تولیت آستان قدس رضوی: حضور هیئت‌های خارجی در یادبود شهدای دولت، جایگاه رفیع نظام را نشان داد از سرتیپ‌دوم سیدطاهر مصطفوی، خلبان پرواز رئیس جمهور شهید چه می‌دانیم؟ دعای تبدیل مصیبت به جایگزین بهتر جایگاه مردم‌داری در باورهای اسلامی تابوت شهید و صندوق عهد برادری ایرانیان از سردار سیدمهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رئیس جمهور شهید چه می‌دانیم؟ درباره پاداش صبر بر سختی‌ها و مصائب | حکم خدا را امضا کنید پیام تسلیت تولیت آستان قدس رضوی به سید حسن نصرالله وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: سفرم به حج دستور شهید رئیسی بود + فیلم مراسم بزرگداشت شهدای خدمت با حضور جمعی از طلاب جهان اسلام در مشهد برگزار شد لباس شهادت قواره همه نیست رحمتی که مالک دل‌ها بود | درباره زندگی و زمانه شهید مالک رحمتی روایت دفن نایب‌التولیه‌ها در حرم مطهر رضوی مروری بر فعالیت‌های قرآنی شهید رئیسی | در رثای رئیس‌جمهور قرآنی حبیبِ امام رضا علیه السلام دلیل محبوبیت شهید سیدمحمدعلی آل‌هاشم، امام جمعه تبریز چه بود؟ او مردمی نبود، خود مردم بود سلام ایران بر ابراهیم | پنج روایت از سوگواری مردم در فراق شهید جمهور مراسم بزرگداشت «شهدای خدمت» در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود مزار رئیس جمهور شهید، آیت الله سید ابراهیم رئیسی، در کدام صحن حرم امام رضا(ع) قرار دارد؟
سرخط خبرها

ویژه برنامه های آستان قدس رضوی در آستانه میلاد امام رضا(ع) اعلام شد+ فیلم

  • کد خبر: ۲۲۷۹۶۱
  • ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۶
  • ۱
ویژه برنامه های آستان قدس رضوی در آستانه میلاد امام رضا(ع) اعلام شد+ فیلم
قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت: خدمت به زائر را وظیفه خود می‌دانیم. اولویت در آستان قدس رضوی استمرار خدمات است و در این مسیر، تمام امکانات خود را به کار می‌گیرد.

به گزارش شهرآرانیوز، در نشست خبری اعلام ویژه برنامه‌های دهه کرامت آستان قدس رضوی که با حضور جمعی از مدیران آستان قدس رضوی و نمایندگان رسانه‌های کشور در حرم مطهر رضوی برگزار شد، «مصطفی فیضی» قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی با تقدیر از همراهی دولت و دستگاه‌های اجرایی برای ارائه خدمات هر چه بهتر به زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی گفت: امیدواریم از این پس نیز دستگاه‌های اجرایی، پای کار خدمت به زائران و مجاوران باشند و تا بتوانیم بار‌های بر زمین مانده در بخش‌های مختلف خدمت در این عرصه را با مشارکت یکدیگر به سر منزل برسانیم.

وی افزود: هنوز هم در بخش‌هایی کمبود‌هایی برای رسیدن خدمات هر چه بهتر به زائران و مجاوران وجود دارد که باید برطرف شود. ما همچنان در بخش‌هایی مانند حمل و نقل، اسکان و ارائه خدمات اولیه به زائران در اطراف حرم مطهر، نیازمند ارتقاء خدمات هستیم.

فیضی تاکید کرد: خدمت به زائر را وظیفه خود می‌دانیم. اولویت در آستان قدس رضوی استمرار خدمات است و در این مسیر، تمام امکانات خود را به کار می‌گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به ارائه برخی از خدمات آستان قدس رضوی نیز اشاره کرد و گفت: در کنار اجرای پروژه‌های بزرگ عمرانی در حرم مطهر با هدف تسهیل زیارت، در بخش‌های دیگری از جمله زائرسرا، کتابخانه، موزه، دارالشفا و ... نیز گونه‌های دیگری از خدمت به زائران ارائه می‌شود.

فیضی خاطرنشان کرد: ارتقای معنوی زیارت، توجه به ساحت قرآن، معرفت افزایی، توجه به خانواده، اجرای برنامه‌های متنوع دینی، توجه به کودکان و نوجوانان، توجه به حوزه کتاب و کتابخوانی و ... نیز از جمله مواردی است که در زمینه تسهیل و بهبود در امر زیارت، مورد توجه آستان قدس رضوی قرار گرفته است.

تاکید بر مشارکت مردمی در برنامه‌های آستان قدس رضوی

«عبدالحمید طالبی» رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی نیز در این نشست گفت: بر اساس توصیه‌های موکد تولیت آستان قدس رضوی، تلاش کرده ایم در اجرای برنامه‌های مختلف در آستان قدس رضوی، این برنامه‌ها بر اساس مشارکت مردمی، ایمان و امید و همدلی اجتماعی شکل بگیرد.

وی با تاکید بر پرهیز از تصدی گری در اجرای برنامه‌های مختلف توسط آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: تلاش ما بر این است که این برنامه‌ها با ایفای نقش و مشارکت اقشار مختلف مردم و مجموعه‌های فرهنگی برگزار شود.
طالبی با تاکید بر این که فعالیت‌های آستان قدس در حوزه اجتماعی می‌بایست با هدف احیای سیره معصومین (ع) شکل بگیرد، افزود: در برنامه‌های دهه کرامت امسال نیز با شعار «با شما سربلندیم» که خطاب به معصومین (ع) بیان می‌شود، تلاش کرده ایم بر موضوع ولایت پذیری و ولایتمداری تاکید کنیم.

وی با تاکید بر ایجاد شادی و نشاط مذهبی و مومنانه در برنامه‌های دهه کرامت، از اجرای بیش از ۳۸۰ ویژه برنامه در دهه کرامت توسط آستان مقدس رضوی خبر داد و گفت: اعزام کاروان‌های «زیر سایه خورشید» به دو هزار و سیصد نقطه در داخل کشور و ۱۲ کشور، برگزاری اختتامیه جشنواره «گنجینه مهر» با هدف امتداد اجتماعی و تامین سوغات زائر، اهدای ۲۰ هزار جلد کتاب به کتابخانه‌های مختلف، برگزاری نشست‌های علمی و تخصصی، رونمایی از مجموعه مقالات پنجمین کنگره جهانی امام رضا (ع) و ... بخشی از برنامه‌هایی است که از ابتدای دهه کرامت آغاز شده و تا روز میلاد امام رضا (ع) نیز ادامه خواهد داشت.

اصحاب رسانه به عنوان خادمان رسانه ای، مطالبه گر رسیدگی به مشکلات زائران باشند

«رضا خوراکیان» مدیر عالی حرم مطهر رضوی نیز در این نشست گفت: برای برطرف شدن مشکلات نه چندان پیچیده‌ای که به حالت مزمن در آمده و نیاز است برای ارائه خدمات هر چه بیشتر به زائران برطرف شود، نیازمند کمک اهالی رسانه به عنوان خادمان رسانه‌ای حرم مطهر رضوی هستیم تا با مطالبه گری و جهت دهی به افکار عمومی، به تسریع در برطرف کردن این مشکلات کمک کنند.

۳۸۰ ویژه برنامه دهه کرامت توسط آستان قدس رضوی اجرا می‌شود

وی با بیان این که شکل گیری آستان قدس رضوی حاصل ارادت و علاقه مردم به حضرت رضا (ع) در گذر زمان بوده است، به برخی از ویژه برنامه‌های آستان قدس رضوی در حرم مطهر و مصادف با ایام دهه کرامت اشاره کرد و افزود: نورافشانی و گل آرای بخش‌های مختلف حرم مطهر رضوی توسط مجموعه‌های مردمی، اجرای مجموعه برنامه‌های شکوه رضوا در صحن‌ها و رواق‌های حرم مطهر، اعطای احکام خادمان حرم مطهر، توزیع ۸ عنوان کتاب در شمارگان ۴۰ هزار نسخه بین زائران و برگزاری مسابقات فرهنگی، برگزاری برنامه محفل در حرم مطهر، برگزاری رویداد دختران خورشید، اجرای مجموعه برنامه معین الضعفا برای تشرف سالمندان و توان یابان به حرم مطهر، برگزاری جشن تکلیف ویژه دختران با حضور ۵۰۰ نفر از دختران غیرایرانی، حضور خادمان آستان قدس رضوی در مبادی ورودی مشهد، حضور ۲ گروه خدمت رسان از خادمان آستان قدس رضوی در حرم حضرت معصومه (س) و حرم شاهچراغ، رونمایی و نصب در جدید دارالشرف در روز میلاد امام رضا در حرم مطهر رضوی، آزادی جمعی از زندانیان جرائم غیرعمد، رسیدگی به محرومان، توزیع بیش از ۵ میلیون بسته متبرک بین زائران، حضور ۴۱ موکب در چایخانه‌های حرم مطهر و ۲۰ موکب در اطراف حرم مطهر، بخشی از برنامه‌هایی است که در این ایام اجرا می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمد مهدی نوروزپور
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
0
0
این های های خوب است
در این مسابقات شرکت
می کنند
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->