هشدار قرمز یک پزشک| ساده‌انگاری نسبت به سقط جنین حتی در بین خانواده‌های متدین دختری که با بیماری‌ نادرش رفاقت می‌کند هزینه درمان ناباروری در ایران کمتر از سایر کشورها فرزندان سوم و چهارم ۶۵ درصد از سقط جنین‌های خراسان رضوی هستند آیا لایحه «ارتقای امنیت زنان» فمنیستی است؟ زنان به چند ساعت خواب نیاز دارند؟ صدور رأی بی‌سابقه به‌نفع بانوان ایرانی توزیع بسته های بهداشتی دوران بلوغ بین دختران دانش آموز در خراسان رضوی از تولیدات هنرمندان درباره جوانی جمعیت حمایت می‌شود برنامه‌های دهه کرامت با گلباران حرم مطهر امام رضا (ع) در مشهد آغاز می‌شود روایت یک بانوی نخبه از تجربه زندگی با چادر در آمریکا و ژاپن تست آمینوسنتز در دوره بارداری و هزینه بالای آن چطور می‌توان از سحر و جادو در امان ماند؟ باید و نبایدهای تعامل با کودکان چاق انتشار جزئیات جدید از پرونده دزدیده شدن دختر ۴ ساله کلاله‌ای معصومه شکوری، ناظر داوری فینال لیگ قهرمانان زنان آسیا ماجرای مخفیانه زنان یک روستا که سوژه شد نگاهی به زندگی و خدمات مادر علم زنان و مامایی ایران ویدئو | فراخوان ثبت نام بیمه اجتماعی رایگان ویژه مادران صادر شد + لینک ثبت نام
سرخط خبرها
کنترل خوب فشارخون می‌تواند از فیبروم رحمی جلوگیری کند

کنترل خوب فشارخون می‌تواند از فیبروم رحمی جلوگیری کند

  • کد خبر: ۲۲۳۱۰۶
  • ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۹
تحقیقات جدید نشان می‌دهد که کنترل فشارخون می‌تواند برای زنان در پیشگیری از فیبروم رحم بسیار مهم باشد.

به گزارش شهرآرانیوز به نقل از هلث دی نیوز، زنان میانسالی که در یک مطالعه جدید تا ۱۷ سال تحت نظر بودند، در صورت درمان فشار خون بالا با دارو، ۳۷ درصد کمتر احتمال داشت که به این عارضه دردناک مبتلا شوند.

«سوزانا میترو»، سرپرست تیم تحقیق از مؤسسه کایسر کالیفرنیا، گفت: «بیماران مبتلا به فشار خون ۴۵ درصد بیشتر در معرض خطر فیبروم‌های گزارش‌شده جدید بودند».

فیبروم‌های رحمی تومور‌های خوش خیم، اما دردناکی هستند که در رحم ایجاد می‌شوند و تا سن ۵۰ سالگی تا ۸۰ درصد زنان را تحت تاثیر قرار می‌دهند.

فیبروم‌ها می‌توانند باعث درد و خونریزی شوند، اما در حال حاضر هیچ روش شناخته شده‌ای برای پیشگیری از آنها وجود ندارد.

در مطالعه جدید، گروه تحقیق داده‌های سال‌های ۱۹۹۶-۲۰۱۳ را برای ۲۵۷۰ زن آمریکایی که از سن ۴۵ سالگی در مطالعه سلامت زنان در سراسر کشور ثبت نام کرده بودند، تجزیه و تحلیل کرد.

همه این زنان در زمان پیوستن به مطالعه هیچ سابقه قبلی فیبروم نداشتند، اما طی ۱۷ سال بعد، ۲۰ درصد چنین تشخیصی را دریافت کردند.

فشار خون زنان نیز در طول زمان پیگیری شد.

محققان دریافتند که ارتباط قوی بین فشار خون و احتمال رشد فیبروم رحم در زنان وجود دارد.

به عنوان مثال، افرادی که فشار خون تشخیص داده نشده و درمان نشده داشتند، ۱۹ درصد بیشتر در معرض ابتلا به فیبروم بودند، در حالی که آنهایی که فشار خون بالا درمان شده داشتند، ۲۰ درصد با خطر کمتری مواجه بودند.

این تیم افزود، زنانی که فشار خون بالا خود را با یک دسته خاص از دارو‌ها به نام مهارکننده‌های ACE درمان کردند، ۴۸ درصد کاهش خطر ابتلا به فیبروم را داشتند.

هنوز ارتباط دقیق بین فشار خون و خطر فیبروم مشخص نیست، اما اگر ارتباط علت و معلولی باشد، استفاده از دارو‌های ضد فشار خون در صورت لزوم ممکن است فرصتی برای جلوگیری از رشد فیبروم در این مرحله پرخطر زندگی باشد.

منبع: مهر

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.