تصادفات رانندگی در خراسان رضوی ۱۰ نفر را روانه بیمارستان کرد (۹ خرداد ۱۴۰۳) برخورد شدید پیکان با ایستگاه اتوبوس ۲ مصدوم برجای گذاشت متهم به ۳۰ فقره زورگیری در مشهد دستگیر شد (۹ خرداد ۱۴۰۳) قتل سه عضو خانواده توسط پدر افسرده (۹ خرداد ۱۴۰۳) باغ‌بام‌ مدرن‌ترین راه بهبود محیط زیست شهری عملکرد مثبت دولت سیزدهم در حل بسیاری از مشکلات کشور پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (چهارشنبه، ۹ خرداد ۱۴۰۳) | افزایش دمای مناطق گرمسیر استان تا ۴۰ درجه! اهدای عضو بیمار مرگ مغزی در مشهد نجات‌بخش ۵ زندگی دیگر شد (۹ خرداد ۱۴۰۳) بانوان پیش از اقدام به بارداری از سلامت دهان و دندان خود اطمینان حاصل کنند ژنتیک و وراثت اصلی‌ترین علت کم‌کاری تیروئید در کودکان بیماری MS درمان قطعی ندارد، اما با مصرف دارو می‌تواند به خوبی کنترل شود والدین؛ فرزند اول را برای حضور نوزاد جدید آماده کنند بی‌احترامی، زخمی است که با کودک می‌ماند! چه زمانی وقت مداوا و جراحی چاقی در کودکان است؟ راز جوان‌تر شدن در پیری آخرین فرصت برای ازدواج‌نکن‌ها | زنگ هشدار برای تجرد قطعی یک میلیون دهه شصتی به صدا درآمد درباره بیماری «ام اس» و راه‌های پیشگیری از آن پیش‌بینی افزایش دما در غالب نقاط کشور (۹ خرداد ۱۴۰۳) خیران مدرسه‌ساز ۳۰ کلاس جدید در حاشیه مشهد می‌سازند اما و اگر‌های ثبت‌نام سرویس مدارس | چرا سامانه «سپند» در دسترس نیست؟
سرخط خبرها

تاریخ دقیق کنکور ۹۹ و امتحانات نهایی مشخص شد

  • کد خبر: ۲۵۱۹۵
  • ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۰
تاریخ دقیق کنکور ۹۹ و امتحانات نهایی مشخص شد
وزیر آموزش و پرورش در جلسه شورای عالی آموزش و پرورش زمان دقیق برگزاری آزمون کنکور ۹۹ و امتحانات نهایی را اعلام کرد.
به گزارش شهرآرانیوز، محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش، در نهصدوهفتادوچهارمین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش، با تسلیت رحلت آیت الله امینی و تجلیل از نقش ایشان در امر تربیت، اظهار کرد: پس از ورود بیماری کرونا و تعطیلی مدارس، آموزش و پرورش، باید تکلیف آموزش را مشخص می‌کرد.

او افزود: اگر تعطیلی کوتاه مدت باشد نظام آموزشی خیلی دچار اشکال نمی‌شود، اما، چون بواسطه این بیماری فراگیر تعطیلات طول کشید ما باید کاری می‌کردیم لذا ابتدا به سراغ ارائه آموزش‌ها از طریق تلویزیون و همچنین ارائه آموزش‌ها در فضای مجازی پیام رسان‌ها رفتیم و نهایتا به ایجاد شبکه آموزشی دانش آموزان (شاد) اقدام کردیم.

حاجی میرزایی گفت: راه اندازی شبکه آموزشی با این حجم و گستردگی که قرار است ۱۵میلیون دانش آموز را پوشش دهد در این زمان کوتاه بسیار سخت و نیازمند تلاش مضاعف است لذا با تلاش‌های شبانه روزی که بدون وقفه در دو ماه اخیر صورت گرفت سعی ما براین است تا برخی از مشکلات کاملا رفع شود.

او استقبال دانش آموزان و فرهنگیان از این شبکه را بسیار خوب اعلام و عنوان کرد: یکی از اهداف اصلی ما از ایجاد شبکه شاد مصون سازی فرایند آموزشی کشور در برابر بحران‌هایی است که باعث تعطیلی مدارس می‌شود. البته در این فرصت کم سعی کردیم این شبکه به آموزش‌های سال تحصیلی جاری برسد.

وزیر آموزش و پرورش هدف اصلی ایجاد این شبکه را آموزش دانش آموزان دانست و ادامه داد: در مناطق کم جمعیت و دور افتاده که دانش آموزان با مشکلات ناشی از امکانات فضای مجازی روبه‌رو هستند آموزش‌ها را از طریق راهبران آموزشی پیش بردیم و حتی در برخی مناطق کم جمعیت آموزش حضوری در فضای باز و با چینش پراکنده دانش آموز انجام می‌شود.


امتحانات نهایی از ۱۰یا ۱۷خرداد ماه برگزار خواهد شد

او ادامه داد: برای پایه دوازدهم طبق روال هرساله آخر اردیبهشت پایان سال تحصیلی خواهد بود و پس از تعطیلات عید فطر، امتحانات از ۱۰یا ۱۷خرداد ماه آغاز و تا یک هفته از تیرماه ادامه خواهد داشت آزمون کنکور ۹۹ نیز۲۰ روز پس از آخرین امتحان نهایی برگزار خواهد شد.

حاجی میرزایی در خصوص تدوین محتوا‌های درسی در فضای مجازی گفت: سازمان پژوهش و برنامه ریزی درسی، محتوا‌هایی رابرای معلمان تدوین و در اختیار آنان قرار داده است همچنین مرکز ملی پرورش استعداد‌های درخشان نیز محتوا‌های آموزشی را آماده و به استان‌ها ارسال کرده است.

او تصریح کرد: در صورتی که امکان برگزاری امتحانات پایانی برای پایه‌های غیر از دوازدهم وجود نداشته باشد فعالیت دانش آموزان در کلاس‌های آنلاین و انجام تکالیف از شاخص‌های ارزشیابی توسط معلمان خواهد بود.

وزیر آموزش و پرورش افزود: تلاش خواهیم کرد برای آینده آماده شویم و محتوا‌ها به گونه‌ای تدوین شود تا در فضای مجازی به سهولت قابل ارائه باشد.
 
منبع: YJC
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->