مجازات حبس از ۲ تا ۵۸ سال برای شاهدان دروغگوی دادگاه‌ها از درد دل برای کارفرما تا خیانت و جنایت! (۱۸ اردیبهشت) هشدار هواشناسی و راهداری درباره باران و گرد و خاک در جاده‌های خراسان رضوی (۱۸ اردیبهشت) ناگفته های قاچاق ۲ هزار تن تریاک چطور با قلدری سایبری یا زورگویی مجازی برخورد کنیم؟ بارش باران  و لغزندگی معابر در جاده‌های خراسان رضوی | کاهش دید افقی رانندگان در جاده سبزوار و بردسکن (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) کشف ۱۹ قبضه انواع سلاح غیرمجاز توسط پلیس مشهد راز همدلی چیست؟ دم گیلاس؛ معجونی شفابخش برای درمان بیماری‌ها آیا از تأثیر اعجاب‌آور غلات در بهبود دیابت خبر دارید؟ مشارکت ۴۷.۴ درصدی مردم خراسان رضوی در انتخابات ۱۴۰۲ براساس آمار ثبت احوال اعمال قانون ۲۱۵۶ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | مصدومیت ۷۰ نفر درتصادفات رانندگی (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) خراسان رضوی دارنده رتبه هشتم ولادت در کشور در سال ۱۴۰۲ | مشهد رتبه یازدهم ولادت در استان پایین‌بودن تستوسترون چگونه بر سلامت قلب اثر می‌گذارد؟ هفدهمین جشنواره آموزشی شهید مطهری در مشهد آغاز شد
سرخط خبرها

خواص شیر الاغ را بشناسید+ویدئو

  • کد خبر: ۲۵۱۱۴
  • ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۳
خواص شیر الاغ را بشناسید+ویدئو
شیر الاغ به عنوان یکی از گران‌ترین و محبوب‌ترین شیرها در دنیا شناخته می‌شود که خواص بسیار زیادی دارد.

به گزارش شهرآرانیوز، محققان بالاخره سر مفید یا مضر بودن شیر الاغ به نتیجه رسیدند؛ مارک کورلانسکی در گزارشی کاملا علمی که در مجله معتبر تایم منتشر شده، می‌گوید شیرالاغ برای ما آدم‌ها بهتر و مناسب‌تر است، اما چون هرگز در طول تاریخ الاغ به اندازه گاو در دسترس مان نبوده، از سر ناچاری شیر گاو می‌خوریم.

 

به گفته متخصصان خارجی، شیر الاغ خواص آنتی بیوتیکی بالایی دارد و این خاصیت ضد باکتری گاهی تا ۲۰۰ برابر شیر گاو تخمین زده می‌شود. از مسائل مربوط به علم پزشکی که بگذریم، ذکر این نکته ضروی است که پرورش الاغ یک تجارت واقعی است و اتفاقا کلی هم پول تویش وجود دارد؛ از فروش شیر الاغ گرفته تا بسته بندی و توزیع عنبرنسارا!

 
روغن قلم پای الاغ را هم به عنوان کرم برای تسکین درد‌های موضعی استفاده می‌کنند و هر کیلوگرمش ۴۰۰ هزار تومان قیمت دارد.
 

جالب است بدانید، شیر الاغ به عنوان یکی از گران‌ترین و محبوب‌ترین شیرها در فرانسه و ایتالیا شناخته می‌شود، پنیر شیر الاغ گرانترین محصول لبنیاتی دنیاست چرا که تهیه هر کیلوگرم پنیر الاغ حدود ۳۰ تا ۴۰ کیلوگرم شیر الاغ نیاز دارد.

 

خواص شیر الاغ را بشناسید

محققان اروپایی معتقدند که شیر الاغ در زیبایی و جوانی پوست تاثیر بسیار زیادی دارد و به همین دلیل استفاده از آن برای پاکسازی پوست و جوانی پوست توصیه می‌شود. در برخی از مراکز مراقبت پوست و زیبایی در اروپا وان‌های حمام پر از شیر الاغ تعبیه شده است که از آن برای جوان سازی و زیبایی پوست استفاده می‌کنند البته این کار هزینه بسیار زیادی دارد.

 

در گذشته‌ها از شیر الاغ برای درمان ذات الریه، بیماری‌های تنفسی، بهبود آسم و آلرژی، سرفه و سرماخوردگی، درمان عفونت و باکتری، رفع مشکلات گوارشی مانند اسهال استفاده می‌شده و در کاهش وزن موثر بوده است.

 

شیر الاغ نزدیکترین شیر به شیر مادر

به نظر برخی‌ها شیر الاغ بهترین جایگزین برای نوزادان محروم از شیر مادر است چرا که نزدیک‌ترین شیر به شیر مادر شناخته می‌شود، هر راس الاغ حدود شش تا هشت ماه دوره شیردهی دارد و در طول دوران شیردهی روزانه ۲ کیلوگرم در بهترین حالت شیردهی داشته باشد.

 

تعداد بازدید : 1592

منبع: YJC

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->