سخنگوی ستاد انتخابات: تاکنون ثبت نام ۲۲ نفر قطعی شده است (۱۴ خرداد ۱۴۰۳) محمدرضا عارف در انتخابات ریاست جمهوری نامزد نمی شود بر اساس دیدگاه امام خمینی (ره) به کدام کاندیدای رییس جمهوری رای دهیم؟ علت غیبت حسن روحانی در چند جلسه عمومی اخیر مشخص شد عبدالناصر همتی کیست؟ + جزئیات و زندگینامه باقری: ثبات، آرامش و پیشرفت لبنان هدف ایران است سید حسن خمینی: امام خمینی (ره) روح استقامت و پایداری را به ملت‌ها داد آلمان خواستار بهبود وضعیت بشردوستانه در غزه شد رژیم صهیونیستی حومه حلب را بمباران کرد نتانیاهو: جنگ غزه ادامه خواهد داشت آرزوی یک کاندیدا: امیدوارم روزی مردم یک زن را بعنوان رئیس‌جمهوری انتخاب کنند رهبر انقلاب در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره): رژیم صهیونیستی دارد تمام می‌شود، مردم دنیا دارند می‌بینند| ان‌شاءالله یک رئیس جمهور شایسته برای ملت ایران تعیین خواهد شد + فیلم و عکس علی باقری راهی لبنان شد (۱۴ خرداد ۱۴۰۳) روز پایانی ثبت‌نام کاندیدا‌های انتخابات ریاست‌جمهوری آغاز شد (۱۴ خرداد ۱۴۰۳) تجمع و تقابل یهودیان موافق فلسطین و اسرائیل در خیابان‌های منهتن نیویورک + فیلم و عکس رسانه صهیونیستی: برخی سیاستمداران اسرائیلی بر لزوم توقف جنگ تاکید دارند اردوغان: باید نتانیاهو را متوقف کرد ترامپ، نامزد حزب جمهوری خواه در انتخابات آمریکا شد رسانه عبری: ارتش اسرائیل موافق و کابینه مخالف طرح بایدن است شولتس خواستار بهبود وضعیت انسانی در غزه شد
سرخط خبرها

وانگ یی: چین یک دوست خوب را از دست داد

  • کد خبر: ۲۲۹۵۰۸
  • ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۷
وانگ یی: چین یک دوست خوب را از دست داد
وزیر امور خارجه چین در دیدار معاون اقتصادی وزیر امور خارجه ایران با اشاره به سانحه دلخراش سقوط بالگرد حامل رئیس‌جمهور و وزیر امور خارجه گفت: ایران یک رهبر برجسته و چین یک دوست و شریک خوب را از دست داد.

به گزارش شهرآرانیوز، وانگ یی وزیر امور خارجه چین امروز (سه شنبه اول خرداد) در حاشیه نشست وزیران خارجه سازمان همکاری شانگهای با مهدی صفری معاون اقتصادی وزارت امور خارجه ایران دیدار و بار دیگر درگذشت تاسف‌بار آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور و حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه ایران را تسلیت گفت.

وی با بیان اینکه این اتفاق جهان را شوکه کرد، افزود:‌ ایران یک رهبر برجسته و چین یک دوست و شریک خوب خود را از دست داده است.

وانگ خاطرنشان کرد که پکن در این لحظات سخت در کنار تهران خواهد بود.

وزیر امورخارجه چین همچنین خاطرنشان کرد که دولت و ملت ایران با رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه‌ای از این دوره سخت عبور کرده و سیاست‌های راهبردی تعیین‌شده در راستای توسعه پایدار کشور بدون توقف ادامه خواهد یافت.

این دیپلمات ارشد چینی با تاکید اینکه مهم نیست اوضاع چگونه تغییر کند، تصریح کرد که پکن بر گسترش همکاری‌های راهبردی بین چین-ایران، حفظ منافع مشترک ۲ طرف و تلاش برای صلح منطقه‌ای و جهانی ادامه خواهد داد.

مهدی صفری معاون اقتصادی وزارت امور خارجه ایران نیز که به نمایندگی شهید حسین امیرعبدالهیان در نشست وزیران امور خارجه سازمان همکاری شانگهای شرکت‌کرده، ضمن تشکر از پیام‌های تسلیت شی جین پینگ رئیس جمهور و وانگ یی وزیر امور خارجه چین نسبت به درگذشت آیت‌الله رئیسی رئیس جمهور و حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه ایران، از حمایت قاطع پکن از تهران قدردانی کرد.

وی با تاکید بر اینکه سیاست‌های داخلی و خارجی ایران تغییر نخواهد کرد، افزود: پیشبرد روند توسعه ملی با رهبری آیت‌الله سیدعلی خامنه‌ای قاطعانه ادامه خواهد داد.

معاون وزیر خارجه ایران خاطرنشان کرد که تهران برای روابط خود با پکن اهمیت زیادی قائل بوده و متعهد به تقویت همکاری‌های ۲ کشور در زمینه‌های مختلف از جمله سیاسی، اقتصادی و فرهنگی است.

صفری با اشاره به میانجیگری چین بر برقراری روابط بین ایران و عربستان، تصریح کرد که تهران به روند بهبودی روابط با کشورهای منطقه تلاش می‌کند.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->