واژگونی خودرو در مه‌ولات یک کشته و یک مصدوم در پی داشت (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) برخورد سه دستگاه خودرو حادثه آفرید| نجات راننده محبوس در پراید توسط آتش‌نشانان حریق مغازه در خیابان عیدگاه اطفا شد (۱۲ اردیبهشت)+عکس انحراف مینی بوس در تبریز هشت مصدوم برجای گذاشت (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله افراد ناشناس به پزشکان در کرخه (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) جاعلان اسناد دولتی در غرب تهران دستگیر شدند (۱۲ اردیبهشت) راز ناپدید شدن یک ماهه جوان گمشده فاش شد استرداد کلاهبردار ۱۲۰۰ میلیاردی به کشور (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) از دستگیری قاتل مست ۲ زن در عروسی تا عروسی‌هایی که عزا می‌شود تاثیر منفی میکروپلاستیک‌ها بر تغییرهورمون و جنسیت جنین مهر و موم کارگاه تولید موادشوینده تقلبی در مشهد (۱۲ اردیبهشت) ماجرای گم‌شدن «یسنا»، دختر چهارساله روستای «یلی‌بدراق» + ویدئو زلزله ۴.۶ ریشتری سیرچ کرمان را لرزاند (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) نامه شاگرد سپاسگزار به آقای آموزگار: معلم ازیزم عض شما بسیار عاموخطم! اعلام جرم دادستانی تهران علیه افرادی که مطالب کذب درباره پرونده نیکا شاکرمی منتشر کردند
سرخط خبرها

ماسک «سوپاپ‌دار» انتقال ویروس به اطرافیان را افزایش می‌دهد؟

  • کد خبر: ۳۳۲۴۴
  • ۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۴
ماسک «سوپاپ‌دار» انتقال ویروس به اطرافیان را افزایش می‌دهد؟
رئیس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: ماسک سوپاپ‌دار به‌علت یک‌طرفه بودن، بازدم فرد را بیرون می‌دهد و احتمال انتقال ویروس را برای اطرافیان افزایش می‌دهد.
به گزارش شهرآرانیوز، عباس شاهسونی با بیان این مطلب و تأکید بر این که شهروندان به هیچ وجه از ماسک سوپاپ‌دار استفاده نکنند، افزود: ماسک‌های «سوپاپ‌دار» که اشتبا‌ها فیلتردار اطلاق می‌شوند، یک‌طرفه بوده و بازدم فرد را بیرون می‌دهد، اگر فردی مبتلا به کرونا باشد، ویروس را به راحتی از ماسک بیرون داده و اطرافیان را آلوده می‌کند.

وی ادامه داد: استفاده از این ماسک برای خود فرد مناسب است، اما به شدت برای اطرافیان خطرناک بوده و احتمال انتقال ویروس را برای اطرافیان افزایش می‌دهد. بنابراین، ماسک‌های سوپاپ‌دار باید جمع آوری شوند، زیرا برای پیشگیری از کرونا کاربرد نداشته و به گسترش آلودگی کمک می‌کند.
این مقام وزارت بهداشت در خصوص ماسک‌های پارچه‌ای دست‌ساز گفت: شهروندان می‌توانند در صورت عدم دسترسی به ماسک‌های سه‌لایه، با استفاده از پارچه‌های نخی و کتان، اقدام به دوختن ماسک پارچه‌ای دو لایه یا سه‌لایه کنند، این ماسک‌ها نیز در جلوگیری از انتقال ویروس مؤثر هستند. البته باید توجه شود که بعداز هربار استفاده، این ماسک‌ها باید شست‌و‌شو و ضدعفونی شوند.

شاهسونی با بیان اینکه استفاده از ماسک‌های سه‌لایه خانگی بسیار مناسبت‌تر از ماسک‌های سوپاپ‌دار یا نزدن ماسک است، تصریح کرد: همچنان بهترین راه مقابله با ویروس کرونا رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، شست‌وشوی مرتب دست‌ها با آب و صابون به مدت حداقل ۲۰ ثانیه و استفاده مکرر از ماسک است.
 
منبع: ایرنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->