توصیه جدی سازمان حج به زائران در عربستان پرونده پرواز‌های ورودی از ایران به مدینه بسته شد (۱۸ خرداد ۱۴۰۳) مشهدالرضا(ع) سوگوار ابن‌الرضا(ع)؛ عرض ارادت زائران و مجاوران به امام مهربانی‌ها در سالروز شهادت جوادالائمه(ع) + فیلم نیت‌ها محترم، اما قفل فقط با کلید باز می‌شود مراسم تشییع پیکر مادر شهیدان «شعبانی» در مشهد برگزار شد الگوی جوان، امام‌جواد (ع) میزبانی ویژه حرم مطهر رضوی از زائران در سالروز شهادت جوادالائمه(ع) نگاهی به جلوه‌های شخصیتی امام جواد علیه السلام جزئیات برگزاری کارگاه‌های مشاوره قرائت قرآن و تصحیح قرائت نماز در حرم امام رضا (ع) ویژه برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت شهادت حضرت امام جوادالائمه (ع) اعلام شد پایان بزرگترین رویداد قرآنی دانشگاهیان کشور در مشهد | رشد ۳۰ درصدی خانواده جامعه سلامت در جشنواره قرآن و عترت ورود نزدیک به ۸۰ درصد زائران ایرانی به سرزمین وحی (۱۶ خرداد ۱۴۰۳) عالمی از تبار عرفان | یادی از دکتر احمدعلی رجایی بخارایی، نایب التولیه اسبق آستان قدس رضوی توصیف حرم امام رضا(ع) در سفرنامه ۱۹۰ ساله «الکس بارنز» جلوه‌های علم و حلم در وجود عالم آل‌رسول (ص) نسخه اسلام برای ارتباط با محیط زیست فراخوان نخستین سوگواره بین المللی سفینه النجاه در ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ چه گذشت؟ آیت‌الله علم‌الهدی: رئیس‌جمهور اگر ساده‌زیست باشد، مردم در رفاه هستند مراسم بزرگداشت سی و پنجمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) در مشهد برگزار شد
سرخط خبرها

گفتمان سازی و ترویج مکتب رضوی از دستاورد‌های کنگره جهانی امام رضا(ع) است+ فیلم

  • کد خبر: ۲۲۷۷۵۱
  • ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۹
گفتمان سازی و ترویج مکتب رضوی از دستاورد‌های کنگره جهانی امام رضا(ع) است+ فیلم
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: از دستاورد‌های کنگره جهانی امام رضا (ع) گفتمان سازی و ترویج مکتب رضوی در ساحت عدالت تکوینی و تشریعی است.

به گزارش شهرآرانیوز، حجت الاسلام دکتر «عبدالحسین خسروپناه» دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در حاشیه مراسم افتتاحیه بپنجمین کنگره جهانی امام رضا (ع) در جمع خبرنگاران گفت: یکی از آثار مهم پنجمین کنگره بین المللی حضرت رضا (ع) با موضوع عدالت، این است که به مسئله بحران عدالت می‌پردازد که امروزه در دنیا شاهد آن هستیم. مسئله‌ای که نمونه بارز آن، ظلمی است که به مردم غزه می‌رود. مردم غزه مظلوم گرفتار ظلم رژیم صهیونیست‌ها هستند و استکبار جهانی از آن حمایت می‌کند.

وی افزود: این کنگره زمان مناسبی برگزار شد تا گفتمان سازی عدالت در مکتب رضوی بیان شود. امام رضا (ع) در پرتو امامت، مهدویت، احکام شرعی و همچنین در پرتو سیره عملی، به مسئله عدالت و مقابله با ظلم پرداخته است.

خسروپناه خاطرنشان کرد: رفتاری که امام رضا (ع) در برابر مامون عباسی داشت، دقیقاً برای برقراری عدالت بود و عدالت و قسط که فلسفه ظهور حضرت ولیعصر است در کلمات و فرمایشات امام رضا (ع) مکرر آمده است. امام رضا (ع) در مسئله احکام شرعی هم تاکید دارد که همه احکام شرعی بر اساس عدل الهی است.

وی افزود: در واقع می‌توان از مکتب رضوی این استفاده را کرد که هیچ مفهومی از نظر حکمت و فلسفه و شریعت و همه ادیان و مذاهب، عام‌تر از مفهوم عدالت نیست. مفهوم عدالت مفهومی است که عرصه تکوین و تشریع را شامل می‌شود. اصول و فروع دین مبتنی بر عدالت است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه گفت: آستان قدس رضوی، عقلایی و حکیمانه اندیشیده و این کنگره را برگزار کرده تا مسئله عدالت در جهان گسترش پیدا کند.

وی تاکید کرد: از دستاورد‌های این کنگره، گفتمان سازی و ترویج مکتب عدالت رضوی و مکتب امام رضا (ع) در ساحت عدالت تکوین و تشریع است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->