حریق خودرو پژو ۲۰۶ و تلاش آتش نشانان برای پیشگیری از انفجار +تصاویر(۱۴ خرداد ۱۴۰۳) تهران از فردا (۱۵ خرداد) بارانی می‌شود اعضای باند حرفه‌ای که کارشان «مختومه کردن پرونده‌ها» بود راهی زندان شدند| همدستی سه کارمند دادگستری با تبهکاران! غم‌های بزرگ چه بلایی بر سر تیروئید ما می‌آورند؟ جاده چالوس به کرج مسدود شد (۱۴ خرداد ۱۴۰۳) پیش بینی وزش باد به عنوان پدیده غالب در خراسان رضوی (۱۴ خرداد ۱۴۰۳) بایدها و نبایدهای طب سنتی درباره نوشیدن آب در روزهای گرم سال+ اینفوگرافی نکات مهمی که باید درباره واکسن «پنوموکوک» بدانید کشف بیش از ١۴ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرزهای خراسان رضوی افزایش ۹۰ درصدی حقوق بازنشستگان از چه زمانی اعمال می‌شود؟ آب پاکی روی دست بازنشستگان تامین اجتماعی | چرا همسان سازی حقوق برای تمام بازنشستگان اجرا نمی‌شود؟ «وام ازدواج» فرزندان بازنشستگان کشوری واریز شد (۱۴ خرداد ۱۴۰۳) خاطرات شنیدنی پزشک امام(ره) از توجه ایشان به توصیه پزشکان بازداشت دو سارق موتورسیکلت در تهران| آنها پدر و پسر بودند دستگیری سارق سابقه‌دار حین سرقت از اداره ثبت‌احوال پنج راه حل برای تشخیص ایمیل‌های جعلی آیا می‌دانید تفاوت حکم تخلیه و دستور تخلیه فوری چیست؟ اظهار نظر یک پزشک درباره واکسن HPV کار را به دفتر رهبری کشاند پلیس جوان به علت تیراندازی به شرور مست محاکمه شد| بیکاری، حکم زندان و پرداخت دیه تاوان انجام وظیفه! اعضای بدن جوان بیست‌‌ودوساله نیشابوری اهدا شد
سرخط خبرها
نایب رئیس کمیسیون بهداشت:

تولید ۹۷ درصد داروی مورد نیاز در داخل کشور

  • کد خبر: ۲۴۶۵
  • ۰۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۳
تولید ۹۷ درصد داروی مورد نیاز در داخل کشور
نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: ۹۷ درصد از دارو‌های مورد نیاز کشور اکنون در داخل تولید می‌شود.
به گزارش شهرآرانیوز و به نقل از ایرنا، محمدحسین قربانی عصر چهارشنبه در نشست ۱۱ نفر از اعضا کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در خلیل آباد به منظور بررسی وضعیت حوزه بهداشت و درمان این خطه، افزود: رقم منابع تأمین دارو برای کشور حدود ۱.۴ میلیارد دلار است و بر اساس گزارش سازمان غذا و دارو و وزارت بهداشت مشکلی برای تأمین دارو‌های مورد نیاز وجود ندارد.

وی به احصاء کمبود‌های مربوط به دارو‌های خارجی اشاره و بیان کرد: این در حالی است که مشابه این دارو‌ها در داخل کشور وجود دارد و بیمارانی که می‌بایست الزاماً داروی خارجی مصرف کنند با کمبود‌هایی مواجهند.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مبنای سیاست اقتصاد مقاومتی این است که اگر بتوان کالایی را به خصوص دارو، با همان استاندارد، کیفیت و ظرفیت تولید نمود باید از تولید داخلی استفاده شود و کمتر به سمت تولید خارجی و واردات رفت.

وی در ادامه به بازنگری "طرح قانون خدمت پزشکان" در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نیز اشاره و بیان کرد: با بازنگری این قانون که طرح آن در آینده نزدیک به صحن علنی مجلس می‌رود، یکی از مشکلات عمده تخصصی بهداشت و درمان برطرف و به وزارت بهداشت و درمان ابلاغ می‌شود. نگاه برنامه طرح تحول سلامت توزیع عادلانه منابع و نیرو‌های انسانی متخصص بوده که تا امروز در این راستا گام‌های مؤثری برداشته شده است.

قربانی همچنین به صدور مجوز استخدام ۲۰ هزار نفر در وزارت بهداشت و درمان با همکاری مجلس جهت رفع کمبود‌های این وزارتخانه اشاره و بیان کرد: امسال هیچ وزارتخانه، دستگاه و سازمانی چنین مجوزی نگرفته است. در چارچوب جذب این تعداد نیرو خراسان رضوی هم می‌تواند نیاز خود را تامین کند.

نماینده مردم کاشمر، بردسکن و خلیل آباد در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: ظرف دو سال اخیر جهش خوبی در بخش سلامت شهرستان خلیل آباد صورت گرفته بطوری که شاهد تکمیل بیمارستان این شهر و تکمیل تجهیزات آن هستیم.

بهروز بنیادی افزود: تاکنون دستگاه میکروسکوپ جراحی چشم وارد این شهرستان شده و خیران سلامت دو دستگاه دیالیز را تامین کرده اند. بیمارستان خلیل آباد در مرحله بهره برداری است و متخصصان نیز در حال اعزام به این بیمارستان هستند.

فرماندار خلیل آباد هم در این نشست گفت: یک دستگاه آمبولانس توسط مجمع خیران سلامت کشور و دو دستگاه دیالیز از سوی دانشگاه علوم پزشکی مشهد به این شهرستان اختصاص داده می‌شود.

ابراهیم قاسم پور افزود: با توجه به اینکه مجمع خیران سلامت خلیل آباد زمین بیمارستان این شهر را اهداکرده امیدواریم خیران سلامت کشور نگاه ویژه‌ای به مراکز بهداشت و درمان این شهرستان داشته باشند.

خلیل آباد در فاصله ۲۴۲ کیلومتری جنوب غرب مشهد قرار دارد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->