آیا لایحه «ارتقای امنیت زنان» فمنیستی است؟ زنان به چند ساعت خواب نیاز دارند؟ صدور رأی بی‌سابقه به‌نفع بانوان ایرانی توزیع بسته های بهداشتی دوران بلوغ بین دختران دانش آموز در خراسان رضوی از تولیدات هنرمندان درباره جوانی جمعیت حمایت می‌شود برنامه‌های دهه کرامت با گلباران حرم مطهر امام رضا (ع) در مشهد آغاز می‌شود روایت یک بانوی نخبه از تجربه زندگی با چادر در آمریکا و ژاپن تست آمینوسنتز در دوره بارداری و هزینه بالای آن چطور می‌توان از سحر و جادو در امان ماند؟ باید و نبایدهای تعامل با کودکان چاق انتشار جزئیات جدید از پرونده دزدیده شدن دختر ۴ ساله کلاله‌ای معصومه شکوری، ناظر داوری فینال لیگ قهرمانان زنان آسیا ماجرای مخفیانه زنان یک روستا که سوژه شد نگاهی به زندگی و خدمات مادر علم زنان و مامایی ایران ویدئو | فراخوان ثبت نام بیمه اجتماعی رایگان ویژه مادران صادر شد + لینک ثبت نام سرطان تخمدان؛ یکی از علل شایع مرگ و میر زنان نقش مهم ماما در کاهش مرگ و میر مادران و کودکان ویدئو | گفتگوی آزاد با دختران در خودرو ون پلیس زنان با ورزش در میانسالی می‌توانند سال‌های بدون فعالیت خود را جبران کنند
سرخط خبرها
تشریح فعالیت‌های مرکز امور بانوان بنیاد کرامت رضوی

تشریح فعالیت‌های مرکز امور بانوان بنیاد کرامت رضوی

  • کد خبر: ۲۲۴۳۸۳
  • ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۰
مدیر مرکز امور بانوان و خانواده بنیاد کرامت رضوی به تشریح برنامه‌های زن و خانواده در خراسان رضوی پرداخت.

فاطمه دژبرد در گفتگو با خبرنگارشهرارانیوز درخصوص فعالیت‌های حوزه زن و خانواده بنیاد کرامت رضوی اظهار کرد: مرکز بانوان و خانواده آستان قدس رضوی زیر مجموعه بنیاد کرامت رضوی استان تعریف شده است مرکز بانوان که از سال ۹۵ تاسیس شده است فعالیت‌هایی را در حوزه بانوان و خانواده درحوزه‌های متفاوتی نظیر فعالیت‌های مشارکت‌های اجتماعی بانوان، اشتغال و کارآفرینی و رفع آسیب‌های اجتماعی مانند کاهش طلاق، جمعیت و فرزندآوری و... انجام میدهندکه به تفکیک هر طرح، به تشریح فعالیت ها‌ی مرکز امور بانوان و خانواده بنیاد کرامت رضوی میپردازیم. 

مدیر مرکز امور بانوان و خانواده بنیاد کرامت رضوی گفت: مرکز بانوان و خانواده فقط ستاد مستقر در مشهد نیست بازوان اجرایی ما در کل کشور مستقر هستند کانون‌های بانوان و خانواده که زیر مجموعه کانون خدمت رضوی در استان‌ها تعریف می‌شود از بازوان قوی امور خادمیاری هستند که فعالیت‌های ابلاغی حوزه زن و خانواده را در شهرستان‌ها اجرا میکنند.

طرح "زندگی به سبک رضوی"

دژبرد با بیان اینکه باغ اردوگاه خاتون یکی از باغ‌های بزرگ آستان قدس رضوی است که محلی برای انجام فعالیت‌های فرهنگی تربیتی بانوان و خانواده است، بیان کرد:در حوزه مهارت افزایی، توانمند سازی و تعالی بخشی حوزه بانوان و خانواده باهدف تشکیل، تحکیم و تعالی خانواده انجام می‌شود طرح "زندگی به سبک رضوی" است این طرح ویژه زوجین جوانی است که در حرم مطهر امام رضا عقد میکنند کارگاه‌های آموزشی در قالب فعالیت‌های تفریحی، مشاوره برای ان‌ها برگزار می‌شود و به مدت یک الی سه سال از این زوجین پشتیبانی می‌شود.

طرح "شکوه مادری"

وی با بیان اینکه طرح شکوه مادری باهدف تکریم مقام مادر و افزایش فرزند اوری هر ساله در ایام ولادت حضرت زهرا (س) برگزار می‌شود افزود:این طرح که بیشتر جنبه ترویجی دارد بر اساس شاخص‌هایی از مادران جوان زیر ۴۰ سال بیش از سه فرزند، مادران موفق و مادران دارای فرزند خوانده، مادران مقاومت، کنشگران جمعیت در محضر تولیت آستان قدس رضوی از ان‌ها تجلیل می‌شود.

طرح "شمیم رضوی"

مدیر مرکز امور بانوان و خانواده بنیاد کرامت رضوی اظهار کرد:تاکنون ۴ رویداد شکوه مادری از سال ۹۹ تا سال ۱۴۰۲ برگزار شده است بیش از ۸۰ هزار مادر در طرح شکوه مادری شرکت کردند، در ادامه طرح شکوه مادری، طرح شمیم رضوی است در اینطرح که شبکه مادران نسل رضوی است مادرجوان دارای بیش از سه فرزند به عنوان الگو و مروج فرزند اوری در محله خود تشکیل هسته میدهند و بین ۵ تا ۱۲ نفر از مادران محله را زیر مجموعه خود قرار میدهد و فعالیت‌های اموزشی را به هسته خود انتقال می دهد.

طرح "مادران ارزش افرین"

دژبرد با بیان اینکه دیگر فعالیت ما در حوزه حمایت از بانوان سرپرست خانوار به ویژه در حوزه اشتغال و کارافرینی طرح " مادران ارزش افرین" است تصریح کرد: این طرح از سال ۹۸ در پایلوت مشهد کلید خوردو هم اکنون در چند استان دیگر کشور برگزار می‌شود. در این طرح که در محلات حاشیه شهر برگزار می‌شود رابطین کارافرینی زنان سرپرست خانوار را در سطوح مختلف بانوان بی انگیزه و بی علاقه به فعالیت اقتصادی، مادران علاقمند به حوزه اقتصادی، بانوان کارافرین مبتدی و حرفه‌ای تقسیم بندی میکنند و برای هر یک از ان‌ها اقداماتی را نظیر برگزاری برنامه‌های اموزشی، مهارتی، انگیزشی، برگزاری نمایشگاه‌های مختلف، حمایت‌های مالی تسهیلاتی و کمک به فعالیت‌های حوزه اقتصادی و اشتغال بانوان برگزار میکنند.

"پویش جشن تشرف دختران ماه "

وی با بیان اینکه این پویش با هدف تکریم ارزش نهادن به سن معنوی دختران است افزود: در این طرح دختران هم زمان با اغاز سن بلوغ اموزش‌هایی میبینند و با هدیه‌ای که از طرف امام رضا با شکلی متفاوت و خاص به ان‌ها داده می‌شود ان زمان را برای ان‌ها زمان ارزشمندی میکنند، پشتیبان این طرح بانوان متخصص حوزه کودک ونوجوان حدود ۶ ماه با دختران در ارتباط اند و مسائل مختلف سن بلوغ عبادی و معرفتی را باان‌ها اموزش می‌دهند، همچنین در دهه کرامت به ویژه در روز‌های ابتدایی این دهه و ولادت حضرت معصومه و روز دختر برنامه‌هایی در قالب‌های جشن و مسابقه هر سال برگزار می‌شود.

طرح" خانه‌های رضوی"

مدیر مرکز امور بانوان و خانواده بنیاد کرامت رضوی با بیان برنامه‌های مرکز بانوان بنیاد کرامت رضوی بیان کرد: همچنین در دهه اخر صفر و ایام شهادت امام رضا طرح خانه‌های رضوی برپا می‌شود که ازمجاورین وشهروندان مشهدی جهت تقویت فرهنگ میزبانی برای اسکان و پذیرایی از زائران دهه اخر صفر که مشهد مشرف می‌شوند، دعوت بعمل می‌اید.

طرح "تقویت محافل خانگی"

دژبرد گفت: فعالیت‌هایی در حوزه تقویت محافل خانگی که اجتماع‌های بانوان در محلات است انجام می‌شود نظیر: اهدای بسته‌های متبرک به محافل، جهت دادن به فعالیت محافل خانگی به ویزه استفاده از ظرفیت بانوان در محلات برای جلب مشارکت‌های مردمی مانند اهدای جهزیه به زوجین محروم، آزاد سازی زندانیان است.

طرح "نذر امام "

وی افزود: در حوزه جلب مشارکت‌های مردمی یکی از فعالیت هاییکه که در سه سال اخیر مرکز بانوان انجام می‌دهد "طرح نذر امام" با هدف ازاد سازی پدران و مادران معسر زندانی است انجام می‌شود بنیاد کرامت رضوی تفاهم نامه‌ای را با ستاد دیه کل کشورمنعقد کردند که زندانیان جرائم غیر عمد که شرایط ازاد سازی داشته باشند توسط ستاد دیه هر استان به دبیر خانه‌های مرکز بانوان معرفی می‌شوند و پس از اخذ رضایت‌هایی که از شاکیان گرفته می‌شود و مشارکت خیرین برای پرداخت بدهی و پس از بررسی، ازاد سازی زندانیان صورت می گیرد.

تاکنون حدود ۸۰۰ نفر از مادران و پدران معسر زندانی توسط شبکه‌های مردمی و دبیرخانه خدمت رضوی به اغوش خانواده برگشتند.

طرح "هدیه امام "

مدیر مرکز امور بانوان و خانواده بنیاد کرامت رضوی عنوان کرد:این طرح با هدف جلب مشارکت‌های مردمی در کاهش اسیب‌های اجتماعی در سطح محلات برگزار می‌شود که در این طرح به نوعروسان محروم جهیزیه اهدا می‌شود.

طرح "برهان"

دژبرد گفت:در این طرح باهدف توانمند سازی کنشگران اجتماعی به ویزه بانوان کنشگر اجتماعی، پشتیبانان زندگی به سبک رضوی، پشتیبان‌های دختر ماه، بانوان کارافرین برنامه‌های اموزشی و تربیتی و فرهنگی و اجتماعی برگزار می‌شود که بازوان اجرایی در برنامه‌های مختلف مرکزامور بانوان شوند.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.