رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: کار شورا یک فضیلت انسانی است حاجی‌بگلو: اتفاقات جز با همفکری شکل نمی‌گیرد اعمال قانون ۱۸۵۱ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۵۱ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) برگزاری سی‌وسومین نشست مدیران عامل سازمان‌های سیما و منظر کلانشهر‌های کشور در مشهد راهبرد‌های شورای ششم با تمرکز بر مردم پیش‌بینی بهره‌برداری از بوستان بانوان طرق تا پایان سال ۱۴۰۳ کیفیت هوای کلانشهر مشهد در آستانه وضعیت هشدار قرار گرفت (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) انتخاب شورا‌ها گامی به سوی تحقق کامل قانون اساسی است نظری: شوراها برآمده از اراده مردم و زمینه‌ساز حضور آنها در اداره امور هستند اینفوگرافی | شورای شهر مشهد به نمایندگی از مردم چه کرده است؟ ویدئو | نژاد حسین: هدف گذاری دقیق عمرانی در شورای ششم، یک خواست آگاهانه برای مردم بود ویدئو | منصوریان: نسخه مترقی فرهنگسراها با هدف رفع مشکلات مردم در شورای ششم ارائه شد ویدئو | علیزاده: افزایش بودجه مناطق کم برخوردار در شورای ششم امید آفرین بود ویدئو | ضمیری: شورای ششم پس از ۱۶ سال طرح تفصیلی مشهد را به سرانجام رساند ویدئو | دائمی: توجه ویژه به سلامت مردم، هدف شورای ششم در زمان آغاز فعالیت ما بود ویدئو | حسامی: چشم انداز ۲۵ ساله تامین آب مورد نیاز فضای سبز مشهد از پساب‌ها محقق خواهد شد ویدئو | حاجی بگلو: توسعه همه جانبه شهر با تاکید بر مناطق کم برخوردار را به انجام می‌رسانیم ویدئو | سلیمی: توسعه خانواده محور و حمایت از زنان سرپرست خانوار از سیاست های کلی شورا ششم است
سرخط خبرها

هم‌افزایی برای کار‌های عام‌المنفعه در «خیران شهریار»

  • کد خبر: ۲۹۵۱۵
  • ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۶:۵۵
هم‌افزایی برای کار‌های عام‌المنفعه در «خیران شهریار»
نشست «خیران شهریار» با هدف تعامل بیشتر در زمینه توسعه فعالیت‌های خیرخواهانه برگزار شد.
به گزارش شهرآرانیوز، خیران همواره یکی از بال‌های مدیریت شهری در اجرای امور عام المنفعه بوده اند، به گونه‌ای که بسیاری از پروژه‌های اجرا شده در شهر‌های کشور با همت و مساعدت مادی خیران به فرجام رسیده است. در این راستا نشست «خیرین شهریار» با هدف تعامل بیشتر درزمینه توسعه امور عام المنفعه در مشهد برگزار شد.
در این نشست که صبح روز گذشته با حضور شهردار، رئیس شورا و جمعی از اعضای شورای شهر مشهد، معاونان مالی و پشتیبانی، برنامه ریزی و توسعه منابع انسانی، خدمات شهری و اجتماعی فرهنگی شهردار و همچنین جمعی از خیران شهر مشهد برگزار شد، شهردار مشهد با اشاره به اینکه هدف از تشکیل شورای «خیرین شهریار»، هم افزایی و همفکری برای بهبود کار‌های عام المنفعه، نوع دوستانه و خیرخواهانه است، گفت: مدیریت شهری زیرساخت‌های لازم را برای این نوع اقدامات آماده خواهد کرد.
محمدرضا کلائی بیان کرد: خوشحالیم که در حضور جمعی از خیران و نیکوکاران هستیم و می‌توانیم درباره موضوعی که جزو ۳ یا ۴ موضوع اصلی فعلی شهر و جامعه تلقی می‌شود، صحبت کنیم.
وی افزود: باید زیرساخت‌هایی را برای ارائه خدمات عام المنفعه اجتماعی در شهر، با جلب مشارکت خیران فراهم کنیم. دراین راستا شورای شهر طرحی را برای تشکیل نهادی تحت عنوان «خیرین شهریار» با الگوگرفتن از تجربه‌های اقدامات خیرخواهانه تصویب کرده است.
وی بیان کرد: هدف این بود که جمعی از خیران بتوانند دور هم جمع شوند و درباره فراهم کردن یک زیر ساخت واحد به منظور ارائه خدمات عام المنفعه به مردم شهر تصمیم بگیرند و مدیریت شهری هم هیچ گونه مداخله مستقیم نداشته نداشته باشد و تنها به دنبال ایجاد زیرساخت‌های لازم در این زمینه باشد.
کلائی اضافه کرد: از شورای «خیرین شهریار» به عنوان نمایندگان و نخبگانی که در موضوعات عام المنفعه مشهد فعالیت می‌کنند، به ویژه در زمان کنونی که نیاز به انسجام و کار متمرکز اثر بخش داریم، حمایت خواهیم کرد.

ضرورت معرفی نیکوکاران به مردم
در ادامه این نشست، رئیس شورای شهر مشهد نیز بیان کرد: از خیران عزیزی که در چند دهه انقلاب در عمل ثابت کرده اند همیشه در عرصه خدمات رسانی به مردم حضور دارند، صمیمانه تشکر می‌کنم.
محمدرضا حیدری اضافه کرد: معتقدیم خیران و نیکوکاران باید به مردم معرفی شوند، نه برای شناخت فرد خیّر؛ بلکه برای ترویج فرهنگ نوع دوستی و توسعه فعالیت‌های عام المنفعه در جامعه.
وی در ادامه تصریح کرد: وظیفه داریم خیران را به جامعه معرفی کنیم و معتقدیم باید سردیس خیران و نیکوکاران را در شهر گذاشت تا افراد توانمند شهر از آن‌ها الگو بگیرند.
وی اضافه کرد: در شورای شهر مصوبه‌ای در نظر گرفته ایم که بر اساس آن، هر پروژه عام المنفعه که خیران اجرایش را پیشنهاد و ۵۰ درصد هزینه آن را تأمین کنند، شهرداری مشهد نیز موظف است ۵۰ درصد دیگر را تأمین کند.

شورایی مستقل
در ادامه این نشست، سیدمحسن حسینی پویا، رئیس کمیسیون حقوقی شورای شهر، با بیان اینکه بخش سوم اقتصاد در جهان به امور خیر و وقف اختصاص دارد، افزود: تصمیم گرفتیم برای پیشبرد امور شهری، این بخش را در مشهد فعال و اقدامات متفرقه را کنار هم جمع و با هم هماهنگ کنیم.
وی افزود: دراین راستا مصوبه «خیرین شهریار» سال گذشته با پیگیری فراوان و مشورت گرفتن از خیران، طراحی، تصویب و ابلاغ شد. شورای «خیرین شهریار» با حفظ ویژگی استقلال، غیرسیاسی و غیردولتی بودن، درزمینه مسائل شهری و عام المنفعه فعالیت خواهد کرد.
در این مراسم به ترتیب آقایان حمیدی به عنوان رئیس شورا، مستشاری به عنوان نایب رئیس اول و عدالتیان به، عنوان نایب رئیس دوم شورای «خیرین شهریار» انتخاب شدند. ضمن آنکه با رأی اعضای این شورا، اعضای ستاد اجرایی متشکل از ۷ عضو اصلی و ۲ عضو علی البدل از میان خیران انتخاب شدند و حکم‌های خود را از شهردار و رئیس شورای شهر مشهد دریافت کردند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->