نکونام در پی جذب آقایی‌پور تاریخ دقیق صدور مجوز حرفه‌ای استقلال و پرسپولیس مشخص شد نشست نکونام با مدیران جدید استقلال دیدار ملی‌پوشان فوتسال با مقام معظم رهبری | اهدای انگشتر رهبری به وحید شمسایی پرسپولیس برای وحدت مدارک پزشکی می‌دهد بازگشت دوباره فلیک به مونیخ؟ پیام مهم نکونام به بازیکنان استقلال| ذوب تمام شد! احضار مربی استقلال به کمیته اخلاق پاداش میلیاردی کشتی گیران پرداخت شد جدایی آزمون از جمع رمی‌ها محرومیت کمیته انضباطی در انتظار حامدی‌فر ترکیب احتمالی رئال مادرید و بایرن مونیخ در دور برگشت نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) هادی چوپان در حرم مطهر امام رضا (ع) + عکس تغییر نام استقلال منتفی شد خرید‌های بی‌رویه؛ دلیل قهرمان‌نشدن سپاهان نتیجه و ویدیو خلاصه بازی دورتموند و پاریس سن ژرمن| پایان رویای پاریسی امباپه ورود آقایان به بازی پرسپولیس و سپاهان ممنوع شد| حکم غیر منتظره درباره تخلفات اخیر پخش زنده بازی پاری سن‌ژرمن و دورتموند (۱۸ اردیبهشت) + تماشای آنلاین خداداد عزیزی: هیات فوتبال دکان و دستگاهی است تا عده‌ای در آن نان بخورند + ویدیو
سرخط خبرها

به دین اسلام خوش آمدی آقای مورایس

  • کد خبر: ۲۲۴۳۹۰
  • ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۳
به دین اسلام خوش آمدی آقای مورایس
درحالی که نگاه‌ها در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی به نتایج تیم‌ها بود، مسلمان شدن ژوزه مورایس، سرمربی تیم سپاهان موجی از شگفتی را در فوتبال ایران پدید آورد.

گروه ورزش|شهرآرانیوز، جمعه شبی که گذشت برای ژوزه مورایس، سرمربی تیم فوتبال سپاهان شبی متفاوت بود و او در اقدامی غیرمنتظره و شگفت آور اعلام کرد از این پس به دین اسلام و مذهب شیعه گرویده است.

تصمیمی که شاید در آینده کاری مرد پرتغالی در فوتبال ایران اثرات بسیاری بگذارد و از این پس او را به عنوان یک گزینه همیشگی برای تیم‌های باشگاهی در ایران مطرح سازد.

ژوزه حالا یک مسلمان است، آن هم از نوع شیعه و هم کیش و آئین بسیاری از ایرانی‌ها و بدون شک جدا کردن او از مختصات ایران دیگر دشوار خواهد بود و حتی اگر مورایس روزی به نقطه‌ای برسد که به دلایل فنی با باشگاه سپاهان قطع همکاری کند، به احتمال بسیار زیاد به واسطه قبول دین اسلام و ازدواج با یک دختر ایرانی به عنوان یک گزینه همیشگی برای تیم‌های باشگاهی نامش مطرح خواهد بود.

اینکه چه شد مورایس به دین اسلام گروید، سوال مهمی است که پاسخ دادن به آن قطعا ساده نیست.

برخی معتقدند که، چون ژوزه پیش از حضور در ایران به دلیل سانحه رانندگی وارد کما شده و دوباره به زندگی بازگشته، چنین تصمیمی را اتخاذ کرده، اما قطع به یقین مسائل دیگری نیز دست به دست هم داده تا مرد پرتغالی فوتبال ایران چنین تصمیم بزرگی را اتخاذ کند و به اولین مربی خارجی تاریخ فوتبال ایران تبدیل شود که به دین اسلام و مذهب شیعه سلام گفته است.

تردیدی نباید داشت که اقدام مرد پرتغالی بازتاب گسترده‌ای در جهان خواهد داشت و بسیاری کنجکاوی خواهند کرد تا بدانند چه عواملی او را به این سمت و سو کشانده است؟!

وسعت و تاثیرپذیری دین اسلام، فرهنگ ایرانی-اسلامی، تجربه مطلوب زندگی درایران، ازدواج با یک خانم ایرانی، کشش قلبی و یا هر چیز دیگر که باعث شد مورایس مسلمان شود، شاید در این برهه چندان مهم نباشد، اما آنچه اهمیت دارد این است که او اولین مربی خارجی تاریخ فوتبال ایران است که اسلام و مذهب شیعه را برگزیده است؛ به دین اسلام خوش آمدی آقای ژوزه.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->