سرخط خبرها

خراسان رضوی دومین رتبه پرفروش‌های سینمای کشور را کسب کرد

  • کد خبر: ۲۲۰۶۳۶
  • ۱۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۳
خراسان رضوی دومین رتبه پرفروش‌های سینمای کشور را کسب کرد
مدیرعامل سینماشهر اعلام کرد: تهران، خراسان رضوی و اصفهان سه استان پرفروش سینمای ایران هستند.

به گزارش شهرآرانیوز، هاشم میرزاخانی طی گزارشی تحلیلی از آمار فروش سینما‌های ایران، سه استان تهران، خراسان رضوی و اصفهان را به ترتیب سه استان پرفروش سینمای ایران در سال گذشته خواند. او همچنین اعلام کرد که «پردیس کوروش»، «پردیس ایران‌مال» و «پردیس هنر شهرآفتاب» به ترتیب سه سینمای پرفروش ایران در سال گذشته بودند.

وی درباره آمار فروش سینمای ایران در سال ۱۴۰۲ توضیح داد: سینمای ایران در سال گذشته بیش از هزارو۲۴۰میلیارد تومان فروش داشت که از این میزان فروش، بیش‌از ۵۵۰میلیاردو۴۸۳میلیون تومان مربوط به تهران، بیش‌از ۱۴۹میلیاردو۱۶۴میلیون تومان مربوط به خراسان رضوی و بیش‌از ۱۰۷میلیاردو۴۲میلیون تومان مربوط به استان اصفهان بوده است.

مدیرعامل مؤسسه سینماشهر با اشاره به دیگراستان‌های کشور، فارس، البرز و مازندران را پرفروش‌ترین استان‌ها در رتبه‌های بعدی دانست و افزود: استان فارس با فروش بیش‌از ۸۳میلیاردو۳۴۸میلیون تومان، استان البرز با فروش بیش‌از ۷۰میلیاردو۷۹۳میلیون تومان و استان مازندران با فروش بیش‌از ۴۳میلیاردو۴۰۶میلیون تومان سه استان پرفروش دیگر به‌جز تهران هستند.

او ادامه داد: به علاوه، آذربایجان‌شرقی با فروش بیش‌از ۲۸میلیاردو۷۳۵میلیون تومان، استان قم با فروش بیش‌از ۲۱میلیاردو۳۹۲میلیون تومان، گیلان با فروش بیش‌از ۲۰میلیاردو۳۱۶میلیون تومان و استان خوزستان با فروش بیش‌از ۱۸میلیاردو۶۴۷میلیون تومان به‌ترتیب رتبه چهارم تا دهم فروش استانی سال ۱۴۰۲ را به خود اختصاص دادند.

میرزاخانی درباره رتبه‌بندی سینما‌های کشور در سال گذشته تشریح کرد: پردیس سینمایی «کوروش» و پردیس سینمایی «ایران‌مال» در تهران و پردیس سینمایی «هنرشهر آفتاب» شیراز سه پردیس سینمایی بودند که در سال گذشته بیشترین فروش را به خود اختصاص دادند.

میرزاخانی افزود: به علاوه پردیس «آزادی» تهران، پردیس «هویزه» مشهد، پردیس «ساحل» اصفهان، پردیس «مگامال» تهران، پردیس «اکومال» کرج، پردیس «سیتی‌سنتر» اصفهان و پردیس «اطلس» مشهد نیز به ترتیب رتبه‌های چهارم تا دهم فروش به تفکیک سینما در سال گذشته را داشتند.

وی ادامه داد: ضریب اشغال سینما که عدد قابل بررسی برای سیاست‌گذاری‌ها تلقی می‌شود، در سال ۱۴۰۲ به بیش از ۱۲درصد رسید. این در حالی است که این عدد برای سال ۱۴۰۱ نزدیک به ۶درصد بود.

میرزاخانی در پایان با ارائه گزارش تحلیلی جامع افزود: اعداد دقیق ضرایب اشغال به تفکیک استان‌ها و سینما‌ها در گزارش ارائه‌شده آمده است. به‌علاوه، آمار ارائه‌شده بر مبنای بیننده هم وجود دارد و سینماداران و مخاطبان می‌توانند تعداد بیننده را برای هر سینما و استان به‌تفکیک ببینند.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->