عرضه «صدایی که از اعماق وجودم می‌آمد» در کتابفروشی‌ها | قصه زن فرانسوی که شیعه شد زیاد بغل کردن نوزاد خوب است یا بد؟ ویدئو | روایتی دخترانه از زیارت امام رضا (ع) نجوا‌های دختران مشهدی با امام رضا(ع) ۶ مدال ایرانی بانوان در پایان روز سوم دوومیدانی غرب آسیا کسب شد صرف هزینه میلیاردی بانوان پولدار برای مادرشدن بدون بارداری! زنان، درگیر دوگانه اشتغال و مادری آیت‌الله رئیسی به ارتقای جایگاه زنان و ضرورت میدان‌دادن به آنان معتقد بود مادر مشهدی در هفته سی و سوم بارداری صاحب ۴ فرزند دختر شد حرم نوشت‌های یک خادمه | عزت نفس گمشده مادر نقد و بررسی فیلم «زنانی که با گرگ‌ها دویده‌اند» از نگاه دختران دهه هشتادی با حضور کارگردان دیدار دختران رسانه‌ای «شهربانو» با مدیرعامل موسسه فرهنگی شهرآرا انتقاد خزعلی از کمبود اساتید متخصص در حوزه مطالعات زنان انسیه شاه‌حسینی: حقوق زنان هنرمند برای آیت‌الله رئیسی مهم بود اینستاگرام روی موج بی‌اخلاقی افزایش تعداد فروشندگان ترمز بازار مسکن را کشید (۱۰ خرداد ۱۴۰۳) خبرنگاران زن فلسطینی قربانیان ترورهای هدفمند اسرائیل بی‌بی منجمه؛ بانوی نامدار ایرانی در عرصه ستاره‌شناسی زنان می‌توانند در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کنند؟ بیشتر کشته‌شدگان حمله به اردوگاه رفح زنان و کودکان بودند
سرخط خبرها
ماماها نقش پررنگی در مسیر ترویج فرزندآوری و در تحقق موضوع جوانی و افزایش جمعیت دارند

ماماها نقش پررنگی در مسیر ترویج فرزندآوری و در تحقق موضوع جوانی و افزایش جمعیت دارند

  • کد خبر: ۲۲۹۵۱۵
  • ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۴
مدیر گروه مامایی دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ماماها نقش پررنگی در مسیر ترویج فرزندآوری و در تحقق موضوع جوانی و افزایش جمعیت دارند و معتقدیم که این گروه در داشتن یک جامعه سالم، جوان و پویا نقش‌آفرین هستند.

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر ناهید جهانی اظهار کرد: گروه مامایی دانشکده پرستاری و مامایی مشهد با توجه به رسالتی که در باب جوانی جمعیت و حمایت از خانواده برعهده دارد فعالیت‌های زیادی در ۲ حوزه آموزش و پژوهش مقاطع مختلف تحصیلی در رشته مامایی داشته است و دروس و کوریکولوم دانشجویان هم این موارد گنجانده شده است.

وی اضافه کرد: همچنین در حوزه پژوهش و هدایت پایان‌نامه‌های دانشجویی هم به چالش‌ها و موضوعاتی همچون عدم فرزندآوری، زایمان طبیعی، ترویج زایمان‌های بیشتر، خوشایندسازی زایمان و ترویج شیردهی پرداخته شده است.

مدیر گروه مامایی دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه در قرارگاه جوانی جمعیت به نقش ماما‌ها در مسیر ترویج فرزندآوری توجه شده است، خاطرنشان کرد: در جلسات قرارگاه جوانی جمعیت مدیرگروه مامایی همواره حضور داشته و در جریان مصوبات و اقدامات این قرارگاه قرار می‌گیرد و فعالیت‌‎های دانشکده را هم در همین سو پیش می‌برد.

جهانی نصریح کرد: در زمینه تسهیلات دانشجویان در حوزه فرزندآوری اقدامات خوبی انجام شده که از جمله آنها می‌توان گذراندن واحد‌های تئوری به صورت مجازی برای دانشجویان دارای فرزند زیر ۲ سال و امکان استفاده از مرخصی تحصیلی به مدت ۴ نیم سال اشاره کرد، در این برنامه حمایتی حتی یک نیم سال آن در طول دوره بارداری دیده شده و استفاده از این مرخصی بدون احتساب در سنوات تحصیلی امکان‌پذیر است.

وی با اشاره به برگزاری کنگره بین‌المللی اخلاق و کرامت در مامایی در هفته پایانی شهریور ماه امسال، بیان کرد: در یکی از اقدامات گروه مامایی دانشکده پرستاری و مامایی مشهد در باب جوانی جمعیت برگزاری کنگره بین‌المللی‌ای بوده که با عنوان اخلاق و کرامت در مامایی برگزار می‌شود و این کنگره از ۲۵ تا ۲۷ شهریور ماه امسال در مجتمع شهدای سلامت مشهد برگزار می‌شود و یکی از محور‌های کنگره مذکور پرداختن به موضوع جوانی و افزایش جمعیت بوده است.

مدیر گروه مامایی دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: مهمانان و سخنران حاضر در این کنگره بین‌المللی از تمامی استان‌های کشور و همچنین کشور‌های ترکیه، استرالیا و هلند هستند و در این کنگره ۳ روزه ۱۵ سخنرانی، ۶ پنل تخصصی، ۵ کارگاه جانبی و یک نمایشگاه دستاورد‌های مامایی را داریم و در تمامی این موارد به موضوع ترویج زایمان طبیعی و خوشایندسازی آن و همچنین افزایش فرزندآوری به‌طور ویژه توجه شده است.

جهانی افزود: ماما‌ها نقش پررنگی در حوزه‌های بهداشت و درمان و در موضوع ترویج زایمان و فرزندآوری دارند و می‌توانند با مشاوره و راهنمایی لازم به مادران باردار نقش‌آفرینی خوبی در مسیر تحقق موضوع جوانی و افزایش جمعیت مورد تأکید مقام معظم رهبری داشته باشند.

وی در پایان گفت: در گروه مامایی دانشکده پرستاری و مامایی مشهد سالانه ۳۰ دانشجوی مقطع کارشناسی فارغ‌التحصیل می‌شوند و این افراد در اختیار در حوزه‌های بهداشت و درمان قرار می‌گیرند تا که مشاوره‌های لازم را در مراکز و خانه‌های بهداشت، پایگاه‌های سلامت، مطب‌ها، کلینیک‌ها، درمانگاه‌ها و بیمارستان‌ها داشته باشند و معتقدیم که حضور ماما در کنار پزشک متخصص زنان و زایمان در آرامش مادران باردار در طول دوره بارداری و همچنین تشویق این گروه از مادران به انجام زایمان طبیعی بسیار بوده و هست.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.