مشارکت ۴۷.۴ درصدی مردم خراسان رضوی در انتخابات ۱۴۰۲ براساس آمار ثبت احوال اعمال قانون ۲۱۵۶ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | مصدومیت ۷۰ نفر درتصادفات رانندگی (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) خراسان رضوی دارنده رتبه هشتم ولادت در کشور در سال ۱۴۰۲ | مشهد رتبه یازدهم ولادت در استان پایین‌بودن تستوسترون چگونه بر سلامت قلب اثر می‌گذارد؟ هفدهمین جشنواره آموزشی شهید مطهری در مشهد آغاز شد کتاب‌هایی که می‌توانند سمی باشند | چیزی که درباره کتاب‌ها نمی‌دانید درباره آسم و عوامل ایجادکننده آن شهروندان همچنان از کمبود‌ها و توزیع نامناسب شیرخشک گلایه دارند پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی | کاهش دما و بارش باران در اواخر هفته (١٨ اردیبهشت ١۴٠٣) مشهد، میزبان جشنواره ملی بانوان امدادگر و کارآفرین | تشکیل ۸ هزار هسته کارآفرینی در جمعیت هلال‌احمر کشور افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی از اردیبهشت ۱۴۰۳| معوقات حقوق و مستمری بازنشستگان خردادماه واریز می‌شود ماجرای مردی که همسرش را خفه کرد حداقل مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی چقدر شد؟ +جزئیات ابلاغیه نمایندگان کارگری: میز مذاکره را ترک نکرده‌ایم و حق کارگران یک دستمزد عادلانه است انگیزه قتل مرد جوان در پاتوق اجاره‌ای در مشهد فاش شد + عکس جزئیات جدید از همسان‌سازی حقوق فرهنگیان بازنشسته | رتبه‌بندی معلمان چه زمانی به پایان می‌رسد؟
سرخط خبرها

صدور بخش‌نامه‌ای برای رعایت حقوق حیوانات و پرهیز از برخوردهای غیراصولی

  • کد خبر: ۲۶۸۹۱
  • ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۴
صدور بخش‌نامه‌ای برای رعایت حقوق حیوانات و پرهیز از برخوردهای غیراصولی
معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با صدور بخش‌نامه‌ای به استانداری‌ها بر رعایت حقوق حیوانات و پرهیز از برخوردهای غیراصولی در این زمینه از سوی شهرداری‌ها تأکید کرد.
به گزارش شهرآرانیوز، مهدی جمالی‌نژاد گفت: این بخش‌نامه با توجه به دریافت گزارش‌های واصله از برخی شهرها و پایش صورت پذیرفته مبنی بر عدم رعایت برخی از ضوابط مقرر در دستورالعمل سامان‌دهی سگ‌های بدون صاحب و در راستای تحقق بند ۱۵ ماده ۵۵ قانون شهرداری مبنی بر وظیفه‌مندی شهرداری‌ها در جلوگیری از شیوع امراض ساریه انسانی و حیوانی و سامان‌دهی حیواناتی که در شهرها بدون صاحب هستند و به منظور ارتقای سلامت، بهداشت و امنیت شهروندان و رعایت اصول و قواعد اخلاقی برخورد با حیوانات بدون صاحب صادر و ابلاغ شده است.

وی افزود: در این بخش‌نامه بر اجرای دقیق دستورالعمل سامان‌دهی سگ‌های بدون صاحب با رعایت حقوق حیوانات و پرهیز از برخوردهای غیراصولی و تطبیق اقدامات و برنامه‌های در دست انجام با این دستورالعمل تأکید شده است.
جمالی‌نژاد همچنین تشکیل و برگزاری مستمر کارگروه سامان‌دهی حیوانات ناقل بیماری به انسان در سطح استان و شهرستان با تأکید بر حضور فعال اعضای کارگروه و تسریع در راه‌اندازی مرکزی جهت سامان‌دهی حیوانات ناقل بیماری به انسان در استان‌های فاقد این مراکز را دیگر موضوعات این بخش‌نامه عنوان کرد.

مشارکت نهادهای غیردولتی و تشکل‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد
رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور همچنین بر بهره‌گیری از ظرفیت نهادهای غیردولتی و تشکل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد در اجرای بهینه طرح از جمله در زمینه درمان، غذارسانی، عقیم‌سازی و سایر امور مربوط و دریافت پیشنهادهای تشکل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد در سطح شهرها در جهت تکمیل و بهبود روش‌های اجرایی فعلی و دستورالعمل ابلاغی و اطلاع‌رسانی به شهروندان درباره نحوه اجرای صحیح مفاد دستورالعمل و اقدامات در دست انجام در این زمینه تأکید کرد.
وی اضافه کرد: از معاونت‌های عمرانی استانداری‌ها خواسته شده این موارد را به تمام شهرداری‌های تابعه ابلاغ و نظارت دقیق بر اجرای آن به عمل آورند و در صورت تخطی از ضوابط دستورالعمل، با خاطیان برخورد قانونی ‌شود.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->