​​​​​​​لتونی: اوکراین مجوز غرب برای حمله به خاک روسیه را دریافت کرده است هاآرتص: جوانان اسرائیلی در حال ترک اسرائیل هستند ترور یک فرمانده مقاومت به دست تشکیلات خودگردان + عکس حملات رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله پهپادی مقاومت عراق به بندر ایلات در فلسطین اشغالی (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) رصد تحرکات نظامیان صهیونیست در مرز لبنان توسط حزب الله + فیلم ۳۰۰ تحریم جدید آمریکا علیه نهادهای روسی، چینی و دیگر کشورها به بهانه جنگ اوکراین زلنسکی یکی از مقام‌های سرویس امنیتی اوکراین را برکنار کرد دبیرکل سازمان ملل: متعهد به صلح بر اساس پایان اشغال هستیم آمریکا: همسایگان اسرائیل از عادی سازی روابط سود بسیاری خواهند برد حمایت مجدد ترامپ از جنایات اسرائیل در غزه شهادت ۲۹ فلسطینی در حملات رژیم صهیونیستی به غزه حمدان: پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی معادله جدیدی ایجاد کرد بورل و امیرعبداللهیان برای کاهش تنش‌ها در منطقه گفت و گو کردند حمله پهپادی مقاومت عراق به یک هدف مهم در جولان اشغالی (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) گفت‌وگوی تلفنی وزیران خارجه ایران و قطر ایروانی: آمریکا تنها مانع تحقق آرمان شریف مردم فلسطین است شمال عراق از سوی ترکیه بمباران شد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) واکنش گزارشگر سازمان ملل به خشونت پلیس آمریکا علیه دانشجویان قطع روابط کلمبیا و رژیم صهیونیستی به دلیل جنگ غزه واکنش سازمان ملل به رفتار پلیس آمریکا با دانشجویان
سرخط خبرها

رد ادعای جنجانی درباره پایمال شدن خون شهدای منا

  • کد خبر: ۳۳۵۸
  • ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۷
رد  ادعای جنجانی درباره پایمال شدن خون شهدای منا

«مرتضی رکن‌آبادی» برادر شهید رکن‌آبادی، دیپلمات سابق ایران در لبنان که جزو جان‌باختگان فاجعه منا بود، هم‌زمان با سالگرد آن حادثه و درحالی‌که ۸۸هزار ایرانی در حج حضور دارند، در برنامه تلویزیونی شبکه افق ادعای عجیبی کرد که به یکی از سوژه‌های داغ فضای مجازی تبدیل شد. رکن‌آبادی مدعی شد اسناد و منابع موثقی دارد که نشان می‌دهد ایران برای باز شدن راه حج، توافق‌نامه‌ای را امضا کرده است که در آن پذیرفته مقصر فاجعه منا ایرانی‌ها بوده‌اند. او گفته است: «واقعا تعجب‌آور است! مسئولان جمهوری اسلامی سال گذشته توافق‌نامه‌ای را در مذاکرات حج امضا کرده‌اند که بر اساس آن پذیرفته‌اند آنچه در منا اتفاق افتاد، مقصرش ایرانی‌ها بوده‌اند تا بتوانند راه حج را باز کنند. به این وسیله راه حج باز شد؛ یعنی روی خون شهدای منا پا گذاشته شد. اطلاع دقیقی دارم و اگر نیاز بود، حتما منبع را معرفی می‌کنم.» مرتضی رکن‌آبادی سال گذشته هم درباره نحوه شهادت و علت خارج شدن اعضای بدن شهید رکن‌آبادی از پیکرش ادعاهای جنجالی داشت. او در گفت‌وگو با روزنامه قانون گفته بود «بنده با کارشناسان امنیتی صحبت کردم. آن‌ها معتقد بودند به احتمال زیاد ایشان (شهید رکن‌آبادی) را ربوده‌اند و به او آمپول اعتراف زده‌اند و به این دلیل مغز ایشان را از بدن خارج کرده‌اند. درباره تخلیه بقیه اعضای بدن گفتند به احتمال زیاد او را با آمپول سمی شهید کرده‌اند و چون آثار آمپول‌ها در بدن می‌ماند، مغز و اعضا را از پیکر تخلیه کرده‌اند. درواقع می‌خواستند اثر انگشتشان را پاک کنند.» ادعاهــــای اخیر رکن‌آبادی بدون جواب نماند و خیلی زود حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین قاضی‌عسکر اظهارات مرتضی رکن‌آبادی را ادعایی نادرست خواند و گفت: تفاهم‌نامه حج موجود است و هرگز چنین چیزی در آن نیست.
قاضی‌عکسر، نماینده پیشین ولی‌فقیه در امور حج و زیارت که پس از فاجعه منا و تعطیلی حج بر مذاکرات حج و به نتیجه رساندن آن نظارت مستقیم داشته، گفته است: «این یک دروغ مسلم است. نه نظام و نه مسئولان نظام هرگز حاضر نیستند عزتشان را با هیچ‌ چیزی معاوضه کنند. در این چند سال بحمدا... حج با عزت انجام شده است؛ دقیقا ضد آن چیزی که ایشان (رکن‌آبادی) اظهار کرده‌اند. در تفاهم‌نامه‌ حج ایران و عربستان دقیقا ذکر شده است که مسئله منا باید روشن شود و حقوق شهدا باید داده شود. آن‌ها (عربستان) هم آن را امضا کرده‌اند. ایشان (مرتضی رکن‌آبادی) در این‌باره فقط ادعا کرده است و هیچ‌گونه مدرک معتبری در اختیار ندارد. در تمام مذاکرات با وزیر حج عربستان و حتی امسال مسئله منا به‌جد پیگیری شده است. آن‌ها (عربستان) درباره مسجدالحرام اظهار می‌کنند که غرامت و دیه را پرداخت می‌کنند، ولی با کمال تأسف به دلیل تیرگی روابط، این پرداخت با مشکل مواجه شده است. دربــــاره حــــادثه منــا هم هنوز نگفته‌اند مقصر که بوده است، بلکه می‌گویند پرونده به نتیجه نهایی نرسیده و ما همیشه گله‌مند بوده‌ایم که چرا بعد از این چند سال که همه اسناد در اختیارشان قرار گرفته است، نظر نهایی را اعلام نمی‌کنند.»

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->