فروش لباس تاناکورا ۲ واحد صنفی را در مشهد به پلمب کشاند ورود ۱۴ هواپیمای اورهال‌شده به ناوگان حمل‌ونقل هوایی کشور قیمت طلا، دلار، سکه و ارز دیجیتال در بازار امروز (پنجشنبه، ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) نات‌کوین به‌زودی لیست خواهد شد + جزئیات حافظه سازمانی؛ ثبت دانش پنهان جزئیات تازه درباره رقم و زمان واریز مرحله سوم سود سهام عدالت (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) با کمتر از ۲۰ میلیون تومان چه مدل موبایلی می‌توان خرید؟ (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) ساندویچ پانل پشم سنگ چیست و چه کاربردی دارد؟ مبالغ ۴۰ تا ۳۰۰ میلیون‌تومان برای رهن آپارتمان‌های منطقه سیدی مشهد (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) محمود سیادت: بهار سرمایه‌گذاری در افغانستان از راه رسیده است آیا بازار خودرو به آرامش رسیده است؟ (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) اولین عرضه اولیه سال ۱۴۰۳ در راه بورس ویدئو | چک صیادی را آنلاین نقد کنید تجارت آمریکا و ایران ۲ برابر شد (اردیبهشت ۱۴۰۳) مصوبه مداخله بانک مرکزی برای کنترل نوسانات ارز تمدید شد تخلف خروج بیش از ۲ هزار کیسه آرد از شبکه پخت نان در مشهد سخنگوی صنعت آب کشور: ۵۶۵ میلیارد تومان به تنش آبی مشهد اختصاص داده شده است بورس در سرازیری | گزارش وضعیت بازار سهام (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) خرید و فروش دلاری مسکن یعنی خروج ارز از کشور اجاره آپارتمان در آزادشهر مشهد چقدر نقدینگی لازم دارد؟ (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) آیا خرید و فروش طلا مشمول مالیات می‌شود؟ توقف شماره‌گذاری خودروی ایکس ۵۵ پرو تا اطلاع ثانوی به دلیل نقص فنی مگر حقوق نیروی انسانی را با دلار ۶۰ هزار تومانی می‌دهند که می‌خواهند ارز صادراتی خود را بالا بفروشند؟ ربع سکه ۶.۶ میلیون تومان گرانتر است (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) لزوم ایجاد ارزش‌افزوده و جلوگیری از خام‌فروشی در حوزه آجیل و خشکبار استفاده از کارت سوخت شخصی در پمپ‌های بنزین ۴۶ درصد افزایش داشته است
سرخط خبرها
استاندار:

هدف مشترک ما در خراسان رضوی، توسعه اقتصادی‌فرهنگی است

  • کد خبر: ۳۰۷۵۴
  • ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۲
هدف مشترک ما در خراسان رضوی، توسعه اقتصادی‌فرهنگی است
استاندار خراسان رضوی در حاشیه نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان که ظهر سه‌شنبه، ۲۷ خردادماه در استانداری برگزار شد، گفت: امام علی (ع) می‌فرمایند انسان باید دارای هدف باشد و ما در استان نیز یک هدف مشترک داریم.
سمیرا شاهیان/ شهرآرانیوز، علیرضا رزم‌حسینی افزود: نخست اینکه هدف مشترک ما در خراسان رضوی، توسعه اقتصادی‌فرهنگی و به‌عبارتی توانمندکردن مردم و تقویت نظام است که در چهارچوب آن مشغول به فعالیت هستیم.
او افزود: دوم، داشتن همت است، حضرت امیر (ع) می‌فرمایند اندازه هر انسانی به قدر همتش است. خوشبختانه در استان، انسان‌های بلندهمتی هستند که همتشان باعث شد کار‌های بزرگی انجام بدهند و این اراده در همه مسئولان استان وجود دارد.
استاندار خراسان رضوی ادامه داد: سوم، استفاده از تجربیات دیگران است و در این زمین ما سعی کردیم از تجربیات همکارانمان استفاده کنیم و چهارمین تأکید امام علی (ع) بر داشتن نظم و برنامه‌ریزی است. برنامه‌ریزی نیز در دستورکار ماست و بر اساس مقدورات کشور و دولت، کار‌ها را اولویت‌بندی کرده‌ایم.
رزم‌حسینی بیان کرد: پیش‌نیاز این کار‌ها وحدت استانی است، زیرا با درگیری و تفرقه نمی‌توانیم استان و کشور را بسازیم.
وی گفت: به لطف امام رضا (ع) در استان، دولت کار برای ایجاد امنیت اقتصادی و توانمندکردن مردم داریم، هرچند با اختلاف سلیقه سیاسی‌ای که ناگزیر است.
استاندار خراسان رضوی با اشاره به اقدامات استان اظهار کرد: موافقت‌نامه‌هایی برای سرمایه‌گذاری بستیم و سرمایه‌گذار را با مثلث توسعه اقتصاد‌ی‌فرهنگی جمع کردیم. سرمایه‌گذاران استان آن‌قدر دقیق شناسایی شده‌اند که حتی موقعیت مکانی آن‌ها در شهرستان‌ها مشخص شده است.
رزم‌حسینی درباره اقتصاد مقاومتی بیان کرد: آنچه مقام معظم رهبری از اقتصاد مقاومتی مدنظرشان بوده، بحث مردمی‌بودن آن است، یعنی ظرفیت‌های مردمی را پای کار بیاوریم و با سرمایه مردم و با شرکت‌ها، کشور را بسازیم. ما پروژه‌های دولتی را اقتصاد مقاومتی نمی‌دانیم.
استاندار خراسان رضوی گفت: آقای جهانگیری اعلام کردند که دارایی‌های دولت غیر از نفت، گاز و معادن، ۷ میلیون میلیارد تومان است، اگر دولت ۱۰ درصد آن را آزاد کند، ۷۰۰هزار میلیارد تومان نقدینگی به دست دولت می‌آید که معادل ۴ تا ۵ میلیارد دلار خواهد شد. از طرفی، ۳ میلیون میلیارد تومان نقدینگی در دست مردم است که اگر ۱۰درصد نقدینگی موجود در دست مردم را حساب کنیم، ۳۰۰ هزار میلیارد تومان می‌شود و با آن ۷۰۰ هزار میلیارد تومان، نقدینگی در اقتصاد ایران به یک میلیون میلیارد تومان می‌رسد که می‌تواند برای توسعه آزاد شود. اگر بتوانیم این سرمایه مردمی را درگیر کنیم، اتفاقات خوبی در کشور می‌افتد.
 
بالاترین ضریب جینی کشور در 16سال گذشته 
رزم‌حسینی بیان کرد: در ۱۶سال گذشته بالاترین ضریب جینی را در کشور داشتیم. این یعنی اختلاف طبقاتی ما افزایش یافته و مفهومش این است که اکنون هزینه تحصیل ثروتمندان ایرانی 66 برابر افراد کم‌درآمد است، در حالی که 70 درصد درآمد خانواده‌های کم‎درآمد برای خوراک و پوشاک و سرپناه صرف می‌شود. این اختلاف طبقاتی شدید شده است. ما ‌کمونیستی فکر نمی‌کنیم، اما می‌گوییم چرا از سال ۹۵ تا ۹۷ در ۳ سال متوسط پرداخت تسهیلات هر سال ۷۰۰ هزار میلیارد تومان بوده است و 90 درصد پول را 10 درصد افراد جامعه دریافت کرده‌اند؟
وی افزود: ما در خراسان رضوی ۲ استاندار داریم، آقای لبافی به‌عنوان دبیر نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی با 15 کارمند، 224 معین اقتصادی را اداره می‌کند. این‌ها کسانی هستند که می‌خواهند کار کنند و خوشبختانه در خراسان این اراده شکل گرفته است.
استاندار خراسان رضوی در پایان گفت: امیدواریم با درایت و خردورزی کارهای استان را جلو ببریم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->