برخورد موتورسیکلت‌ها در سبزوار یک کشته و ۲ مجروح داشت (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) فوت مادر ۵۰ ساله و فرزند ۱۵ ساله‌اش بر اثر گاز گرفتگی در مشهد | مونوکسید کربن ۶ نفر را راهی بیمارستان کرد (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) ورود موج جدید بارندگی به کشور از فردا یکشنبه | پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی در هفته جاری (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزئیات جدید از زلزله در اردبیل (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) زلزله اردبیل را لرزاند (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) ارز ویژه سفر حج در خراسان رضوی از فردا کجا توزیع می شود؟ + آدرس جنازه چهار نفر در یک مجتمع مسکونی در خرم‌آباد کشف شد آغاز عرضه ارز ویژه سفر حج از فردا (۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) ارسال اطلاعات نسخ دارویی بیمه‌شدگان تامین اجتماعی برای پرداخت بیمه‌های تکمیلی پبش‌بینی هواشناسی خراسان‌رضوی و مشهد (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) | آغاز روند نسبی افزایش دما از امروز در استان جزئیات افزایش حقوق، عائله‌مندی و حق‌مسکن بازنشستگان تأمین‌اجتماعی اعلام شد | افزایش حقوق‌های اردیبهشت چقدر است؟ فرصت دانشگاهیان برای ثبت نام یارانه اعتباری خرید کتاب + جزئیات کلاهبرداری هزار میلیاردی از ۱۴۶ نفر در پوشش پیش‌فروش خودرو در کرمانشاه (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) رئیس پلیس راهور فراجا: رقم جرائم رانندگی فعلا تغییر نکرده است تا پلیس + ۱۰ نروید؛ آنلاین خلافی بگیرید! کاهش آمار ازدواج به‌دلیل پیری جمعیت | افزایش زایمان زیر ۲۴ سال دستگیری ۳ شکارچی غیرمجاز در مشهد (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) ویدئو | اعتراف متهمان شبکه‌های فریب و قاچاق دختران در پرونده «سرویس اسکورت» دستگیری زن سارق طلا از کودکان در بیمارستان‌های مشهد + عکس ادامه واریز مستمری و حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی | زمان دقیق پرداخت معوقات حقوق فروردین مشخص شد
سرخط خبرها

استفاده از ماسک در جامعه باید همگانی شود

  • کد خبر: ۳۰۱۰۷
  • ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۸
استفاده از ماسک در جامعه باید همگانی شود
شیوع کرونا در جامعه به حدی رسیده که استفاده از ماسک برای همگان ضروری است.

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر قاسم جان‌بابایی گفت: استفاده از ماسک، پیش‌تر برای جمعیت عادی توصیه نمی‌شد و حالا توصیه این است در مکان‌هایی که فاصله‌گذاری کمتر رعایت می‌شود، همه مردم از ماسک استفاده کنند.

وی با تأکید بر تولید ماسک‌های ارزان و حتی خانگی که تهیه آن برای همه اقشار مختلف مردم امکان‌پذیر باشد، اضافه کرد: این نوع ماسک‌ها باید تهیه و به وفور در اختیار مردم قرار داده شود تا همگان در هر مکانی که هستند ملزم به استفاده از آن باشند.

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه استفاده از ماسک نقش بسیار مهمی در جلوگیری از انتقال ویروس کرونا دارد، گفت: استفاده از ماسک به ویژه برای سالمندان و کسانی که دارای بیماری زمینه‌ای هستند، بسیار مهم است.

آقای دکتر جان‌بابایی با تأکید بر استفاده از ماسک برای همگان افزود: باید در زمینه آگاه‌سازی مردم نسبت به رعایت فاصله اجتماعی و موارد بهداشتی، کاهش رفت و آمد‌های غیرضروری و نگهداری بیشتر از سالمندان نیز توجه ویژه کرد.

وی با بیان اینکه در شرایط فعلی تلاش همه باید بر حول کاهش شمار مبتلایان در جامعه باشد، ادامه داد: تداوم بی‌توجهی به شیوه نامه‌های بهداشتی می‌تواند منجر به شیوع بیشتر این بیماری و اوج دوباره آن در آینده نزدیک شود.

وی با قدردانی از مشارکت غیرقابل توصیف خیران و مردم برای مقابله با این بیماری در کشور گفت: کل جامعه در ماه‌های اخیر به میدان آمدند و توانستند با حضور در کنار کارکنان بهداشت و درمان آبروی نظام را در جهان به خوبی حفظ کنند.

معاون درمان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه مسؤولان مخالف تداوم فعالیت و کسب و کار در جامعه نیستند، افزود: متأسفانه حضور مردم و رعایت نشدن فاصله اجتماعی و شیوه نامه‌های بهداشتی در تفرجگاه‌ها و برخی آیین‌ها و مراسم افزایش یافته و نیاز است تا مسؤولان در این زمینه کنترل بیشتری اعمال کنند.

وی یادآور شد: در این راستا برنامه‌ریزی خواهد شد تا حدود اختیارات مسؤولان در استان‌ها و شهرستان‌ها برای اعمال محدودیت‌ها جهت جلوگیری از شیوع این بیماری افزایش پیدا کند تا در هر استان و منطقه‌ای مسؤولان با توجه به میزان شیوع، قادر به اعمال این محدودیت‌ها باشند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->