جزئیات جدید از بازداشت متهم پرونده زهره فکور صبور در قهوه‌خانه فرد متهم به قتل «زهره فکور صبور» بازداشت شد وزیر ارشاد: سال گذشته ۱۲۰هزار مجوز کتاب صادر شد ویدئو | فیلمبرداری فصل دوم سریال «Wednesday» آغاز شد + تیزر «ایزابل هوپر» رئیس هیات داوران ونیز شد مدیرمسئول روزنامه شهرآرا: سبک زندگی و اثرات تهاجم فرهنگی، دغدغه مشترک رسانه‌های ایران و عراق است برگزاری مرحله استانی نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کودک‌و‌نوجوان در مشهد + فیلم (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) گام جدی برای تقویت تعاملات رسانه‌ای میان ایران و عراق سخنان جنجالی «کیانوش عیاری» درباره پرداخت دستمزد عواملش واکنش محمدرضا شهبازی، مجری «پاورقی» به ماجرای خبر اخراجش از تلویزیون «گودزیلا منهای یک» هم‌زمان با پخش جهانی در شبکه نمایش خانگی «آبی روشن» با بازی مهران غفوریان و مهران احمدی در راه سینما جایزه نتپک بیست‌وپنجمین جشنواره جئونجو کره جنوبی برای «گیج گاه» شاعر «سمرقند»: نمایشگاه، کتاب را به دست مخاطب خاص می‌رساند «باران کوثری» سه داستان کوتاه را برای نابینایان خواند اولین کتاب بازیگر «عطرآلود» در نمایشگاه کتاب
سرخط خبرها

منظر زیبای فطر، کثرت در قاب وحدت

  • کد خبر: ۲۲۱۰۱۶
  • ۲۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۰
منظر زیبای فطر، کثرت در قاب وحدت
عکس هوایی از نماز عید فطر در آلبانی نمایش تصویر قدرتمندی از وحدت و تنوع جامعه مسلمانان در این رویداد مهم است.

عید فطر به عنوان جشن پایانی یک ماه عبادت و تمرین خودسازی برای مسلمانان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. از همین رو تصاویر و عکس‌های منتشر شده هرساله از برگزاری این عید در سرتاسر جهان سرشار است از جذابیت‌های متنوع بصری.

عکس هوایی از نماز عید فطر در آلبانی نمایش تصویر قدرتمندی از وحدت و تنوع جامعه مسلمانان در این رویداد مهم است. این عکس که از میدان اسکندربیگ در تیرانا گرفته شده است، جمعیت زیادی از نمازگزاران را به تصویر می‌کشد که در فضایی بزرگ گرد هم آمده اند و لباس‌های رنگارنگ به تن کرده و مشغول اقامه نماز هستند. 

ترکیب بندی عکس به خوبی متعادل است و ردیف‌های نمازگزاران یک الگوی متقارن را تشکیل می‌دهد که نگاه بیننده را به تساوی بین این پراکندگی منظم پخش می‌کند. استفاده از نور طبیعی و پالت رنگی خنثی به فضای آرام صحنه می‌افزاید، در حالی که تضاد بین چمن سبز و لباس سفید نمازگزاران جلوه بصری قابل توجهی ایجاد می‌کند.

 از منظر قاب و الگوی ترکیب بندی، عکس گواهی بر قدرت عکاسی هوایی در ثبت چشم انداز‌های منحصر به فرد دارد. استفاده از یک نقطه دید بالا و یک لنز زاویه باز، حس مقیاس و عظمت را ایجاد می‌کند و اهمیت مناسبت و کثرت در عین وحدت جامعه مسلمانان را برجسته می‌کند. نمازگزاران با تعدد بالا هرکدام تبدیل شده اند به جزئی از این کل زیبا و نقطه‌ای از این نقش. این عکس همچنین اهمیت عید فطر را به عنوان یک جشن فرهنگی و مذهبی برجسته می‌کند و زیبایی و غنای سنت‌ها و اعمال مسلمانان را در این عید پراهمیت به نمایش می‌گذارد.

 از منظر اجتماعی همچنین بازتابی از تنوع فرهنگی و مذهبی آلبانی است، کشوری عمدتا مسلمان در جنوب شرقی اروپا. اقامه نماز عید سعید فطر در میدان اسکندربیگ گواهی بر تساهل مذهبی این کشور و تعهد آن به ترویج هماهنگی و تفاهم بین ادیان است. این تصویر یادآور اهمیت احترام و بزرگداشت تفاوت‌های فرهنگی و مذهبی و نقشی است که عکاسی می‌تواند در ارتقای درک و همدلی ایفا کند.

عکس: جنت اسکولاکو- خبرگزاری گتی فرانسه

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->