از تاثیر اعجاب آور غلات در بهبود دیابت خبر دارید؟ مشارکت ۴۷.۴ درصدی مردم خراسان رضوی در انتخابات ۱۴۰۲ براساس آمار ثبت احوال اعمال قانون ۲۱۵۶ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | مصدومیت ۷۰ نفر درتصادفات رانندگی (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) خراسان رضوی دارنده رتبه هشتم ولادت در کشور در سال ۱۴۰۲ | مشهد رتبه یازدهم ولادت در استان پایین‌بودن تستوسترون چگونه بر سلامت قلب اثر می‌گذارد؟ هفدهمین جشنواره آموزشی شهید مطهری در مشهد آغاز شد کتاب‌هایی که می‌توانند سمی باشند | چیزی که درباره کتاب‌ها نمی‌دانید درباره آسم و عوامل ایجادکننده آن شهروندان همچنان از کمبود‌ها و توزیع نامناسب شیرخشک گلایه دارند پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی | کاهش دما و بارش باران در اواخر هفته (١٨ اردیبهشت ١۴٠٣) مشهد، میزبان جشنواره ملی بانوان امدادگر و کارآفرین | تشکیل ۸ هزار هسته کارآفرینی در جمعیت هلال‌احمر کشور افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی از اردیبهشت ۱۴۰۳| معوقات حقوق و مستمری بازنشستگان خردادماه واریز می‌شود ماجرای مردی که همسرش را خفه کرد حداقل مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی چقدر شد؟ +جزئیات ابلاغیه نمایندگان کارگری: میز مذاکره را ترک نکرده‌ایم و حق کارگران یک دستمزد عادلانه است انگیزه قتل مرد جوان در پاتوق اجاره‌ای در مشهد فاش شد + عکس جزئیات جدید از همسان‌سازی حقوق فرهنگیان بازنشسته | رتبه‌بندی معلمان چه زمانی به پایان می‌رسد؟
سرخط خبرها

دستگیری نخستین سارقی که با پابندالکترونیکی قصد سرقت داشت !

  • کد خبر: ۲۲۴۳۳۹
  • ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۲
دستگیری نخستین سارقی که با پابندالکترونیکی قصد سرقت داشت !
سارق سابقه دار ۲۴ ساله پس از آزادی از زندان، این بار با پایند الکترونیکی قصد سرقت و گوشی قاپی داشت که دستگیر شد.

به گزارش شهرآرانیوز، معروف به «اشکان موفرفری» است. ۲۴ سال بیشتر سن ندارد، اما با وجود این سن کم ۴ سابقه کیفری در پرونده اش ثبت شده و برای پنجمین بار است که دستگیر می‌شود. اشکان نخستین مجرم سابقه دار است که هنگام سرقت با پابند الکترونیکی دستگیر می‌شود. طرح کنترل مجرمان از اواخر سال گذشته و به دستور سردار رادان کلید خورد و حالا نام اشکان با مو‌های فر در لیست نخستین مجرمی که با پابند الکترونیکی راهی سرقت شده، ثبت شده است. گفتگو با این مجرم را بخوانید.

چطور جرات کردی با پابند الکترونیکی، راهی سرقت شوی؟

- اشتباه کردم، فکر نمی‌کردم ماجرا جدی باشد.

یعنی فکر نمی‌کردی توسط پلیس رصد می‌شوی؟

- فکر می‌کردم تعداد مجرمانی که مانند من پابند دارند، زیاد است و حواسشان به من نیست. البته حرف‌های دوستان خلافکارم هم بی تاثیر نبود.

دوستانت چه حرف‌هایی می‌زدند؟

- یک شب دور هم نشسته بودیم و دوستانم به وضعیت من می‌خندیدند. می‌گفتند نگران نباش، سیستم پلیس خراب است و رصد نمی‌شوی. می‌توانی با خیال راحت بروی سرقت. این حرف‌ها را زدند و من نیز ترغیب شدم برای رفتن به سرقت. با خود گفتم بروم امتحان کنم ببینم اصلا پابند کار می‌کند یا ماجرا یک شوخی عجیب است! یک جورایی کنجکاو هم شده بودم، اما خب دیدم ماجرا خیلی جدی‌تر از این حرف هاست. رفتم سرقت با این پابند الکترونیکی غافل از اینکه پلیس مرا رصد می‌کرد.

حالا اسمت ثبت شده به عنوان نخستین مجرمی که با پابند الکترونیکی راهی سرقت شده، اما ناکام مانده است؟

- همه در کار خوب رکورد ثبت می‌کنند، من، اما در کار خلاف رکوردار شدم و البته معروف!

کی از زندان آزاد شدی؟

- سوم عید بود و همان روز هم پابند الکترونیکی را به پایم بستند.

چند مرتبه دستگیر شده ای؟

- این پنجمین بار است که دستگیر می‌شوم. پیش از این ۴ مرتبه به جرم سرقت دستگیر شده ام.

با چه شگردی سرقت می‌کنی؟

- من تخصصم سرقت گوشی موبایل است. یا گوشی را از دست مردم می‌قاپم یا با تهدید زورگیری می‌کنم.

از شگرد سرقتت با پابند الکترونیکی بگو؟

- همانطور که گفتم سوم عید آزاد شدم و سوم اردیبهشت تصمیم به سرقت گرفتم. رفتم به محله‌ای در جنوب تهران و به محض شناسایی طعمه جدید به سمتش رفتم تا گوشی اش را بقاپم، اما سر بزنگاه پلیس رسید و من از ترسم فرار کردم.

بعد چه شد؟

- پلیس به تعقیبم پرداخت و من با تمام قدرت تصمیم به فرار گرفتم. حتی خیابان‌ها را خلاف جهت با موتورم می‌رفتم. ماموران چند بار اقدام به تیراندازی هوایی کردند و من به اخطار دادند، اما توجهی نکردم. در نهایت پایم را هدف گلوله قرار دادند و دستگیر شدم.

ظاهرا با قمه هم مامور پلیس را مجروح کردی؟

- می‌خواستم هر طور شده فرار کنم و ناچار شدم با قمه، مامور پلیس را زخمی کنم، اما گلوله خوردم.

همدستی هم داشتی؟

- نه من معمولا تنهایی سرقت می‌کنم. البته این اواخر گل هم مصرف می‌کردم و تصورم این است که هر وقت مواد می‌کشم مغزم از کار می‌افتد.

با وجود سن کمی که داری، انگیزه ات از سرقت چیست؟

- بی پولی. باید خرج مواد پدرم را بدهم. خرج همسر و فرزند خردسالم را. خرج گل را.

همسرت خبر دارد که سرقت می‌کنی؟

- نه.

مگر می‌شود؟ پابند الکترونیکی ات را ندیده است؟

- نه دقت نکرده است!

اولین بار کی وارد دنیای خلافکاران شدی؟

- وقتی ۱۶ سالم بود و برای اولین بار سوار موتور شدم و گوشی قاپیدم. از آن پس دیگر شغلم شد دزدی. اما اینبار که با این وضعیت دستگیر شدم به شدت احساس ندامت و پشیمانی می‌کنم. دیگر می‌خواهم دور خلاف را خط بکشم و زندگی درستی را در پیش بگیرم.

منبع: همشهری آنلاین

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->