تاثیر منفی میکروپلاستیک‌ها بر تغییرهورمون و جنسیت جنین مهر و موم کارگاه تولید موادشوینده تقلبی در مشهد (۱۲ اردیبهشت) ماجرای گم‌شدن «یسنا»، دختر چهارساله روستای «یلی‌بدراق» + ویدئو زلزله ۴.۶ ریشتری سیرچ کرمان را لرزاند (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) نامه شاگرد سپاسگزار به آقای آموزگار: معلم ازیزم عض شما بسیار عاموخطم! اعلام جرم دادستانی تهران علیه افرادی که مطالب کذب درباره پرونده نیکا شاکرمی منتشر کردند آیا زن باید برای کار در خانه حقوق بگیرد؟ بررسی دلایل تمرکز نداشتن دانش‌آموزان | چرا فرزندم حواس پرت است؟ اختلال بیش فعالی حتی در ۵۰ سالگی افزایش مهاجرت پرستاران مشهدی از فروردین ۱۴۰۳ تاکنون ۸ روغن گیاهی که به درمان شوره سر کمک می‌کند فواید فوق‌العاده و بی نظیر روغن زرده تخم مرغ برای سلامت مو + طرز تهیه آن قطار مشهد-تهران پس از رفع نقص لوکوموتیو به حرکت خود ادامه داد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) چگونه سینک آشپزخانه را بدون مواد شوینده شیمیایی تمیز و درخشان کنیم؟ راهی تضمینی برای دفع مورچه از خانه مصرف بیش‌ازحد مواد قندی و شیرین، کارایی انسولین در بدن را ضعیف می‌کند مصرف این ۴ ماده غذایی برای مردان ضروری است پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (١٢ اردیبهشت ١۴٠٣) | اواخر هفته، خراسان رضوی و مشهد بارانی می‌شود
سرخط خبرها

دعوای وام ازدواج، این‌بار بین دولت و مجلس!

  • کد خبر: ۳۰۸۶۸
  • ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۱
  • ۵
دعوای وام ازدواج، این‌بار بین دولت و مجلس!
افزایش چشمگیر وام ازدواج و نگرانی دولتی‌ها از برخی خانواده‌ها برای دست یافتن به این وام، فرزندان خودشان را مجبور به ازدواج کنند. اتفاقی که باعث می‌شود ازدواج‌های اجباری در کشور بیشتر شود.
 به گزارش شهرآرانیوز، وام ازدواج شاید یکی از دورترین مسائل به ذهن برای تبدیل شدن به اولین چالش‌ها بین دولت و مجلس یازدهم بود. اما با افزایش مبلغ وام ازدواج حالا دولتی‌ها نگران هستند که برخی از خانواده‌ها برای دست یافتن به آن، فرزندان خودشان را مجبور به ازدواج کنند. اتفاقی که باعث می‌شود ازدواج‌های ناخواسته در کشور بیشتر شود. ضمن اینکه افزایش چشمگیر وام ازدواج‌ می‌تواند سن ازدواج در کشور را هم کاهش دهد. حالا وام ازدواج باعث یک دعوای ناخواسته بین دولت و مجلس شده است.


محمدمهدی تندگویان معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان درباره وام ازدواج جدید گفت: «با افزایش عدد وام در چند سال گذشته حاشیه‌هایی مثل خرید و فروش وام، رواج آگهی‌های غیر متعارف، اخذ وام با شناسنامه‌های سفید یا مواردی مثل طلاق صوری و ازدواج مجدد برای گرفتن وام ایجاد شد که متأسفانه قانونگذار در زمان تدوین قانون بودجه به این موارد توجه نکرد و با توجه به نرخ آماری که از بانک مرکزی دریافت کردیم، متقاضیان زیر ۱۸ سال و به‌خصوص زیر ۱۵ سال که فقط شامل حال دختران می‌شود افزایش چشمگیری پیدا کرد و این نگرانی را به رئیس‌جمهوری منتقل کردیم که امسال با افزایش مبلغ وام ازدواج در کشور شاهد ازدواج‌های اجباری باشیم.»



در روز‌های گذشته مسعود سلطانی فر، وزیر ورزش و جوانان، در نامه‌ای خطاب به رئیس جمهور نوشت: «به استناد گزارشات دریافتی از بانک مرکزی، بررسی‌های میدانی و نیز رصد اخبار رسانه‌ها مبنی بر تحلیل آماری وام‌های پرداختی، تعداد متقاضیان دریافت وام ازدواج با میانگین سنی بالای ۶۰ سال و زیر ۱۵ سال که خارج از عرف سن مناسب فرزند آوری هستند رو به افزایش است که با عنایت به هدف دولت از این امر در راستای تسهیل ازدواج بهنگام جوانان، خواهشمند است دستور فرمایید ضوابط و قوانین مرتبط با اعمال محدودیت سنی ۱۸ تا ۴۰ سال و اعطای این تسهیلات صرفاً برای ازدواج نخست به عنوان مصوبه دولت بررسی و به بانک مرکزی ابلاغ گردد.»



حسن روحانی هم در نامه‌ای خطاب به اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور و محمدباقر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه کشور نوشت: «آیین‌نامه و یا در صورت لزوم قانون اصلاح شود یا در جلسه شورای هماهنگی اقتصادی مطرح شود که سن افراد متقاضی وام ازدواج صرفاً ۱۸ تا ۴۰ سال باشد.»



حالا سید امیر حسین قاضی زاده، عضو هیات رئیسه مجلس یازدهم، در صفحه شخصی خود در توییتر در واکنش به دستور اخیر رییس‌جمهور برای اصلاح شرط سنی وام ازدواج نوشت: «اقدام رئیس جمهور در اِعمال تبعیض سنی در پرداخت وام ازدواج خلاف بند الف تبصره ۱۶ قانون بودجه و اصل ۳ و ۱۹ قانون اساسی است. ‏مجلس اجازه نخواهد داد زندگی مردم بازیچه گزارش‌های مجعول و غیر کارشناسی که ریشه تصمیم‌گیری رئیس جمهور شده است بشود.»

منبع:اعتمادآنلاین
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
Alireza
Iran (Islamic Republic of)
۰۵:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
0
0
حالا خواستن ی وام بدن اگه دبه نکردن بعداز ی ماه تازه امروط تونستیم ثبت نام کنیم این وام ازدواج هارو هم لغو نکنن صلوات
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
0
1
اگه دختر خود قاضی زاده مجبور بشه بخاطر ۵۰ میلیون ازدواج اجباری داشته باشه مخالفت نمیکنه من که توی بانک هستم میبینم سن ازدواجیها رو ..
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
0
0
افرین بر چنین تفکری چرا که ازدواج زود هنگام منجر به طلاق می شود سن قانونی ازدواج ۱۸ تا ۴۰ سالگی است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
0
1
اسمش روشه وام ازدواج نه وام فرزند آوری که میگید بالای ۴۰سال کارایی فرزند آوری ندادن و میخواهید ازحق خودشون محروم کنید
ناشناس
Germany
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
0
0
خیلی ها با این تورم و گرانی .و مشکلات شغلی ازدواج ویر هنگام دارن .44 .46 یا 48 .ولی میشه حداقل سن تعین کرد مثل به زیر 18 سال وام ندن .یا به هر شخص در طول عمر 1 بار وام بدن .ولی سقف سنی گذاشتن بی انصافی .تازه آوایی که سنشان بالا هست با مشکلات بیشتری دست و پنجه نرم می کنن
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->