پیش‌بینی بهره‌برداری از بوستان بانوان طرق تا پایان سال ۱۴۰۳ کیفیت هوای کلانشهر مشهد در آستانه وضعیت هشدار قرار گرفت (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) انتخاب شورا‌ها گامی به سوی تحقق کامل قانون اساسی است نظری: شوراها برآمده از اراده مردم و زمینه‌ساز حضور آنها در اداره امور هستند اینفوگرافی | شورای شهر مشهد به نمایندگی از مردم چه کرده است؟ ویدئو | نژاد حسین: هدف گذاری دقیق عمرانی در شورای ششم، یک خواست آگاهانه برای مردم بود ویدئو | منصوریان: نسخه مترقی فرهنگسراها با هدف رفع مشکلات مردم در شورای ششم ارائه شد ویدئو | علیزاده: افزایش بودجه مناطق کم برخوردار در شورای ششم امید آفرین بود ویدئو | ضمیری: شورای ششم پس از ۱۶ سال طرح تفصیلی مشهد را به سرانجام رساند ویدئو | دائمی: توجه ویژه به سلامت مردم، هدف شورای ششم در زمان آغاز فعالیت ما بود ویدئو | حسامی: چشم انداز ۲۵ ساله تامین آب مورد نیاز فضای سبز مشهد از پساب‌ها محقق خواهد شد ویدئو | حاجی بگلو: توسعه همه جانبه شهر با تاکید بر مناطق کم برخوردار را به انجام می‌رسانیم ویدئو | سلیمی: توسعه خانواده محور و حمایت از زنان سرپرست خانوار از سیاست های کلی شورا ششم است ویدئو | فرهمندی: در دوره ششم شورا شهر مشهد تلاش کردیم از نگاه های سطحی فاصله بگیریم بیشترین فوتی‌ تصادفات موتورسیکلت در مشهد مربوط به عابر و سرنشین است | کاهش ۵۰ درصدی سوانح رانندگی امکان پذیر است ویدئو | موحدیان: تامین منابع و اتمام پروژه‌های نیمه تمام از راهبرد‌های شورای ششم بود ظهوریان: پویش مشهد مهربان بیانگر ماموریت کلان اجتماعی شهرداری است تدوین سند طرح جامع مدیریت پسماند مشهد با همکاری دانشگاه فردوسی سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد در نشست خبری: شورای ششم برای توسعه متوازن شهر هدف‌گذاری کرده است | نیمی از بودجه عمرانی شهرداری مشهد در اختیار مناطق کم‌برخوردار و حاشیه شهر است
سرخط خبرها
مدیرعامل شرکت آبفای مشهد:

۷۸درصد شبکه جمع‌آوری فاضلاب مشهد اجرا شده است/ افزایش مصرف آب به‌دلیل شیوع ویروس کرونا

  • کد خبر: ۳۱۲۹۴
  • ۰۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۱
۷۸درصد شبکه جمع‌آوری فاضلاب مشهد اجرا شده است/ افزایش مصرف آب به‌دلیل شیوع ویروس کرونا
نباید از یاد برد که ۲ سال بارش خوب چیزی از بحران منابع آب زیرزمینی نمی‌کاهد.
سمیرا شاهیان/ شهرآرانیوز، مدیرعامل شرکت آب‌وفاضلاب مشهد در نشست خبری مشترک مدیران عامل شرکت‌های آب منطقه‌ای و آب‌وفضلاب خراسان رضوی و آبفای مشهد که صبح امروز، اول تیرماه، در ساختمان آب‌و‌فاضلاب برگزار شد، گفت: تاکنون ۷۸ درصد شبکه جمع‌آوری فاضلاب مشهد اجرا شده است و تکمیل باقی‌مانده شبکه فاضلاب و تصفیه‌خانه مشهد ۶۰۰۰ میلیارد تومان هزینه دارد.
حسین اسماعیلیان گفت: تصور عمومی این است که به‌دلیل بارندگی‌های خوب گذشته مشکلی در تأمین آب شرب وجود ندارد. منابع آب در استان متکی به منابع آب‎های زیرزمینی است و ۸۰ درصد مصارف در بخش‌های شرب، صنعت و کشاورزی به منابع آب زیرزمینی متکی است، اما نباید از یاد برد که ۲ سال بارندگی چیزی از بحران منابع آب زیرزمینی نمی‌کاهد و نگرانی همچنان وجود دارد.
او ادامه داد: به‌دلیل شروع ویروس کرونا، در چند ماه گذشته که دمای هوا هنوز به‌طور محسوس افزایش نیافته بود، مصرف آب به‌دلیل شیوع این ویروس افزایش یافت، زیرا مهم‌ترین سلاحی که در مقابله با این ویروس استفاده می‌شود، آب و شست‌وشوی دست‌هاست.
مدیرعامل شرکت آب‌وفاضلاب مشهد با اشاره به اینکه در این مدت در کلان‌شهر مشهد با وجود تعطیلی مراکز و هتل‌ها باز هم شاهد افزایش مصرف آب نسبت به وضعیت مشابه سال گذشته بودیم، گفت: به‌عنوان نمونه میزان مصرف آب در خردادماه نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰ درصد افزایش داشته است. اگر این افزایش به‌دلیل گرمای هوا با اوج مصرف همراه شود، حتی اگر در سد‌ها و مخازن زیرزمینی نیز آب داشته باشیم، شبکه توزیع آب قادر به تأمین فشار مناسب به‌لحاظ کیفیت و کمیت نخواهد بود.
اسماعیلیان اظهار کرد: سال گذشته درمجموع ۳۰۰۰ میلیارد ریال برای بهره‌برداری پروژه‌ها هزینه شد. برای نخستین مرتبه در سال گذشته حدود ۴۴۰۰ لیتر در ثانیه افزایش ظرفیت تأمین آب برای مشهد رخ داد. این پروژه در راستای پایداری تأمین آب شهر مشهد، کاهش وابستگی به منابع آب سطحی و آمادگی برای شرایط خشک‌سالی در سال‌های آینده انجام شد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->