سرخط خبرها

رزمایش همدلی

  • کد خبر: ۲۴۶۳۲
  • ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۲
رزمایش همدلی
محسن قدیمی باقرآباد رئیس شورای اجتماعی محله لادن
سال ۹۹ را آن‌طور که باید آغاز نکرده‌ایم، نوروز که تجلی اتحاد و دور هم جمع شدن بود امسال جای خود را به تنهایی‌ها داد و گویا این وضع همچنان ادامه دارد. ماه رمضان امسال نیز مهمان ویژه‌ای به‌نام ویروس کرونا دارد! این مهمان آن‌قدر حسود است که باز هم ما را از هم دور خواهد کرد، اما فارغ از اعمال و دعای دسته‌جمعی ماه رمضان که امسال انفرادی آن‌ها را انجام خواهیم داد، باید با هم همدل و متحد شویم تا با یک رزمایش ملی، مردمی و همدلی در این ماه فریادرس محرومان باشیم. مشهد مقدس یک‌میلیون و ۳۰۰ هزار حاشیه‌نشین دارد که در شرایط مناسب اقتصادی قرار ندارند، ۱۷هزار خانواده کارگران روزمرد، امروز بیکار مطلق هستند! خیلی از مشاغل دهک‌های پایین جامعه کارشان را از دست داده‌اند.
منطقه ۹ شهرداری هم بافت‌های کم‌برخوردار را در خود جای داده است و لازم است اندکی به فکر همسایه‌ها باشیم، این امر در تأکیدات رهبر انقلاب در نیمه شعبان نیز وجود داشت و همچنین از اصولی است که مردم شریف ما هرساله در روز‌های قبل ماه رمضان انجام می‌دهند که البته امسال به دلیل شرایط کرونا اهمیت بیشتری پیدا کرده است.
باید توجه داشت اول‌اینکه کار باید کاملا جهادی و خودجوش باشد و درگیر ملزومات اداری و سازمانی نشویم و دوم‌اینکه تأکید بر رزمایش گسترده نشانگر ابعاد وسیع آن در سراسر کشور آن هم با حجم زیاد است که این به دست آحاد ملت ایران است. بی‌شک عده‌ای وجود دارند که کمک مالی به نیازمندان را از وظایف عادی و رسمی نهاد‌های دولتی و غیردولتی متعددی، چون وزارت رفاه، سازمان بهزیستی، کمیته امداد، بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی فرمان امام و... می‌دانند. اما هم‌محله‌ای‌های عزیز اساس رزمایش همدلی، بر ماهیت مردمی آن است و ما هم وظیفه شهروندی داریم که کنار آن سازمان‌ها به کمک و یاری هم بیاییم.
آنچه مهم است، آن است که رزمایش همدلی را نباید منحصر و محدود به پول و امکانات مادی دانست، بلکه هرکسی در هرجایی با هر توانی را باید در این‌کار همگانی مشارکت داد و برایش نقش تعریف کرد. از ریش سفیدی که با اعتبار و آبروی خود می‌تواند مسئله‌ای را حل کند، تا جوانی که از طریق ابزار رسانه می‌تواند در تبلیغ و ترویج همدلی و همیاری مردمی مؤثر باشد تا معلمی که با آموزش رایگان به کودکان نیازمند می‌تواند در یاری به همشهری‌اش شرکت کند و حتی جوانان اهل فنی که می‌توانند تعمیرات منزل یک نیازمند را رایگان انجام دهند. باید برای هر فرد در این جنبش همگانی متناسب با ظرفیتش نقش فعالانه تعریف و تبیین کرد.
در پایان می‌توانم یادآوری کنم که همه افراد جامعه با هر سلیقه و رفتار سیاسی را باید مشارکت داد و اگر بخواهیم ایجاد یک جنبش عمومی را سیاسی و گروهی کنیم یقینا شکست خواهیم خورد، هرکه دل در گرو همیاری مردم دارد باید به صحنه بیاید و خودش اقدام کند و نباید با تبلیغات رسانه‌ای کاذب جنبش‌های مردمی را به گروهی خاص یا سازمانی خاص منحصر کنیم.
ان‌شاء‌ا... با همت همه شهروندان عزیز مشهدی به‌ویژه اهالی شریف منطقه ۹، باگرفتن دست همسایه بهره کافی را از ماه پربرکت رمضان خواهیم برد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->