نشست استاندار خراسان رضوی با دختران نخبه استان روز «شنبه» به‌عنوان روز تعطیل، جایگزین «پنجشنبه» شد وزیر خارجه بر تسریع اجرای توافقات روسای جمهور ایران و تاجیکستان تاکید کرد سخنگوی شورای نگهبان از برگزاری انتخابات در ۸ حوزه انتخابیه به صورت تمام الکترونیک خبرداد فرمانده گروه ۴۴۴ مهندسی رزمی: امنیت پایدار سطح کشور مدیون جانفشانی‌های شهدا است آیت‌الله علم‌الهدی: مادر محور هویت‌آفرین خانواده است | تربیت و انسان‌سازی، رسالت ذاتی هلال احمر فرمانده نیروی زمینی ارتش: برآورد کرده‌ایم انسداد مرز شرق کشور در کوتاه‌ترین زمان ممکن به پایان برسد سرلشکر موسوی در مشهد: با عملیات وعده صادق و طوفان‌الاقصی عمر رژیم صهیونیستی زودتر به پایان خواهد رسید + ویدیو نماینده تل‌آویو در سازمان ملل: آیا اکنون زمان مناسبی برای اعمال محدودیت‌ بر تسلیحات اسرائیل است؟ تروریست‌ها هفت کارگر پاکستانی را در گوادر کشتند دیدار جمعی از قاریان قرآن عازم حج تمتع با رهبر معظم انقلاب اسلامی + فیلم آیت‌الله علم‌الهدی: تولد فرزند، نقطه عطف زندگی زناشویی است | «فرهنگ‌سازی» و «حمایت»، دو راه حل بحران افزایش سن ازدواج طرح سامان‌دهی کارکنان دولت یکشنبه (۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) در کمیسیون اجتماعی بررسی می‌شود تمایل ۵ کشور اروپایی برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین اردوغان: اسرائیل در تلاش است جنگ را به کل منطقه گسترش دهد آمادگی ۱۸ هزار و ۶۰۰ عامل اجرایی برای برگزاری دور دوم انتخابات در خراسان‌رضوی + فیلم سخنگوی وزارت خارجه روسیه: زلنسکی خائن است رئیس‌جمهور چین وارد بوداپست شد اعتراف بایدن به استفاده از بمب‌های آمریکایی برای کشتار غیرنظامیان در غزه وزارت ارتباطات از ارائه ۵۰۰ خدمت دولتی به صورت هوشمند خبرداد
سرخط خبرها
نیویورک تایمز

کهنه سرباز نیروی دریایی آمریکا در ایران آزاد شد

  • کد خبر: ۲۹۱۰۰
  • ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۶
کهنه سرباز نیروی دریایی آمریکا در ایران آزاد شد
برخی منابع از آزادی یک کهنه سرباز بازداشتی آمریکا در ایران خبر داده‌اند که طی دو سال گذشته تحت بازداشت بوده است.
به گزارش شهرآرانیوز، پایگاه آمریکایی نیویورک تایمز از آزادی «مایکل وایت»، کهنه سرباز نیروی دریایی آمریکایی که طی دو سال گذشته در ایران تحت بازداشت بوده، خبر داده است.
 
در این گزارش گفته شده که آزادی این کهنه سرباز از سوی مادرش در آمریکا اعلام شده است. مادر این آمریکایی افزوده که حال، فرزندش در مسیر بازگشت به خانه است.
پیش از این برخی منابع از ابتلای این زندانی تحت بازداشت به سرطان خبر داده بودند و به تازگی نیز او به دلیل ابتلاء به کرونا در ایران در مرخصی به سر می‌برد.

وزارت خارجه آمریکا روز پنجشنبه ۲۹ اسفند سال گذشته اعلام کرده بود که آزادی موقت وایت در ایران بر مبنای بشردوستانه و به دلیل ابتلای او بیماری ناشی از کرونا و به شرط باقی ماندن او در ایران میسر شده است.

او پس از آزادی موقت در سفارت سوئیس در تهران مستقر و تحت آزمایش‌های پزشکی قرار گرفته بود.

وایت که سابقه فعالیت در نیروی دریایی آمریکا را دارد به دلیل اتهاماتی در ایران به زندان محکوم شده بود.

در حال حاضر گفته شده است که برایان هوک از وزارت خارجه آمریکا به همراه یک پزشک به سوئیس رفته تا از این شهروند آمریکایی استقبال کند و او را به کشورش بازگرداند.

 
منبع: مهر
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->