هوای هشت منطقه کلانشهر مشهد امروز پاک است (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) ترافیک سنگین در بزرگراه‌ها و معابر شهری مشهد | فوت راکب موتورسیکلت در تصادف با اتوبوس و سواری (۱۲ اردیبهشت۱۴۰۳) اعمال قانون ۱۸۳۸ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۵۶ دستگاه خودروی متخلف توقیف شدند (۱۲ اردیبهشت۱۴۰۳) روایت مدیرعامل قطار شهری مشهد از سختی‌های ساخت خطوط مترو | ۴ هزار نفر ۲۴ ساعته در اعماق زمین پهبادهای آتش نشان، یک ضرورت مهم ایمنی برای مشهد است اجرای طرح اهدای کلاه ایمنی به موتورسواران در مشهد با همکاری شهرداری و پلیس احداث قطار «مشهد - گلبهار - چناران» سرعت می‌گیرد رینگ پیرامونی و پارک خطی بوستان کرامت مشهد مرداد ۱۴۰۳ به بهره‌برداری می‌رسد ویدئو | طهوریان‌عسکری: طی ۲ سال اخیر تحول مطلوبی در حاشیه شهر مشهد رخ داده است گفتگو با مخترع نمونه خراسان‌رضوی | بومی‌سازی قطعات و تکنولوژی ریلی ضروری است بیش از ۴۰ درصد متکدیان در مشهد، معتاد هستند | برخی خود را به شکل «زنان» درمی‌آورند رونمایی از نخستین چاپ‌برگردان روزنامه ادب هر ثانیه بیش از ۲۰ کیلوگرم پسماند در مشهد تولید می‌شود مشهد در کنار  کنارک | روایت خدمت نیرو‌های شهرداری مشهد برای کمک به سیل‌زدگان در سیستان و بلوچستان «زنگ سپاس معلم» در مشهد نواخته شد | استاندار خراسان رضوی: مسیر انقلاب در حال طی شدن است + فیلم رکوردی تازه برای مشهد ثبت شد اختصاص ۲۱ درصد اوراق مشارکت کشور به مشهد
سرخط خبرها

نگاهی به وعده‌های مسئولان شهر مشهد برای سال ۱۴۰۳

  • کد خبر: ۲۲۲۶۲۳
  • ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۳
نگاهی به وعده‌های مسئولان شهر مشهد برای سال ۱۴۰۳
گزارش شهرآرا از آنچه که مسئولان درباره اجرای پروژه یا بهبود شرایط شهری امسال به مشهدی‌ها قول دادند.

به گزارش شهرآرانیوز یلدا مهدوی |ما صدای مردم هستیم. مردمی که قول تحقق برخی از پروژه‌ها را امسال یا سال‌های گذشته از تریبون‌های مختلف و متعدد از سوی مسئولان شنیده‌اند. در این گزارش به تعدادی از شاخص‌ترین قول‌ها و وعده‌های مسئولان درباره مشکلات و دغدغه‌های مردمی که سررسید آن مربوط به امسال است، اشاره شده تا در یازده ماه باقی‌مانده از این سال شاهد تحقق این قول‌ها و رفع دغدغه مردم و شهروندان باشیم.

اولین قول از حاشیه شهر محقق شد

اولین قولی که مسئولان تحقق آن را به مردم مشهد در ابتدای سال‌۱۴۰۳ دادند مربوط به افتتاح پل دهرود بود. پلی که سال‌ها ساکنان محله چشم‌انتظار آن بودند. دغدغه عرض کم پل و ترافیک صبحگاهی و شب‌هنگام خودرو‌ها برای رسیدن به شهرک مهرگان یکی دیگر از مواردی بود که جمعیت درخور توجه ساکنان این شهرک و چند روستای آن محدوده مطرح کرده بودند و خواستار تعریض این پل بودند. این پل پس از شش ماه تلاش شبانه‌روزی به بهره‌برداری رسید و در اختیار مردم قرار گرفت. با احداث این پل محور رسالت نوسازی و بازسازی شد و روکش آسفالت، خط‌کشی، تابلو و علائم جدید در این محور نصب شد.

شاخص‌ترین وعده‌های مسئولان برای سال ۱۴۰۳

تسویه با بخش دوم تصفیه‌خانه پرکندآباد در سال‌۱۴۰۳

کشف‌رود اسمی آشنا برای مشهدی‌هاست. رودخانه‌ای قدیمی که دهه‌ها با جاری شدن فاضلاب در آن دیگر چهره‌ای مشابه رودخانه ندارد. در این میان، مسئولان نجات و حیات دوباره این رودخانه را در گرو به سرانجام رسیدن تصفیه‌خانه‌های مشهد دانسته‌اند.

آن‌طور که حسن اسماعیلیان مدیرعامل آبفای مشهد گفته است، تصفیه‌خانه پرکندآباد ۲ مشهد بزرگ‌ترین تصفیه‌خانه فاضلاب کشور است که در چهار بخش اجرا خواهد شد. بخش دوم این تصفیه‌خانه نیز با ظرفیت ۵۰‌هزار مترمکعب در شبانه‌روز تا پایان سال‌۱۴۰۳ به بهره‌برداری می‌رسد.

شاخص‌ترین وعده‌های مسئولان برای سال ۱۴۰۳

۱۴۰۳ با خط ۳ مترو مشهد

یکی دیگر از مهم‌ترین دغدغه‌های مردمی افزایش خطوط مترویی حمل‌و‌نقل عمومی مشهد است. موضوعی که در صدر پیام‌های مردمی است. محور و شاکله اصلی پیام‌های مردمی بر توسعه این خطوط و بهره‌مندی دیگر مناطق مشهد از مزایای خطوط مترویی است.

برای شهر مشهد چهارخط مترو تعریف شده است که از این تعداد در حال حاضر دو خط در مدار خدمت و فعالیت قرار دارد.

محمدرضا قلندر، شهردار مشهد، آخرین روز‌های سال گذشته (۲۰ اسفند) قول بهره‌برداری فاز نخست خط ۳ را برای سال ۱۴۰۳ داد.

شهردار مشهد، برای توضیحات بیشتر این پروژه گفته بود: سال‌۱۴۰۳ بخش یک خط‌۳ قطار شهری مشهد به طول شش‌کیلومتر از میدان شهدا تا پایانه مسافربری با حضور رئیس‌جمهور به بهره‌برداری می‌رسد. ۱۸‌فروردین نیز خبر‌های دل‌گرم‌کننده‌ای از تست گرم خط ۳ مشهد منتشر شد. در این راستا تست گرم فاز یک این خط با حضور جمعی از مسئولان شهری و استانی و با حرکت از ایستگاه پایانه مسافربری امام رضا (ع) تا میدان شهدا برگزار شد.

جبران کسری آب مشهد با آب‌گیری سد شوریجه در سال‌۱۴۰۳

۱۷ آذر سال گذشته علی‌اکبر محرابیان، وزیر نیرو در بازدید از سد شوریجه به سرنوشت تأمین آب مشهد و ضرورت توجه به این کلان‌شهر اشاره کرده بود. او در ادامه این قول را داده بود که با توجه به ظرفیت آورده سیلابی مخزن سد شوریجه و نیاز شدید شهرستان‌های مشهد و سرخس به جبران کسری آب، آب‌گیری و بهره‌برداری از این سد در نیمه اول سال‌۱۴۰۳ آغاز می‌شود.

مدیرعامل آب منطقه‌ای خراسان رضوی نیز در همان مراسم به ظرفیت این سد اشاره کرده بود. محمدعلی نعمت‌نژاد گفته بود که سد مخزنی شوریجه بعد از سد دوستی دومین سد مخزنی بزرگ در خراسان رضوی از منظر قابلیت ذخیره‌سازی خواهد بود. 

با آغاز بهره‌برداری از این سد (۴/۱۵) میلیون مترمکعب آب برای مصارف شرب و (۳/۳) میلیون متر مکعب و (۲/۲) میلیون مترمکعب به ترتیب برای حقابه محیط زیست و سیلاب‌بران در بخش کشاورزی تأمین خواهد شد. امید به تحقق آب‌گیری این سد امسال در شرایطی است که مدیران شرکت آب‌وفاضلاب در گزارشی از آخرین وضعیت و شرایط ذخیره آب سد دوستی گفته‌اند که در حال حاضر سد دوستی فقط ۵ درصد آب دارد.

شاخص‌ترین وعده‌های مسئولان برای سال ۱۴۰۳

سامان‌دهی کشف‌رود تا پایان سال‌۱۴۰۳

۲۳ آذر سال گذشته محسن داوری، فرماندار مشهد، در جلسه‌ای قولی مهم به مشهدی‌ها داد. او گفت که تا پایان سال آینده، جریان فاضلاب ورودی به کشف‌رود به طور کامل خشک می‌شود.
در آن جلسه فرماندار مشهد تأکید بسیاری درباره اهتمام مسئولان برای حل مشکلات مردم داشت. او تأکید کرده بود که جلسات کارشناسی با محوریت کشف‌رود از جمله جلساتی است که به صورت ثابت و مستمر برگزار می‌شود و ماهیت عملیاتی دارد.

در این باره سیاست‌گذاری کرده‌ایم که فاضلاب پیش از ورود به رودخانه تصفیه شود. با پیگیری‌های مستمر، تصفیه‎خانه چرمشهر را که عملیات عمرانی آن از سال‌ها قبل آغاز شده بود به مرحله‌ای رساندیم که از دی ۱۴۰۲ فعالیت خود را آغاز کند. به موازات این، تصفیه‌خانه طبرسی نیز در دستور کار است. بر اساس برنامه‌ریزی‌ها این تصفیه‌خانه تا پایان دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

شاخص‌ترین وعده‌های مسئولان برای سال ۱۴۰۳

ورود ۴۰۰ اتوبوس جدید به شهر در نیمه اول سال

دغدغه اتوبوس. موضوعی که فهرست بیشترین پیام‌های مردمی است. پیام‌های مردم برای اتوبوس‌ها حول دو محور افزایش ناوگان و حذف اتوبوس‌های فرسوده است. خطوط ۷۴، ۸۸، ۹۰، ۲/۲۲ و... از جمله خطوطی هستند که بیشترین پیام‌های مردمی برای افزایش تعداد اتوبوس‌ها و حذف اتوبوس‌های فرسوده را به خود اختصاص داده است.

در همین باره مسئولان خبر افزایش ناوگان را برای امسال دادند. ایمان فرهمندی، نایب رئیس شورای شهر مشهد گفته است: براساس مصوبات شورا و قرارداد‌های منعقدشده، درصدد هستیم تا در نیمه اول امسال، چهارصد دستگاه اتوبوس جدید خریداری کنیم و این اتوبوس‌ها را وارد چرخه خدمات‌‎رسانی کنیم.

فرهمندی به این موضوع نیز اشاره کرده بود که همه سعی مدیریت شهری بر این است که چهارصد دستگاه اتوبوس در نیمه اول امسال در اختیار شهروندان قرار گیرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->