سود مرحله سوم سهام عدالت کی واریز می‌شود؟ قیمت طلا، دلار، سکه و ارز دیجیتال در بازار امروز (سه‌شنبه، ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) نظارت بر واحدهای صنفی طلافروش در مشهد ادامه دارد ارسال فهرست سهام‌داران مشکوک در سقوط بورس، به دادسرا چرا قیمت زعفران کاهشی شد؟ | یک درخواست از بورس جریمه ۱.۲ میلیون‌تومانی برای به‌کارگیری اتباع غیرمجاز امشب؛ آخرین مهلت انتخاب خودرو‌های وارداتی در سامانه یکپارچه (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) اقساط مالیاتی اصناف بیش‌تر می‌شود نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۴ در تهران آغاز به کار کرد مهلت استفاده از طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی تمدید شد + جزئیات علت فرار پول‌ها از بورس چیست؟ (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) نخستین گواهی سپرده سکه صادره خزانه بورس کالا معامله شد ماجرای تعطیلی و پلمب چندروز اخیر صنف طلا و جواهر مشهد چه بود؟ ۳۰ هزار سکه در حراج امروز فروش رفت (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) پیش‌بینی ۲۵۰ همت تسهیلات بانک کشاورزی برای متقاضیان + فیلم پلمب ۲ مشاور املاک در محدوده قاسم‌آباد مشهد (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) | پلمب ۱۱ بنگاه از ابتدای سال افزایش «حق مسکن» کارگران منتفی شد چرا تعداد پرواز‌های داخلی تهران-مشهد نسبت به گذشته نصف شده است؟ اندر فواید خاموشی صادرات مرغ از تمامی مرز‌ها بلامانع است مرور خاطره تلخ سال گذشته و افت ۲۰ هزار واحدی شاخص کل + نمای پایانی بازار (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) توصیه‌های بهداشتی دامپزشکی برای خرید گوشت مرغ + ویدئو جولان سکه طلا همچنان در کانال ۴۰ میلیون تومان | حباب سکه تخلیه نشد (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه‌گذاری خارجی در شهرک‌های صنعتی استان خراسان‌رضوی
سرخط خبرها

سایه سنگین کرونا بر صنعت ترانزیت

  • کد خبر: ۲۳۵۶۲
  • ۲۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۰
سایه سنگین کرونا بر صنعت ترانزیت
احمد زمانیان رئیس کمیسیون حمل‌ونقل اتاق بازرگانی خراسان رضوی
صنعت ترانزیت یکی از بخش‌هایی است که در ماه‌های اخیر به دلیل شیوع ویروس کرونا به شدت متضرر شده است، به‌طوری‌که اکنون ۸۰ درصد از بازار ترانزیت کشور به دلیل شیوع این‌بیماری متوقف شده و فقط ۲۰ درصد از ظرفیت ترانزیتی کشور که بیشتر آن مربوط به انتقال کالا به افغانستان است فعال است.  توقف فعالیت‌های ترانزیتی مشکلات زیادی را برای فعالان این صنعت ایجاد کرده است؛ به عنوان مثال به دلیل معطل ماندن کالا‌ها در مرز، رانندگان ناوگان حمل‌و‌نقل از شرکت‌ها درخواست پرداخت حق توقف دارند و از سویی دیگر شرکت‌های حمل‌و‌نقل نیز به دلیل مشکل نقدینگی در پرداخت‌ها دچار مشکل شده‌اند. همچنین برخی از کالا‌هایی که وارد کشور شده و در انبار‌های گمرک مانده اند، مشمول پرداخت هزینه انباری می‌شوند که این مسئله بر هزینه فعالان صنعت ترانزیت افزوده است. توقف محموله‌های صادراتی در نقاط مرزی از دیگر مشکلاتی است که شرکت‌های حمل‌و‌نقل بین المللی با آن مواجه هستند، به‌طوری‌که بعضا این محموله‌ها بر روی ناوگان بارگیری می‌شوند، اما ناوگان حمل‌و‌نقل به دلیل اعمال محدودیت‌ها نمی‌توانند تردد داشته باشند.
 اما در چنین شرایطی چه اقداماتی باید برای حمایت از صنعت ترانزیت اتخاذ شود؟ انتظار می‌رود سازمان امور مالیاتی، تأمین اجتماعی و بانک‌ها مدتى از فشار مطالبات خود بر بخش خصوصی کم کنند تا فعالان این بخش مجال جبران خسارات و بازسازی ساختار خود را به دست آورند. هر‌چند در نظر گرفتن معافیت‌های مالیاتی و بیمه‌ای می‌تواند در حل برخی از مشکلات فعالان صنعت حمل‌و‌نقل کمک کند، اکنون به دلیل معطل ماندن برخی از بار‌ها در انبار‌های گمرک و اخذ هزینه برای نگهداری آن‌ها، این‌مسئله سبب افزایش هزینه‌های جاری فعالان صنعت حمل‌و‌نقل شده است. براین‌اساس از مسئولان انتظار می‌رود تا با در نظر گرفتن شرایط فعلی تمهیداتی در نظر بگیرند تا از افزایش بدهی‌های شرکت‌های حمل و‌نقل جلوگیری شود تا آن‌ها بتوانند در ماه‌های آینده دوباره فعالیت‌های خود را آغاز کنند. همچنین با توجه به توقف فعالیت‌های ترانزیتی باید بسته‌های حمایتی برای رانندگان ناوگان‌های حمل‌و‌نقل در نظر گرفته شود تا از فشار معیشتی بر آن‌ها کاسته شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->