جدال بورس با نرخ بهره | گزارش بازار سهام (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) پرفروش‌ترین موبایل‌های امروز کدامند؟ + جدول (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) اصلاح قیمت تخم مرغ ضروری است حباب ربع سکه رکورد زد (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) دستور رئیس بانک مرکزی برای بررسی انتشار اطلاعات مالی مصاف ۵۵ کشور مقصد زعفران ایرانی برقراری پرواز‌های مشهد - ایلام بعد از یکسال امروز، امکان ثبت قرارداد‌های مسکونی در سامانه خودنویس مقدور نیست (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) متقاضیان برای خرید لاستیک خودرو «کد پیش‌ثبت‌نام» را اخذ کنند (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) متقاضیان سهام عدالت مراجعه حضوری نکنند!  نمایشگاه گل‌وگیاه مشهد از دوشنبه (۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) آغاز به کار می‌کند رقم نجومی اجاره بها در احمدآباد مشهد (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) چه کسانی می‌توانند دو بار وام ازدواج بگیرند؟ + جزئیات قیمت طلا، دلار، سکه و ارز دیجیتال در بازار امروز (شنبه، ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) آیا بازار طلای مشهد امروز باز است؟ (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) روش دریافت سود سهام عدالت متوفیان | همه را یک‌جا دریافت کنید آخرین وضعیت بازار رمزارز‌ها در جهان | سقوط بیت‌کوین و اتریوم (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) جدیدترین وضعیت بازار خودرو؛ سورن، دنا پلاس، شاهین، جک و هایما چقدر قیمت خورد؟ + جدول قیمت‌ها (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۶ میلیون واحد تقاضای مسکن از سال‌های گذشته باقی مانده است آغاز فروش قسطی لاستیک دلار آرام شد، قیمت دام زنده کاهشی! رقم هر ساعت اضافه‌کاری و دستمزد کاره پاره وقت کارگران در سال ۱۴۰۳ چقدر است؟ کاهش بی‌سابقه معاملات مسکن طلافروشان به خواسته خود رسیدند | دولت عقب نشست! نقره داغ بانک هایی که وام مسکن ندادند
سرخط خبرها
در تابستان امسال صورت می‌گیرد؛

محصول کینوا زیر کشت ۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان

  • کد خبر: ۳۰۳۳
  • ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۶
محصول کینوا زیر کشت ۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: کینوا گیاهی یک ساله است که در گروه شبه غلات دسته بندی می‌شود و معمولا به منظور برداشت محصول دانه کشت می‌شود.
به گزارش شهرآرا نیوز به نقل از ایرنا، علیرضا نیک پور افزود: با توجه به شور شدن بخشی از اراضی و آب‌های کشاورزی در برخی از شهرستان‌های خراسان رضوی و مقاومت این گیاه به اراضی شور، طرح توسعه کشت محصول کینوا از طرف وزارت جهاد کشاورزی در سال گذشته ابلاغ شده است.
وی ادامه داد: در همین راستا ۴۸هکتار از اراضی شهرستان‌های بردسکن، رشتخوار، مشهد، نیشابور، کاشمر و مه ولات در نیمه فصل تابستان ۹۷ به کشت محصول کینوا اختصاص یافت که در نهایت مقدار ۲۷ تن محصول برداشت شد.
وی ادامه داد: امسال نیز در نوبت کشت بهاره این محصول معادل پنج هکتار از اراضی کشاورزی خراسان رضوی زیر کشت این محصول قرار گرفت.
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی با بیان اینکه این دانه شبه غله در دو نوبت بهار و تابستان کشت می‌شود گفت: پارسال ۴۳ هکتار در دو کشت تابستانه و بهاره به این محصول اختصاص یافت.
نیک پور با بیان اینکه عملکرد این محصول در هر هکتار کمتر از یک تن است افزود: کشت بهاره کینوا در فروردین ماه و برداشت آن در مرداد ماه انجام می‌شود و کشت تابستانه آن نیز در مرداد ماه و برداشت آن در آبان و آذر ماه هر سال انجام می‌شود.
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: پیش بینی می‌شود تابستان امسال حدود ۵۰ هکتار از اراضی استان به کشت این محصول اختصاص داده شود.
نیک پور اضافه کرد:با توجه به خصوصیات زارعی که در گیاه کینوا وجود دارد می‌توان این محصول را در اکثر شهرستان‌ها جنوبی استان که دارای اقلیم گرم و معتدل و آب و خاک شور هستند در نیمه تابستان کشت کرد وتا اواخر آبان ماه نیز برداشت نمود.
وی تاکید کرد: با توجه به وضعیت اقلیمی در خراسان رضوی و ممنوع شدن کشت برنج در شهرستان‌هایی مانند کلات و درگز در خراسان رضوی، کینوا به عنوان جایگزینی مطلوب و پربازده برای کشاورزان به حساب می‌آید.
نیک پور تصریح کرد: بزرگترین مشکل اساسی کشاورزان در استان هم اکنون فروش محصول تولیدی می‌باشد که تنها در انحصار یک شرکت در مشهد است و با قیمت پایین هر کیلو ۶۰ هزار ریال از کشاورزان خریداری می‌شود این در حالی است که هر کیلو دانه کینوا در بازار آزاد بیش از ۶۰۰ هزار ریال عرضه می‌شود
وی افزود: هم اکنون نیز کشاورزان خراسان رضوی برای فروش محصول تولیدی بهاره امسال خود دچار مشکل شده اند.
گزارش خطا
برچسب ها: کینوا استان
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->