سرطان تخمدان؛ یکی از علل شایع مرگ و میر زنان نقش مهم ماما در کاهش مرگ و میر مادران و کودکان ویدئو | گفتگوی آزاد با دختران در خودرو ون پلیس زنان با ورزش در میانسالی می‌توانند سال‌های بدون فعالیت خود را جبران کنند چه عواملی در مشارکت سیاسی زنان نقش دارد؟ گذری بر تاریخ مامایی در ایران | قصه قابله روسی در مشهدِ یک قرن پیش ۱۵ هزار زوج مشهدی امسال در طرح «باهم» ثبت‌نام می‌شوند حواشی یک بازی و توهین به زنان کام همه را تلخ کرد | روز سیاه فوتبال سابقه شروع کاهش نرخ باروری به حدود دهه ۴۰ برمی‌گردد شاخصه‌های سبک زندگی مشترک از منظر امام صادق (ع) معرفی کتاب | حسنیه در دربار هارون، شرح مناظرات بانویی از شاگردان امام صادق(ع) بهره‌مندی بانوان زائر و مجاور از کارگاه‌های مشاوره آموزشی قرائت قرآن کریم چه کار کنیم فرزندمان چاق نشود؟ ممنوعیت حجاب برای زنان مسلمان فرانسوی در المپیک پاریس چرا زنان بعد از یائسگی دچار بی اختیاری ادرار می‌شوند؟ دست‌هایی که بوی خیر می‌دهند موقوفات زنان از صفویه تا قاجار در مشهد ویدئو | زنان و دختران، قربانی‌های روابط بی حد و مرز آزادی جنسی سوء استفاده از کودکان را در تبلیغات ممنوع کنید پردرآمدترین مشاغل خانگی برای بانوان کدام‌اند؟ این خانم معلم کودکان بازمانده از تحصیل را نجات می‌دهد
سرخط خبرها
رسانه تراز انقلاب اسلامی، فهم درست و دقیقی از وضع جامعه دارد

رسانه تراز انقلاب اسلامی، فهم درست و دقیقی از وضع جامعه دارد

  • کد خبر: ۲۲۳۹۲۹
  • ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۵
مدرس و پژوهشگر سواد رسانه گفت: از جمله شاخصه‌های مهم رسانه تراز انقلاب اسلامی این است که فهم درست و دقیقی از وضع جامعه دارد.

به گزارش شهرآرانیوز، معصومه نصیری با اشاره به این که رسانه تراز انقلاب اسلامی می‌بایست همچون ذره‌بین و نورافکنی بر روی اتفاقات و رویداد‌های جامعه باشد و به تحلیل درست آن‌ها بپردازد، اظهار داشت: در رسانه متشرع مجاهد تراز انقلاب، هدف وسیله را توجیه نمی‌کند و ما برای رسیدن به هدف از مسیر متعالی عبور می‌کنیم، نه از مسیر نابود کردن شاخص‌های انقلاب یا از بین بردن اخلاق برای تخریب افراد و لذا در این خصوص بحث اخلاق و اعتقادات و باور‌های دینی بسیار حائز اهمیت است.

وی افزود: یکی دیگر از شاخصه‌های مهم چنین رسانه ای، توجه به مقوله امید است کما این که در بیانیه گام دوم نیز به این مساله کلیدی توجه شده و لذا رسانه تراز انقلاب اسلامی باید باعث تقویت امید در جامعه شده و به مقابله جدی با جریان‌های مأیوس ساز اهتمام ورزد.

وی با اشاره به این نکته که اساساً ترسیم گری امید به آینده با تردید‌های رسانه‌ای محقق نمی‌شود، گفت: این تردیدآفرینی در راستای مطالبه گری نیست، بلکه در راستای تخریب‌های جریانی، گروهی، فرقه‌ای و نحله‌ای است و حرکت در راستای ناامیدسازی و مردد کردن مردم و جوانان، خواسته یا ناخواسته بازی در پازل دشمن به شمار می‌رود.

نصیری خاطرنشان کرد: آن چه مهم است این که بدانیم رسانه تراز انقلاب، رسانه‌ای است که دارای هویت اصیل بوده و پایبند به آنچه در فرایند‌های تاریخی رخ می‌دهد است و از سوی دیگر تحریف کننده نیست و ایجاد اختلال حتی در حوزه ذهنی مسئول و مخاطب نمی‌کند و پاس گل مداوم و مرتب به رسانه معاند نمی‌دهد، چرا که در حوزه جنگ رسانه‌ای، فهم درستی از اوضاع جامعه خود دارد و می‌داند که چگونه به اهداف انقلاب اسلامی و منافع مردم خدمت کند.

مدرس و پژوهشگر سواد رسانه ادامه داد: طبعاً رسانه تراز نیاز به انسان تراز دارد که در رأس آن قرار گیرد و وقتی از جنگ رسانه‌ای صحبت می‌کنیم، قاعدتاً نمی‌توانیم دژبان جلوی در را در رأس آن بگذاریم بلکه یک فرمانده باید در رأس آن قرار گیرد و به تدوین استراتژی در نبرد رسانه‌ای بپردازد.

وی افزود: چنین فرمانده‌ای یک انسان مجاهد و متشرع و فهیم است و مسیر و شاخص‌های انقلاب اسلامی را می‌شناسد و بر اساس همین شناخت به وظیفه خود و هدایت نیرو‌ها می‌پردازد و در موقعیت مناسب برای دیده بانی و ارایه دستورات قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: از سوی دیگر ما در حوزه رسانه تراز انقلاب برای اینکه این مسیر به خوبی دنبال شود نیازمند به رسانه‌ی نقطه‌زن داریم چرا که عرصه امروز، حالا ببینیم چه می‌شود و چه اتفاقی می‌افتد، نیست. باید در لحظه و نقطه‌زن اقدام کنیم و تصمیم درست بگیریم و البته به موقع اقدام نماییم.

نصیری در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: در رسانه تراز انقلاب اسلامی باید یک گزاره را در نظر بگیریم که در اشخاص لزوماً خلاصه نمی‌شود. یکی از مشکلات جدی ما این است که فرد می‌گوید انقلاب اسلامی یعنی من. اما در نگرش امامین انقلاب این را نمی‌بینیم. انقلاب اسلامی یک فرایند کل‌نگر است. گاهی وقتی فرد صاحب رسانه شود، می‌گوید من و شاخص‌های من. برای همین است که وقتی درباره اینکه چرا نتوانستیم رسانه تراز انقلاب اسلامی داشته باشیم، پاسخش این می‌شود که شخصیت‌ها و افرادی که در انقلاب اسلامی بودند اکنون خود را انقلاب اسلامی می‌دانند و حال آن که انقلاب اسلامی یک کل بزرگ است که ما روی آن تمدن نوین اسلامی و اتفاقات حوزه مقاومت را بنا کرده ایم.

وی اضافه کرد: بر این اساس وقتی در غزه اتفاقی می‌افتد، نباید صرفاً یک ایرانی باشی که در ایران زیست می‌کنی و با این کلمه آشنا باشی؛ بلکه فردی که در لندن، فرانسه و ... پای کار غزه می‌ایستد نیز در درون خود گرایش‌های انقلابی اسلامی دارد. حال ممکن است او مسیحی باشد؛ بنابراین این مسأله قابل سرایت است و اگر آن را در افراد محصور کنیم، بزرگترین خیانت را کرده‌ایم.

نصیری همچنین گفت: مساله کلیدی دیگر ناظر به لزوم پایبندی به مبانی معرفت‌شناختی انقلاب است. چون در دکترین انقلاب اسلامی، مبانی، بسیار درست و قواعد، بسیار بجا و در چارچوب‌هایی هستند که قابل سرایت به هر آن کسی است که دنبال اتفاقات صحیح است. این مسأله در مبانی حرفه‌ای رسانه‌ای دنیا نیز وجود دارد. اینکه آنها چقدر اجرا می‌کنند، یک بحث است و اینکه چقدر به آن توجه دارند و با شعار آن حوزه افکار عمومی را در دنیا مدیریت می‌کنند، بحث دیگری است، از جمله این مبانی می‌توان به توجه به صداقت، رعایت اخلاق، صراحت و شجاعت اشاره کرد.

منبع: حوزه نیوز

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.