قلندرشریف: ایستگاه سلامت خط‌دو متروی مشهد در سال ۱۴۰۳ تکمیل می‌شود مجید فاطمی‌ارفع به‌عنوان مشاور شهردار مشهد مقدس منصوب شد (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) افزایش ساعت خدمات‌رسانی خطوط اتوبوس‌رانی مشهد در دهه کرامت | سرویس‌دهی رایگان در روز میلاد امام‌رضا(ع) شهروند خبرنگار | درخواست رفع مشکل آسفالت محله کاظمیه مشهد + پاسخ اعمال‌قانون ۱۰۲۴ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۵۲ نفر در تصادفات رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته مصدوم شدند (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) آمادگی تمام ظرفیت‌های شهری مشهد برای برگزاری جشن بزرگ دهه کرامت سینما «دیاموند»؛ الماس سینمایی کشور بازدید سرزده شهرآرا از مراکز تجاری قدیمی مشهد که خطر حریق و حادثه در کمین آنهاست هوای کلانشهر مشهد امروز در شرایط پاک قرار گرفت (۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) وقوع ۶۸ حادثه در پی وزش باد و بارش باران در مشهد(۲۰ اردیبهشت) وزش باد شدید در مشهد باعث جدا شدن ورق‌های کامپوزیت نمای یک هتل شد ۴۳ نقطه از مشهد درگیر آب گرفتگی شد | حجم بارش در مشهد به ۱۳ میلی‌متر رسید (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد مثل دبی نشد! | بارش شدید باران خللی در پروازها ایجاد نکرد راه‌آهن مشهد: مسافران زمان‌بندی برای رسیدن به ایستگاه راه‌آهن را در نظر بگیرند (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۱۵۰ دقیقه‌ تلاش آتش نشانان برای نجات دو جوان کارتن خواب از سیلاب کال خیام + عکس شهردار مشهد: ۶ هزار نیروی خدمات شهری مشغول فعالیت هستند (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) + فیلم رفع ۴۰ مورد آب‌گرفتگی درپی بارش‌های اخیر در مشهد + فیلم (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) مشهدالرضا(ع) در تدارک ویژه‌برنامه‌های دهه کرامت | اجرای بیش از ۳۰ برنامه ویژه برای دهه کرامت در مشهد + فیلم اعلام ویژه‌برنامه‌های دهه ادب و حماسه | همایش علمی «حکیم توس» در مشهد برگزار می‌شود
سرخط خبرها

جشن رنگارنگ لاله‌ها در پارک ملت مشهد

  • کد خبر: ۲۲۰۷۹۸
  • ۲۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۵
جشن رنگارنگ لاله‌ها در پارک ملت مشهد
مزار شهدا در ۱۰ بوستان، پارک ملت و باغ گل‌ها پذیرای گل‌های زیبای بهار شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، اولین باری که پای گل‌های لاله و به‌اصطلاح گل‌های پیازی به مشهد باز شد، فروردین ماه ۱۳۹۱ بود که نخستین جشنواره گل‌های پیازی با کاشت ۵۰ هزار گل لاله در پارک ملت برگزار شد. جشنواره‌ای که از آن سال به بعد تا امروز مشهد و پارک ملت را به عنوان برند این جشنواره مطرح کرده است. در طول دوازده سال اخیر مردم مشهد و زائران در فروردین‌ماه منتظر برگزاری جشنواره گل‌های لاله در مشهد هستند. بهار ۱۴۰۳ هم مثل سال‌های گذشته، بوستان ملت و البته باغ گل‌ها و مزار شهدا در ۱۰ بوستان شهر میزبان جشنواره گل‌های لاله خواهد بود.

معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد در گفت‌‎وگو با شهرآرا درباره جزئیات جشنواره گل‌های لاله گفت: این جشنواره از چندروز قبل آغاز شده و تا پایان عید سعید فطر از ساعت هشت تا ۱۰ شب پذیرای شهروندان است.

مهدی یعقوبی افزود: فرایند آماده‌سازی بستر و مراحل کاشت بیش از ۱۰۰ هزار گل لاله در بوستان ملت و دیگر مکان‌های تعیین‌شده مثل باغ گل‌ها برای جشنواره گل‌های لاله از ابتدای آذرماه آغاز شد و اکنون بعد از گذشت حدود پنج ماه، به مرحله گل‌دهی رسیده است.

۷۵ هزار بوته لاله در بوستان ملت

مهدی یعقوبی ادامه داد: گل‌های لاله در ۸۰۰ مترمربع از بوستان ۷۰ هکتاری ملت و در محدوده اطراف مزار شهدا کاشته شده است که در این مساحت بیش از ۷۵ هزار بوته گل پیازی لاله در شانزده گونه مختلف و پانزده رنگ متفاوت پیش‌بینی شده است. در کنار آنها هشتاد فلاورباکس و سه المان گل جانمایی شده است که شهروندان می‌توانند از این فضای زیــبـــا در بــوســتان ملــت استــفاده کنند.

۱۹ هزار بوته در باغ گل‌ها

وی در ادامه و با اشاره به کاشت بیش از ۱۹ هزار بوته گل لاله در باغ گل‌ها تصریح کرد: در این باغ و در مساحتی حدود ۲۷۰۰ مترمربع، بیش از ۲۷۰ هزار بوته گل فصلی کاشته شده است که از این تعداد بیش از ۱۹ هزار بوته گل لاله و ۲۵۰۰ بوته گل پیازی آنمون است که مردم می‌توانند علاوه بر پارک ملت، از زیبایی گل‌های لاله در باغ گل‌ها هم استفاده کنند.

لاله‌باران مزار شهدا در ۱۰ بوستان

اما جشنواره گل‌های لاله امسال تنها محدود به پارک ملت و باغ گل‌ها نیست و برای اولین بار در طول عمر این جشنواره، جایی بیرون از این دو بوستان هم بیش از ۱۰۰ فلاورباکس گل لاله جانمایی و نصب شد؛ موضوعی که معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد درباره آن گفت: امسال و در جریان استقبال از بهار ۱۴۰۳، برای اولین بار برای مزار شهدا در ۱۰ بوستان سطح شهر هم گل لاله جانمایی شد و ۱۰۴ فلاورباکس گل پیازی لاله در بوستان ارم، بوستان وحدت، بوستان آلاله‌ها، بوستان کوهسنگی، بوستان خورشید، بوستان نیلوفرآبی، بوستان ملت و عرصه میدان شهدا جانمایی و نصب شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->