جدال بورس با نرخ بهره | گزارش بازار سهام (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) پرفروش‌ترین موبایل‌های امروز کدامند؟ + جدول (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) اصلاح قیمت تخم مرغ ضروری است حباب ربع سکه رکورد زد (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) دستور رئیس بانک مرکزی برای بررسی انتشار اطلاعات مالی مصاف ۵۵ کشور مقصد زعفران ایرانی برقراری پرواز‌های مشهد - ایلام بعد از یکسال امروز، امکان ثبت قرارداد‌های مسکونی در سامانه خودنویس مقدور نیست (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) متقاضیان برای خرید لاستیک خودرو «کد پیش‌ثبت‌نام» را اخذ کنند (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) متقاضیان سهام عدالت مراجعه حضوری نکنند!  نمایشگاه گل‌وگیاه مشهد از دوشنبه (۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) آغاز به کار می‌کند رقم نجومی اجاره بها در احمدآباد مشهد (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) چه کسانی می‌توانند دو بار وام ازدواج بگیرند؟ + جزئیات قیمت طلا، دلار، سکه و ارز دیجیتال در بازار امروز (شنبه، ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) آیا بازار طلای مشهد امروز باز است؟ (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) روش دریافت سود سهام عدالت متوفیان | همه را یک‌جا دریافت کنید آخرین وضعیت بازار رمزارز‌ها در جهان | سقوط بیت‌کوین و اتریوم (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) جدیدترین وضعیت بازار خودرو؛ سورن، دنا پلاس، شاهین، جک و هایما چقدر قیمت خورد؟ + جدول قیمت‌ها (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۶ میلیون واحد تقاضای مسکن از سال‌های گذشته باقی مانده است آغاز فروش قسطی لاستیک دلار آرام شد، قیمت دام زنده کاهشی! رقم هر ساعت اضافه‌کاری و دستمزد کاره پاره وقت کارگران در سال ۱۴۰۳ چقدر است؟ کاهش بی‌سابقه معاملات مسکن طلافروشان به خواسته خود رسیدند | دولت عقب نشست! نقره داغ بانک هایی که وام مسکن ندادند
سرخط خبرها

برندگان قرعه‌کشی خودرو، فروشنده شدند/ خرید و فروش امتیاز خودرو از ۸ تا ۲۰ میلیون تومان!

  • کد خبر: ۲۹۶۶۳
  • ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۸
  • ۳۱
برندگان قرعه‌کشی خودرو، فروشنده شدند/ خرید و فروش امتیاز خودرو از ۸ تا ۲۰ میلیون تومان!
«نداشتن پول کافی» یا «تلاش برای دلالی» باعث شده تا گروهی از برندگان قرعه‌کشی خودرو امتیاز خود را به قیمت‌های ۸ تا ۲۰‌میلیون تومان بفروشند.

به گزارش شهرآرانیوز،  در بین فروشندگان از خریداران واقعی که قادر به تأمین مبلغ مورد نیاز خودرویشان نیستند تا دلالانی که با کارت‌های ملی اجاره‌ای اقدام به ثبت نام کرده بودند، وجود دارد. خودروسازان با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرده‌اند که فروش امتیاز از سوی برندگان پیگرد قانونی دارد، اما هیچ‌کدام از فروشندگان و خریدارانی که «شهروند» با آن‌ها مصاحبه کرده است، نگرانی خاصی از این موضوع ندارند. آن‌ها می‌گویند با مراجعه به دفاتر ثبت اسناد رسمی و دادن چک تضمینی، فرآیند فروش را بدون مشکل انجام خواهند داد.

بر اساس قواعد پیش‌فروش ۲۵‌هزار دستگاه خودرو به مناسبت عید فطر امسال، برندگان قرعه‌کشی فقط ۴۸ ساعت فرصت داشتند تا قسط اول خودرویشان را واریز کنند؛ بنابراین آن دسته از برندگانی که امتیازشان را فروخته‌اند، طی دو روز کاری معامله را به سرانجام رسانده‌اند. کارشناسان اقتصادی هشدار داده‌اند که چرخه فروش امتیازات در همین نقطه متوقف نخواهد شد و احتمال دست به دست شدن حواله‌ها بین تعداد بیشتری از شهروندان وجود خواهد داشت؛ اتفاقی که نتیجه مستقیم آن افزایش دلالی و رشد قیمت‌ها در بازار خودرو است. امتیاز خودرو‌ها چقدر فروش رفت؟


نام برندگان قرعه‌کشی اخیر از بین حدود ۶‌میلیون نفر ثبت‌نام‌کننده بیرون آمده است، اما برخی از آن‌ها ترجیح دادند به دلایل مختلف امتیازشان را بفروشند. بیشتر آن‌ها در سایت‌های خریدوفروش آنلاین آگهی فروش دادند و طی ۴۸ ساعت شاهد تماس‌های مکرر خریداران بودند. ناهید در قرعه‌کشی ایران‌خودرو برنده یک دستگاه پژو ۲۰۶ تیپ ۲ شد، اما امتیاز خودرویش را به قیمت ۲۰‌میلیون تومان فروخت: «من به خودرو نیاز داشتم برای همین ثبت‌نام کردم. می‌خواستم قرض بگیرم و مبلغ خودرو را پرداخت کنم، اما موفق نشدم برای همین تصمیم گرفتم امتیازم را ۲۰‌میلیون تومان بفروشم.» قیمت کارخانه هر دستگاه پژو ۲۰۶ تیپ ۲ حدود ۷۱‌میلیون‌و ۶۵۰‌هزار تومان است که براساس جدول پیش‌فروش مشتریان باید نصف این مبلغ را پرداخت می‌کردند. سعید برنده دیگری است که نامش برای خودروی رانا بیرون آمد.

او امتیازش را ۱۴‌میلیون تومان فروخته است: «من اگر پول داشتم خودرو را برای خودم نگه می‌داشتم. الان قیمت هر دستگاه رانا در بازار حدود ۱۲۱‌میلیون تومان است در حالی که برای خرید مستقیم از ایران‌خودرو باید حدود ۷۵‌میلیون تومان پرداخت می‌کردم.» گروهی از برندگان قرعه‌کشی شرکت سایپا هم اقدام به فروش امتیاز خود کرده‌اند. داود یکی از آنهاست که امتیاز خودروی تیبایش را ۱۰‌میلیون تومان فروخته است: «من در کار خریدوفروش ماشین هستم. سه خودرو ثبت نام کرده بودم که شانسم تیبا درآمد. بلافاصله بعد از اینکه برنده شدم، در سایت‌های خریدوفروش آنلاین آگهی دادم و به کسی که قیمت بالا داد، فروختم.» دو نفر دیگر هم که به ترتیب خودرو‌های پیکاپ ریچ دوکابین و ساینا برنده شده بودند، امتیازشان را ۲۰ و ۸.۵‌میلیون تومان به فروش رساندند.» قولنامه می‌زنیم.


خودروسازان در اطلاعیه‌ای اعلام کردند که فروش امتیاز یا حواله خودرو‌های پیش‌فروش‌شده ممنوع است و پیگرد قانونی دارد با این حال برندگانی که اقدام به فروش امتیازشان کرده‌اند، نگرانی خاصی بابت این قضیه ندارند: «هیچ اتفاق خاصی نمی‌افتد؛ اگر کسی ایراد گرفت، می‌توانم بگویم امتیازم را به پسرخاله‌ام فروخته‌ام. من با خریدار هماهنگ کردم، قرار شده اول به نمایندگی برویم تا او مبلغ پیش‌فروش را واریز کند. سپس به یک دفتر ثبت رسمی خواهیم رفت تا قولنامه را بنویسیم. در متن آن قید خواهیم کرد که من پول را کامل گرفته‌ام و بعد از یک سال خودرو را به نام خریدار خواهم زد.

یک چک تضمینی به مبلغ نهایی خودرو و پول امتیاز هم به خریدار می‌دهم تا خیالش راحت باشد.» بقیه فروشندگان امتیاز نیز همین روند را طی کرده‌اند: «ما در قولنامه نمی‌نویسیم که امتیاز را می‌فروشیم برای همین مشکلی پیش نمی‌آید. من در دفاتر ثبت آشنایی ندارم، اما کار سختی نیست، چک هم می‌دهم تا خریدار فکر نکند ممکن است دبه کنم.» چه کسانی امتیازشان را فروختند؟


خریداران واقعی و دلالان دو دسته عمده افرادی هستند که اقدام به فروش امتیازشان کرده‌اند. از بین پنج فروشنده‌ای که روزنامه «شهروند» با آن‌ها حرف زده است، چهار نفر به دلیل نداشتن پول کافی برای پرداخت قسط اول امتیازشان را فروختند و یک نفر دیگر هم در کار خریدوفروش خودرو بود. محمود جامساز، اقتصاددان، دریافت‌نکردن پول هنگام ثبت نام را یکی از دلایل فروش امتیازات می‌داند: «خودروسازان ابتدا اعلام کرده بودند که هر کسی بخواهد ثبت نام کند باید قسط اول را واریز کند. آن زمان بعضی‌ها به این روند انتقاد کردند تا درنهایت قرار شد بدون پرداخت پول ثبت‌نام‌ها انجام شود. به این ترتیب کسانی که پول نداشتند هم در پیش‌فروش شرکت کردند. تعدادی از این افراد حالا برنده شده‌اند، اما پول کافی ندارند. آن‌ها برای اینکه در شرایط اقتصادی سخت این روز‌ها سود کنند، امتیازشان را فروختند.» جامساز معتقد است خیلی از کسانی که در پیش‌فروش شرکت کرده بودند، دلال هستند: «این دلالان به دنبال خرید امتیازات برندگان هستند. شرایط معیشت شهروندان هم به قدری سخت است که آن‌ها برای فروش امتیازشان چاره دیگری ندارند. در این شرایط احتمال دست به دست شدن حواله‌ها وجود دارد.»


آلبرت بغزیان، استاد اقتصاد دانشگاه تهران، هم ضعف در ضمانت اجرایی قوانین پیش‌فروش را علت اصلی فروش امتیازات اعلام می‌کند: «چون وکالت‌نامه‌ها در دفاتر ثبت اسناد رسمی در ازای مبلغی مثلا ۱۵۰‌هزار تومان نوشته می‌شود، خریداران هم خودشان را محق می‌دانند. مردم همیشه می‌گویند حتما یک راه تبصره‌ای برای فروش امتیازات یا دریافت ماشین‌ها وجود دارد. خودروسازان هم دنبال دردسر نمی‌گردند. دلال‌ها هم همین را می‌خواهند؛ یعنی یک دیوار انسانی درست کنند و سود خودشان را ببرند. دست آخر نفر آخری هم که حواله به دستش رسیده، دلال نخواهد بود.» راه‌حل بغزیان برای جلوگیری از بروز دلالی‌های این‌چنینی ساده است: «خودروسازان فقط باید خودرو را به فردی که برنده شده تحویل بدهند. حتی اگر مشتری فوت کرد، فقط به وارثش بدهند. به این شکل عده زیادی کنار خواهند رفت. خودروسازان قرعه‌کشی انجام دادند که سوداگری نباشد و خودرو‌ها به دست مصرف‌کننده واقعی برسد. به این شکل احتمال دست به دست شدن حواله‌ها بین افراد بیشتر وجود دارد.» چقدر امکان برخورد قانونی وجود دارد؟


خودروسازان اعلام کرده‌اند که فروش امتیازات و حواله‌ها ممنوع است و پیگرد قانونی دارد با این حال اگر حجم فروش امتیازات زیاد باشد و چرخه آن بین تعداد زیادی گردش کند، امکان پیگیری قانونی پیچیده‌تر می‌شود؛ خصوصا اینکه فروشندگان می‌گویند «قولنامه‌ها را در دفاتر ثبت اسناد رسمی می‌نویسند». جامساز معتقد است، چون امکان دست‌به‌دست شدن حواله‌ها وجود دارد، بنابراین تشکیل پرونده برای متخلفان هزینه‌بر خواهد بود: «مردم در شرایط سخت اقتصادی راه‌حل‌هایی برای فروش امتیازات پیدا می‌کنند. دولت هم اگر بخواهد پیگیری کند، هزینه‌هایش افزایش می‌یابد.» بغزیان هم نظر مشابه دارد: «خودروسازان یا دولت قصد ایجاد درگیری ندارد؛ در چنین شرایطی که قانون ضمانت اجرایی کمی دارد، بهترین موقع برای جمع‌کردن حواله‌ها به وسیله دلالان است.»


نام افرادی که در قرعه‌کشی پیش‌فروش ۲۵‌هزار دستگاه خودرو برنده شده بودند، از بین حدود ۶‌میلیون نفر بیرون آمده بود. آن‌ها خوش‌شانس‌هایی بودند که حالا برخی از آن‌ها به خاطر نداشتن پول کافی امتیازشان را فروخته‌اند: «اگر پول داشتم هرگز این فرصت شیرین را از دست نمی‌دادم. من ساینا برده بودم که قیمت کارخانه‌اش حداقل ۳۰‌میلیون تومان از قیمت بازار کمتر است.»
منبع: روزنامه شهروند

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲۴
علی
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
1
9
همان اول مثل سابق کل مبلغ واریز میکردن یک دهم این ۷ ملیون ثبت نام میکردن و هر کسی برنده نشد در ۲ روز کاری پول برگشت میدادن ولی ایرانخودرو خودش با دلال هست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
0
12
واقعا متاسفم برای خودم که تو کشور بی درو پیکری زندگی می کنم که مسولانش فقط بلدند حرف مفت بزنن بدون هیچ عکس‌العملی لااقل گاو یه ما ما کردنی بلده شما چی خاک تو سرتون خدا به حق علی لعنتتون کنه مفت خورای دزد بی همه چیز
لیلا
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
1
14
اگه بگم بزرگترین دلال خود دولته، توهینه ؟منتشر نمیشه؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
دقیقا ما مردم ساده لوحی هستیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
0
9
بعضی ها هم از طرف دلالان بزرگ متن می زنن تا این روش عرضه به ظاهر مستقیم و با قیمت منصفانه رو بی اعتبار کنن تا آقایون راحتر به لفت و لیسشون بپردازن آخه اینجوری یه ذره دچار زحمت شدن و با شورای رقابت به مشکل خوردن ، همین پارسال بود که رئیس شورای رقابت کوبید روی میز شبکه خبر و خطاب به مسئولین خودروسازان گفت : که شما میخوان با طرح" قیمت حاشیه بازار " پراید ۲۰ میلیونی رو بکنین ۵۰ میلیون ؛ خودرو سازها هم رفتن با ساخت پاخت با نمایندها مجلس شوارای رقابت رو کردن هیچ کاره و این قیمت های نجومی رو ساختن و حالا نوبت طرح جدیده ،بی نهایت آدم بی پول رو ثبت نام میکنن و یه ضرب الاجل ۴۸ ساعته میذارند تا دست خریدار واقعی کوتاه بشه حالا در نوبت دوم خودشون تعیین میکنن به کی ماشین بدن که مسلما افراد خودشونه تو شرایطی دولت به فکر این نیست که قشر ضعیف وضعیت میعشتش چطوره به فکر خودرو قشر ضعیف افتاده ، این دولت ورشکسته فقط میخواد خودش رو از ورشکستگی نجات بده ، داریم این همه سرمایه رو میدیم به وزارت صمت بدون هیچ گونه تعهد تظمینی برای تحویل خودرو با قیمت معین و تاریخ معین و استاندارد معین
حسین شاهمرادی ازارومیه
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
1
5
بایدپول خودرودوباره پرداخت بشه تااینجورنشه دست دلال قطع بشه منکه احتیاج دارم درنیومده الان دارن راحت توبازارحواله میفروشندایران خودروبایدتمام پول ثبت نام رابگیره انوقت اصلاببین ثبت نام کننده به یک میلیون نمیرسه ولی افسوس
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
2
4
همش الکیه ۵۰۰نفر میشناسم که ثبت نام کرده بودند چرا پس واسه یکی در نیومد واقعا متاسفم
علی
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
0
5
من خودم ثبتنام کرده بودم اسمم در نیومد، کل مبلغ ماشینم تو حسابم حاضر بود ،چند سال بدون ماشین بودم الان بهترین فرست بود برام، بیرون چون ماشین گرون بود تو کت من نمی رفت دو برابر کارخونه از بازار ماشین بگیرم،اگر ۴۸ ساعت قبل قرعه کشی پول کل ماشینو میگرفتم ۸۰ درصد او نایی که برا فروختن حواله ثبتنام کرده بودن همشون پرکشیدن کنار اون موقع می موند مصرف کننده واقهی
علی
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
1
3
من خودم ثبتنام کرده بودم اسمم در نیومد، کل مبلغ ماشینم تو حسابم حاضر بود ،چند سال بدون ماشین بودم الان بهترین فرست بود برام، بیرون چون ماشین گرون بود تو کت من نمی رفت دو برابر کارخونه از بازار ماشین بگیرم،اگر ۴۸ ساعت قبل قرعه کشی پول کل ماشینو میگرفتم ۸۰ درصد او نایی که برا فروختن حواله ثبتنام کرده بودن همشون پرکشیدن کنار اون موقع می موند مصرف کننده واقهی
آزاده
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
0
0
با سه ساله د گیر ثبت نام هستم و همیشه سرساعت شروع ثبت نام سایت ضد ظرفیت تکمیل شده در حالیکه یکی از بستگان 6 تا 6 ثبت نام می کرد گویا سایت برای بعصی های خاص باز میشده الان هم که قرعه کشی بود باز من از قرعه در نیومدم ایشون با دوتا کارت ملی کرایه ای در اومدن من مصرف کننده بی ماشینم اوشون دلال همه بلیط های بخت آزمایش برنده میشه
پیدا کنید پرتقال فروش را
حامد
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
0
0
ینی تو روحتون
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
0
0
مسخره کردین مردم خودرو های که ۶ماه یک سال پیش فروختین تحویل بدین بعد پیش فروش یا فروش فوری بزارید با این کارها خودرو ارزن نمیشه بلکه گرونتر هم میشه بلکه یه جور کلاهبرداری حساب میشه پول میگرن حالا حالا سرکار میزارن هیچ کس یا مسئول جوابگو نیست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
0
0
مسخره کردن مردم با این روش جیب مردم خالی میکن یکی دو سال عکس ماشین نشون میدن بلکه بیشتر پولدارها پولدارتر میشن یا همون مافیای خودرو
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
0
0
واقعا چرا پیش پرداخت حذف شد،واقعا حق خیلیها ضایع شد،چقدر دیگه باید پس انداز کرد تا شاید به پولت یه ماشین بخوره،چرا همه مثل گرگ گرسنه شدند
علی
Turkey
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
0
0
واقعه متاسفم برای این مردم . همه چی بی حسابها.قانونی نیست نه برخوردی...هر کس هر طور می‌تونه خرش رو ویبره بگن نخرید تا ارزون سه همه هول میزنم.
وای بر ما به کجا میرویم ما........
علی زارعیان
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
1
1
مردم خودش دزد.دولت چه کاری کند.وقتی پول نداری چرا بی خود ثبت نام میکنی.بزار کسی که واقعا نیاز دارد اون ثبت نام کند.ما یی خانواده 7 نفری هستیم نصف ام تو روستا زندگی میکند و من هم تو تبریز و پدرم مادرم پیراند.گاهی وقتی ها مریض میشوند.وسایله ندارم موقع ضروی به کار برسم.ای مردم به اهل زمین رحم کنید تا خدوند به شماها رحم کند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
0
0
خب از اول ماکه میدونستیم یه کاسیه زیر نیم کاس است
دلالان دست از کارهایشان برنمیدارند اگ واقعآ دلتون واسه اون بیچارهای ک توان خرید خودرو نداشت باشن اگ واقعآ انصاف داشتید کلآ قیمت همه محصولات خودرو رو به همین قیمتی که تعیین کردین واین قیمت تا اخر اینجوری روند پیدا کنه مشکلی نیس بابا جمش کنید این قرعه کشی بازیاتونو روراست باشید غیرت داشته باشید طرف طلای زن وبچه اش وفروخته بخاطر پراید مردم ندارن بخدا ندارن بخدا ندارن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
0
0
ازایران خودروکلاه بردارتر ودلالاش درهیچ جای دنیاپیدانمیشه ازداعشم بدترهستن هرکسی به این خون شهداخیانت بکنه جوابش راحتمامیگیرد یادتان باشد،،ای عواملین ودلالان خودرو
Amir
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
0
0
این طرفند دلالان وخودروفروشان است به صراحت نحوه فروش امتیازرا جهت دور زدن قانون بوسیله چک‌های تضامنی درمرکز اسناد آموزش میدن وآن کسیکه پول نداره اشتباه میکنه ثبت نام کرده شما که عرضه نداری پول خودرو راتهیه کنی غلت میکنی ثبت‌نام کردی از وزارت صمت تقاضا داریم رزروها را معرفی کنن کسانی هستن که به این ثبت نام نیاز ندارن و دلال هم نیستن اینها بازارگرم می‌کنند
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
0
0
من سه ساله دارم پول میزارم روهم که بتونم یه ماشین بخرم امامتاسفانه قیمتادارن ماه به ماه ازبه لیاقتی مسئولان میرن بالا دلمون به این قره کشی خوش بودالبته به قول خودشون که این هم نصیبمون نشد واقعا نمیدونم ایناسیرنمیشن ازاین قدردزدی انشاالله خدانابودشون کنه
کیان
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
0
0
واقعا جای تاسف داره تو مملکتی زندگی کنی که مردم رو وادار به دروغ و کلاه برداری و دلالی کردن. اونم فقط بخاطر پول. اگر انسانیت وجود داشت دولت خودش باید پیگیری می‌کرد که واقعا چه کسانی استحقاق ثبت نام کردن خودرو رو دارن و خودرو واقعا دست کسانی می‌افتاد که نیازمند هستن نه دست دلال و روشی برای پول درآوردن باشه تا فرصت برای اونهایی که استحقال دارن از بین بره. من یه دختر 21 ساله فلج مغزی دارم که برای جابجایی اون حتی از ویلچر هم نمیشه استفاده کرد چون خوابیده هست و فقط باید توی ماشین باشه تا بشه حمل و نقل رو انجام داد. ولی متاسفانه چون دیدم هزینه اولیه برای ثبت نام رو ندارم خودم اقدام نکردم. این یعنی شعور انسانی تا فرصت باشه برای آدمهای که نیازمند هستن. اونوقت کسانی ثبت نام کردن که چند تا ماشین دارن و حتی کارت ملی خریدن یا به اسم زنشون گرفتن که فقط پول دربیارن. این قبیل فهمیدن ها کار دولت تدبیر و هنر و گل و بلبل هست که متاسفانه کو.... کاش من هم ثبت نام میکردم و حداقل میتونستم حواله رو بفروشم و بزنم به زخمی. وای بحال ما و این بیماری ها و درگیری های سیل و زلزله و آتش سوزی و تصادف و... خدا شاهد و ناظر هست. ای که دستت می‌رسد کاری بکن.
رامین
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
0
0
منی که سه ساله ماشین ندارم ۶۸ میلیون پول جمع کردم پژوslx ثبت نام کردم راضی بودم همون اول پول همه ماشین رو بگیرن بعد قرعه کشی کنن اینطوری دست همه دلالا و اونایی که پول نداشتن و الکی ثبت نام کردن و برنده شدن از این قرعه کشی قطع میشد
یه آشنایی داریم بهم همون اول گفت ثبت نام ‌نکن الکی وقتتو هدر میدی خودشون تصمیم میگیرین به کی ماشین بدن قرعه کشی بهونس
هادی
Iran (Islamic Republic of)
۰۵:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
0
0
من اسمم برا خودرو شاهین در اومده واقعیت پول کافی ندارم خریدار امتیاز تماس بگیره
هلیا
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۷
0
0
من اسمم درومده برای خودروی شاهین ولی نمیتونم پرداخت کنم
الان چیکار میتونم کنم
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
0
3
خدایا شکرت برنده شدم
میلاد
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۰
0
0
سلام منم اولش فکر میکردم قرعه کشی الکی است همش رانت خواری اما بعد از 15بار به اسمم درآمد قبل عید 207به اسم پسر دایم درآمد فقط با ید کمی صبر و توکل به خدا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۱
0
0
حواله دنا پلاس توربو اتوماتیک ۳۰ میلیون
بهرام
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۱
0
0
والا من سمند ب نامم دراومد برج ۱ فروش فوق العاده ولی نتونستم پولشو جور کنم ۲۰ تومن فروختمش امتیازشو
هاشمی
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۶
0
0
میخواستم حواله رانا پلاس درا.مد بفروشم
یاسین
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
0
0
سلام خسته نباشید می خواستم بپرسم کسی هست که بخاد ماشین که براش در اومده بفروش من خریدارم
علینژاد
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۰
0
0
امتیاز شاهین دراومده میفروشم.پولش روندارم بخرم پیش فروش یکساله
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->