) قطع برق محله سیدی مشهد با سقوط داربست روی شبکه ۲۰ هزار ولتی| نقص برطرف شد کلات با ۵۷ میلی متر بارندگی رکورددار بارش در خراسان رضوی شد کودک ۱۰ ساله چطور قاتل شد؟ | چرا کودکان نباید فیلم ترسناک تماشا کنند؟ اعترافات تکان دهنده دختر ۱۰ ساله تهرانی درباره قتل دوستش| آدمکشی را ار فیلم‌های ترسناک یاد گرفتم بارندگی و سیلاب موجب انسداد موقت محور‌های مواصلاتی خراسان رضوی شد(۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) گروگانگیری یک زن و دخترش مقابل مجتمع پالادیوم+تصاویر راه ارتباطی ۲۰ روستای کلات خراسان رضوی بر اثر سیل قطع شد ۳۶ مصدوم در تصادف زنجیره‌ای در جاده نیشابور (۲۰ اردیبهشت) مسدود شدن ۶ جاده در خراسان رضوی بر اثر ریزش کوه و سیلاب هدیه روز دختر چی بخریم؟ دستگیری ۱۴ سرشبکه یک شرکت هرمی در مشهد عوامل ابتلا به حساسیت فصلی چیست؟ | راه‌هایی برای کاهش علائم آلرژی صدور هشدار نارنجی هواشناسی برای خراسان رضوی و ۵ استان دیگر (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) قتل زن جوان توسط برادرش در مشهد به خاطر حرف مردم + عکس هشدار جهادکشاورزی مشهد به کشاورزان، دامداران، مرغداران، زنبورداران و گلخانه‌داران آزمون شفاهی احراز صلاحیت اخذ پروانه تخصصی روان‌شناسان خراسان رضوی در مشهد برگزار شد پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (پنجشنبه و جمعه ۲۰ و ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تداوم بارش باران در استان تا جمعه
سرخط خبرها

آغاز مرحله دوم کارزار رسانه‌ای پیشگیری از اعتیاد نوجوانان در مشهد

  • کد خبر: ۲۲۰۵۴۲
  • ۱۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۲
آغاز مرحله دوم کارزار رسانه‌ای پیشگیری از اعتیاد نوجوانان در مشهد
معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی خراسان رضوی از آغاز دوباره پویش رسانه‌ای پیشگیری از اعتیاد در این استان و مشهد خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ هادی قیصری با اعلام این مطلب گفت: برای دومین بار کارزار رسانه‌ای پیشگیری از اعتیاد از تاریخ ١۴ الی ۲۶ فروردین ماه ١۴۰۳ در استان خراسان رضوی با موضوع کلی "والد آگاه، فرزند ایمن" اجرا می‌گردد.

وی ادامه داد: هدف این کارزار که با پیام اختصاصی " آیا می‌دانی الان فرزندت کجاست؟ " اجرا می‌گردد، حساس‌سازی و آگاه‌سازی والدین است و اشاره به فضای تعاملی بین والد و نوجوان دارد. مدیریت رفتار‌ها و ارتباطات با نوجوانان به منظور حفظ ایمنی و پیشگیری از آسیب اعتیاد، بسیار مهم است و وظیفه اساسی والدین به شمار می‌آید.

قیصری خاطرنشان کرد: به شدت تأکید می‌شود که والدین در مورد روش‌های صحیح پرورش فرزندان و مسائل مرتبط با دوره نوجوانی با روانشناسان متخصص مشورت نمایند. انعطاف در دریافت اطلاعات، اصلاح باور‌ها و به روز نگهداشتن دانش‌های خود ضروری است. این تعامل با روانشناسان نه تنها به والدین کمک می‌کند تا به عنوان پدر و مادران مطلع‌تری به مسائل نوجوانان دست یابند بلکه به آنها این امکان را هم می‌دهد که با دید بهتری به چالش‌ها و نیاز‌های فرزندانشان نگریسته و از راهنمایی‌های متخصصان بهره‌مند شوند. این گام مهم می‌تواند در بهبود رابطه و تعامل موثر با فرزندان تاثیرگذار باشد و پرورش نسل جوان سالم را ترویج نماید.

معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی خراسان رضوی افزود: خط مشاوره تلفنی ۱۴۸۰ سازمان بهزیستی آماده پاسخگوئی و ارائه مشاوره تلفنی است و نیز خط ملی اعتیاد با شماره ۰۹۶۲۸ ازساعت ۸ صبح تا ۸ شب با حضور مشاورین متخصص آماده پاسخگوئی به سوالات و ارایه مشاوره تلفنی به والدین دغدغه‌مند درخصوص پیشگیری از اعتیاد فرزندان می‌باشد.

قیصری خاطرنشان کرد: اهمیت نقش والدین به عنوان مهم‌ترین نهاد اجتماعی در پیشگیری از اعتیاد، ریشه‌کنی و هرگونه اقدام مثمرثمر در این زمینه فقط با همکاری عموم مردم امکان‌پذیر خواهد بود. مداخله عموم مردم آنها را نسبت به سرنوشت اجرای برنامه حساس می‌کند به گونه‌ای که حس مالکیت بر انجام و پایان آن برنامه خواهند داشت و بر رفع اشکالات آن می‌کوشند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->