حریق یک فروشگاه فرش در مرکز شهر مشهد اطفا شد (۷ خرداد ۱۴۰۳) شناسایی و جذب کودکان بازمانده از تحصیل و مجازات والدین متخلف دامپزشک شکارچی که فرمانده یگان حفاظت محیط زیست شد دادستان جوانی که با حقوق خودش زندانی آزاد می‌کند احکام جدید متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان چه زمانی صادر می‌شود؟ | تاریخ واریز مابه‌التفاوت حقوق مشخص شد چرا هزینه‌های درمانی بازنشستگان با تاخیر پرداخت می‌شود؟ + پاسخ بیمه آتیه‌سازان همدستی برادارن مینا برای قتل دلخراش مرد مورد علاقه خواهرشان اعطای وام بانکی به بازنشستگان کشوری با بازپرداخت ۵ ساله + جزئیات افزایش قربانیان قارچ‌های سمی و راه‌های تشخیص| چرا نباید قارچ فله بخریم؟ بیماری‌های پوستی و انواع عفونت ارمغان استخرهای آلوده برای شما انفجار منزل مسکونی در خیابان اندیشه| آتش نشانان چهار محبوس را نجات دادند (۷ خرداد ۱۴۰۳) هشدار مدیریت بحران درباره احتمال وزش باد‬ شدید در تهران (۷ خرداد ۱۴۰۳) علت عجیب افزایش و تشدید سردردهای میگرنی که تا الان نمی‌دانستید وقتی قشربندی اجتماعی متأثر از فضای مجازی می‌شود مصرف دخانیات سالانه جان ۵۰ هزار نفر را در ایران می‌گیرد نجات چهار شهروند از حریق منزل مسکونی در خیابان فلسطین+تصاویر (۷ خرداد ۱۴۰۳) ویدئو | درگیری در بیمارستان خاتم‌الانبیا(ص) زاهدان
سرخط خبرها

جزئیات طرح « بسته تحولی مداخلات بهنگام و طلایی»

  • کد خبر: ۲۳۱۳۷
  • ۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۲
جزئیات طرح « بسته تحولی مداخلات بهنگام و طلایی»
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: بسته تحولی مداخلات بهنگام و طلایی یک نظام حمایتی و مشاوره‌ای است که می‌کوشد از ابتدای تولد یا از نخستین فرصت ممکن پس از شناسایی کودک دارای نیاز ویژه، خانواده وکودک را مورد حمایت، توانبخشی و آموزشی قرار دهد.
به گزارش شهرآرانیوز، سیدجواد حسینی در جلسه شورای برنامه‌ریزی این سازمان با تبیین ضرورت تدوین بسته تحولی مداخلات بهنگام و طلایی گفت: فقر آزمون‌های معتبر و دارای نُرم ملی، عدم هماهنگی و وحدت رویه سازمان آموزش و پرورش استثنایی با وزارت بهداشت و سازمان بهزیستی در معرفی کودکان با نیاز ویژه زیر سه سال و فقدان آمار‌های کودکان متولد شده با نیاز ویژه از اهداف و ضرورت‌های تدوین این بسته تحولی است.
وی افزود: عدم همکاری والدین، کمبود نیروی انسانی و کمبود فضای آموزشی موردنیاز از جمله دیگر ضرورت‌ها برای پرداختن به برنامه مداخله بهنگام و طلایی است.
حسینی ادامه داد: تحقق اهداف برنامه مداخله بهنگام و طلایی، مستلزم هم‌افزایی و انسجام درون سازمانی و دستگاه‌های ذینفع برون سازمانی است و برون داد این برنامه پرورش مهارت‌های شناختی و کاربردی کودکان با نیاز‌های ویژه جهت استفاده از خدمات آموزشی، پرورشی و توانبخشی است.
او در پایان گفت: «یکی از اهداف سازمان آموزش و پرورش استثنایی، طراحی سیستمی آموزشی، پرورشی و توانبخشی است که بتواند ناتوانی‌های ذهنی و جسمی کودکان و دانش‌آموزان استثنایی را جبران کند و دانش‌آموزان پس از گذراندن مراحل تحصیلی، توانایی به دست آوردن موقعیت اجتماعی و اقتصادی مناسب شرایط خویش را داشته باشند.»

منبع: خبرگزاری پانا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->