آغاز به کار جشنواره ملی شعر رضوی در کرمان همه چیز درباره سریال رخنه + بازیگران و خلاصه داستان جشن روز دختر در «باغ شادونه» دانلود آهنگ و ترانه با موضوع باران + متن «میشل یو» در «بلید رانر ۲۰۴۹» شباهت عجیب رضا عطاران با صدام حسین + عکس داستان «باستان» | کتاب‌فروشی قدیمی و تأثیرگذار شهر، امسال صدساله می‌شود انتشار ۲ کتاب آموزشی جدید در حوزه موسیقی ایرانی همه فن حریف | نگاهی به مهم‌ترین نقش‌آفرینی‌های رضا عطاران به مناسبت سالروز تولدش + تصاویر حافظ افسانه‌های خراسانی | درباره حمیدرضا خزاعی به مناسبت نخستین سال روز درگذشتش صفحه نخست روزنامه‌های کشور - پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ برنامه‌های تلویزیون در «دهه کرامت» + زمان پخش ماجرای اعتصاب کارکنان در جشنواره کن ۲۰۲۴  فیلم‌های سینمایی تلویزیون در سومین هفته اردیبهشت (۲۰ و ۲۱ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳) + زمان پخش ویژه برنامه‌های رادیو در جشن میلاد حضرت‌معصومه (س) + زمان پخش «سپند امیرسلیمانی» ازدواج کرد + عکس جزئیات جدید از بازداشت متهم پرونده زهره فکور صبور در قهوه‌خانه فرد متهم به قتل «زهره فکور صبور» بازداشت شد
سرخط خبرها
مدیر اجرایی سینماهای آی‌مکس:

کریستوفر نولان بیش از هرکسی برای بازگشایی سینماها می‌جنگد + ویدئو

  • کد خبر: ۲۵۵۹۰
  • ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۳
کریستوفر نولان بیش از هرکسی برای بازگشایی سینماها می‌جنگد + ویدئو
TENET، آخرین فیلم کریستوفر نولان، همچنان تاریخ اکران خود را تغییر نداده است و برند «آی‌مکس» می‌گوید تنها دلیلش دیدگاه نویسنده و کارگردان اثر درباره بازگشایی سینماهاست.

به گزارش شهرآرانیوز؛ بیشتر رسانه‌ها و دوستداران سینما می‌دانند که از بین تمام فیلم‌هایی که برای اکران در سال ۲۰۲۰ میلادی معرفی شده‌اند و به‌طورخاص میان بزرگ‌ترین آثار فصل تابستان، تنها یک محصول سینمایی است که هنوز می‌خواهد در همان تاریخی اکران شود که از چندین و چند ماه قبل اعلام کرده است: TENET. طبق گزارش‌ها شرکت «برادران‌وارنر» به هیچ عنوان نمی‌خواهد فرصت همکاری با کریستوفر نولان، نویسنده و کارگردان فیلم‌هایی مانند «تلقین» (Inception)، سه‌گانه‌ی «شوالیه تاریکی» (The Dark Knight)، «دانکرک» (Dunkirk)، «بی‌خوابی» (Insomnia)، «پرستیژ» (The Prestige) و «میان‌ستاره‌ای» (Interstellar) را در فیلم‌های بعدی او از دست بدهد. به همین دلیل هم استودیو تا آخرین لحظه‌ به خواسته‌ او مبنی بر نگهداشتن تاریخ اکران TENET با هدف حمایت از سالن‌های پخش فیلم احترام می‌گذارد. ریچارد گلفوند، مدیر اجرایی برند سینماهای IMAX، ساعاتی قبل توضیحات تازه‌ای را دراین‌باره ارائه کرده است:

سینمادارها از همین حالا مشغول تشکر از برادران وارنر و شخص کارگردان برای انجام این کار شده‌اند؛ نگهداشتن تاریخ پخش فیلم تا واپسین لحظه‌ ممکن. آن‌ها امیدوار هستند که به‌علت «تنت» اندکی از ضررهای خود را جبران کنند و سرانجام وضعیت بهتری داشته باشند. البته که سینماها در صورت بازگشایی جمعی قابل قبول در ژوئیه با ظرفیت‌های پایین‌تر، سانس‌های کمتر و قوانین سفت‌وسخت‌تر بهداشتی فعالیت خواهند کرد و البته که ترکیب همین موارد با ترس برخی مردم از ترک خانه به علت کووید19/ویروس کرونا سبب می‌شود «تنت» نتواند به احتمال زیاد در طول یک هفته به فروش خاصی برسد. ولی این فیلم اگر سینماها باز باشند و در همین تاریخ اکران شود، تا چند هفته هیچ رقیبی نخواهد داشت؛ چون هیچ کارگردان دیگری به اندازه‌ی این فیلم‌ساز به حفظ تجربه‌ فیلم در سالن‌های سینما و حمایت از سینمادارها اهمیت نمی‌دهد. او دائما مشغول تلاش و جنگیدن برای بازگشایی امن و سریع‌تر سینماها است.

کریستوفر نولان حتی از کنگره به‌صورت رسمی خواست به سینماها توجه بیشتری کنند و نقش عظیم آن‌ها در زندگی انسان را از یاد نبرند. فعالیت‌های او برای تکمیل پروسه‌ ساخت TENET از خانه‌‌اش، ما را هم به آماده‌سازی کامل آن برای اکران در سینماها تشویق کرد و حتی باعث شد تیم‌های فیلم‌سازی دیگر نیز با روش‌های بهتری برای کار از خانه روی فیلم‌های خود آشنا شوند. هیچ فیلم‌ساز دیگری حاضر نمی‌شود با فیلم ۲۲۵میلیون دلاری اورجینال خود (پرخرج‌ترین فیلم غیر پیش‌درآمد/غیردنباله/غیرریبوت/غیراقتباسی ۱۰ سال گذشته) چنین کاری کند. آیا ممکن است TENET هم مجبور به پذیرش تأخیر شود؟ بله. چون امکان دارد منهای چند ایالت کوچک‌تر امریکا، اصلا در جهان به اندازه‌ کافی سینمایی باز نباشد که بخواهد آن را نمایش دهد. تلاش‌های این کارگردان برای ممکن‌کردن بازگشایی امن سینماها اما ورای این صحبت‌ها لایق احترام هستند. از هیچ موردی نمی‌توان مطمئن بود. ولی در نگاه من بازگشت سینماها به فعالیت با فیلم TENET اتفاق صحیحی است؛ اثری که واقعا به بازگشایی آن‌ها اهمیت می‌دهد.

 

داستان فیلم TENET درباره دو جاسوس بین‌المللی حرفه‌ای است که برای جلوگیری از وقوع جنگ جهانی سوم، درگیر ماجرا و توطئه‌ای پیچیده می‌شوند؛ از جمله یک فناوری بی‌مانند که امکان وارونگی زمان را به بشر داده‌است.

در این فیلم جان دیوید واشنگتن، رابرت پتینسون، الیزابت دبیکی، کلیمانس پوزی، مایکل کین، آرون تایلر-جانسون، کنت برانا، دیمپل کاپادیا بازی می‌کنند.

  TENET ببینید: پیش‌نمایش فیلم

 

فیلم TENET همچنان قرار است در تاریخ هفدهم ژوئیه ۲۰۲۰ (جمعه، ۲۷ تیر ۱۳۹۹) اکران شود.

منبع: زومجی
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->