نیت‌ها محترم، اما قفل فقط با کلید باز می‌شود مراسم تشییع پیکر مادر شهیدان «شعبانی» در مشهد برگزار شد الگوی جوان، امام‌جواد (ع) میزبانی ویژه حرم مطهر رضوی از زائران در سالروز شهادت جوادالائمه(ع) نگاهی به جلوه‌های شخصیتی امام جواد علیه السلام جزئیات برگزاری کارگاه‌های مشاوره قرائت قرآن و تصحیح قرائت نماز در حرم امام رضا (ع) ویژه برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت شهادت حضرت امام جوادالائمه (ع) اعلام شد پایان بزرگترین رویداد قرآنی دانشگاهیان کشور در مشهد | رشد ۳۰ درصدی خانواده جامعه سلامت در جشنواره قرآن و عترت ورود نزدیک به ۸۰ درصد زائران ایرانی به سرزمین وحی (۱۶ خرداد ۱۴۰۳) عالمی از تبار عرفان | یادی از دکتر احمدعلی رجایی بخارایی، نایب التولیه اسبق آستان قدس رضوی توصیف حرم امام رضا(ع) در سفرنامه ۱۹۰ ساله «الکس بارنز» جلوه‌های علم و حلم در وجود عالم آل‌رسول (ص) نسخه اسلام برای ارتباط با محیط زیست فراخوان نخستین سوگواره بین المللی سفینه النجاه در ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ چه گذشت؟ آیت‌الله علم‌الهدی: رئیس‌جمهور اگر ساده‌زیست باشد، مردم در رفاه هستند مراسم بزرگداشت سی و پنجمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) در مشهد برگزار شد اعلام ویژه‌برنامه بزرگداشت سالگرد ارتحال امام‌خمینی(ره) و قیام پانزده خرداد در حرم امام‌رضا(ع)   فرصت انابه همه چیز درباره روز دحوالارض | اعمال و توصیه‌های بزرگان
سرخط خبرها

کهکشان رضوی

  • کد خبر: ۲۲۷۶۲۴
  • ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۷
کهکشان رضوی
از ولادت حضرت معصومه (س) تا بزرگداشت شاهچراغ (ع) و بزرگداشت امامزادگان؛ همان ستارگان پر‌تعدادی که با ورود حضرت به ایران، کهکشان رضوی را شکل دادند و در هر گوشه‌ای از ایران مأمن و پناه مردم شدند تا فرهنگ حقیقت‌جو و عزت‌مدار شیعی را در میان ایرانیان تبلیغ و ترویج کنند و پایان دهه، یعنی میلاد خورشید. 

مشهد اگر مشهد شده است، به‌واسطه برکت حضور حضرت شمس‌الشموس (ع) در این دیار است و بگذارید فراتر بگویم که اگر امروز ایران، ایران شده است، به‌واسطه وجود نور هشتم امامت و ولایت است؛ البته که چنین‌ادعایی کار وسیع پژوهشگران است و اندیشمندان، اما خلاصه آنکه هجرت امام از مدینه به مرو و بعد شهادت در توس، بسیاری از شیعیان و خاندان اهل‌بیت (ع) را روانه ایران کرد و دل‌های مستعد ایرانیان برای شنیدن حق و همراهی با حق سبب شد در گذر زمان، ایران سرتاسر محبت به خاندان عصمت و طهارت شود.

از تشکیل حکومت‌های شیعی کوچک در گوشه‌کنار ایران تا رسمیت‌یافتن مذهب شیعه در کشور در دوران صفویه راه سخت و پرفراز‌و‌نشیبی بوده است؛ ولی اعتقادات شیعی با روحیه غیرتمند ایرانیان چنان آمیخته شد که با انقلاب اسلامی الگوی جدیدی از حضور دین در اجتماع به جهان ارائه شد و از انقلاب اسلامی تا‌به‌امروز این الگو در قالب محور مقاومت حالا مرز‌های جغرافیایی را هم پشت‌سر گذاشته است. 

امروز جوان مسلمان در هر جای جهان زیست کند، وقتی جنایات اسرائیل را می‌بیند و مظلومیت فلسطین را و میدان را بنگرد، تنهادولتی را که پشتیبان فلسطینیان می‌بیند، کشوری نخواهد بود جز ایران اسلامی و این همان روحیه‌ای است که در پیوند غیورمندی ایرانیان با حقیقت مذهب شیعه و محبت به امام‌معصومش متبلور شده است. 
ایرانیان چنین‌تحول و سرفرازی در جهان را مدیون امام هشتم هستند و بی‌جهت نبود که حضرت روح‌ا...، مشهد را پایتخت معنوی ایران اسلامی خطاب می‌کرد.

دهه کرامت خود پیوند‌دهنده همین مسیر پرنور است. از ولادت حضرت معصومه (س) تا بزرگداشت شاهچراغ (ع) و بزرگداشت امامزادگان؛ همان ستارگان پر‌تعدادی که با ورود حضرت به ایران، کهکشان رضوی را شکل دادند و در هر گوشه‌ای از ایران مأمن و پناه مردم شدند تا فرهنگ حقیقت‌جو و عزت‌مدار شیعی را در میان ایرانیان تبلیغ و ترویج کنند و پایان دهه، یعنی میلاد خورشید. 

حالا مشهد است و دل‌های میلیون‌ها ایرانی که متوجه نور خورشید هشتم است. دهه کرامت، دهه نور است و شادی. دهه شکر نعمت وجود امام هشتم است و برکاتش که بر ایران پایانی نیست و برکاتی که جهان نیز کم‌کم دارد آن را می‌چشد و می‌رسد آن روزی که با آمدن فرزندش، جهان پر از عدل و داد خواهد شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->