سرخط خبرها

جنگ شادی در قرنطینه

  • کد خبر: ۲۳۲۵۵
  • ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۹
جنگ شادی در قرنطینه
طرح «نوروز را با من بخوان» در ۹ نقطه از منطقه ما اجرا شد
سمیرا منشادی
خبرنگار شهرآرا محله
نوروز امسال برای همه ما رنگ‌وبوی همیشگی را نداشت، امسال نوروز کسی برای خرید بیرون نرفت و شیرینی خریده نشد، زیرا که ویروس کرونا نوروز را برایمان به‌گونه‌ای دیگر رقم زد. نوروز امسال یک تفاوت دیگر هم داشت و آن هم اینکه در آن خبری از دیدوبازدید و سفر نبود. مسئولان در آستانه نوروز از مردم خواستند تا به سفر نروند، در خانه بمانند و از دیدوبازدید‌های نوروزی خودداری کنند، چراکه این ویروس مرگبار و بی‌رحم کرونا با سفر و تردد به گردش در خواهد آمد و شماری را به کام مرگ خواهد کشاند. همان‌طور که می‌دانیم یکی از سنت‌های ما برای نوروز، گردش خانوادگی روز طبیعت یا همان روز ۱۳ فروردین است. روزی که ما با گردش در طبیعت بهار را جشن می‌گیریم، اما امسال ۱۳ فروردین هم فرق می‌کرد، زیرا امسال مرگ از گردشگران طبیعت استقبال می‌کرد. ما نیز نشان دادیم که قرنطینه نمی‌تواند شادی را از ما بگیرد. اشتباه برداشت نکنید، کسی قرنطینه را نشکست؛ بلکه با طرح «نوروز را با من بخوان» ۱۳ را بدر کردیم. این طرح در تمام مناطق شهری برگزار شد و در منطقه ما هم در ۳ مکان محوری اجرا شد. با عقیل قدرتی، رئیس اداره فرهنگی و اجتماعی، در همین زمینه به گفتگو پرداختیم تا بیشتر با جزئیات طرح آشنا شویم.

نوروز در خانه
قدرتی با اشاره به اینکه نوروز امسال بیشتر از هر زمان دیگر باید مراقب انتقال بیماری می‌بودیم، می‌گوید: امسال بیماری کرونا زودتر از همه ما به استقبال بهار و نوروز رفته بود. از این رو مسئولان از مردم درخواست کردند تا در خانه‌هایشان که امن‌ترین جا هست، بمانند تا زودتر این بیماری مهلک ریشه‌کن شود.
رئیس اداره فرهنگی و اجتماعی شهرداری منطقه می‌افزاید: در راستای حفظ نشاط اجتماعی و از بین بردن کسالت روحی شهروندان، معاونت فرهنگی و اجتماعی طرحی را با همکاری شهرداری‌ها با عنوان «نوروز را با من بخوان» در ۶۰ نقطه از شهر اجرا کرد.
وی درباره این طرح توضیح می‌دهد: با برنامه‌ریزی‌های معاونت اجرایی، تصمیم گرفته شد گروه‌های سیار جنگ شادی، در محلات یا مجتمع‌های مسکونی بزرگ برنامه اجرا کنند تا شهروندان ضمن اینکه از منازل خود خارج نمی‌شوند، بتوانند ۱۳ فروردین شادی را در کنار خانواده‌هایشان داشته باشند.
قدرتی بیان می‌کند: برنامه این گروه شامل استندآپ کمدی و اجرای موسیقی سنتی زنده بود که استقبال بسیار خوبی از اجرای این برنامه‌ها از سوی شهروندان شد. رئیس اداره فرهنگی و اجتماعی ادامه می‌دهد: در منطقه ما ۳ مکان محوری برای انجام این فعالیت انتخاب شد که این ۳ مکان نیز ۳ زیرمجموعه داشت. به عبارتی در ۹ نقطه از منطقه این ویژه‌برنامه اجرا شد. از جمله نقاط اجرای برنامه می‌توان به مجتمع مسکونی پردیس، مجتمع مسکونی میدان فکوری، مجتمع مسکونی کوهسنگی، مجتمع مسکونی میدان هنرستان، مجتمع مسکونی ابتدای بولوار شهید صیاد شیرازی و... اشاره کرد.
قدرتی با اشاره به اینکه هماهنگی گروه‌های جنگ سیار با معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری بوده است، می‌گوید: در اجرای این برنامه ایمنی کار برعهده سازمان آتش‌نشانی و همراهی یک دستگاه خودرو آتش‌نشانی بود. همچنین شهرداری در مکان‌یابی و نظارت بر اجرا در این پروژه همکاری لازم را انجام داد تا کار مقبولی به مردم ارائه شود.
وی با اشاره به اینکه ۱۳ فروردین شهروندان در خانه ماندند، می‌افزاید: امسال سیزده‌بدر همه شهروندان در خانه‌های خود ماندند تا خودشان و عزیزانشان بتوانند روز‌های خوش دوران پساکرونا را با یکدیگر جشن بگیرند. آن‌ها در خانه ماندند تا زودتر چرخه انتقال ویروس قطع شود و پرستاران و پزشکان و همه مدافعان سلامت در خط مقدم مبارزه با کرونا بتوانند به خانه برگردند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->