فرماندار مشهد: حوادثی که در جریان سیل مشهد رخ داد به دلیل سهل‌انگاری نبود | برای کمک به سیل‌زدگان از چارچوب قانونی خود فراتر رفته‌ایم + فیلم نام‌گذاری حدفاصل تقاطع غیرهم‌سطح شهید گمنام تا تقاطع غیرهم‌سطح حافظ به‌نام «شهید آیت‌الله رئیسی» حاجی‌بگلو: شورای نگهبان اجازه ندهد دوره هفتم شورا‌ها سه‌ساله شود قدردانی معاون شهردار مشهد از نیرو‌های خدوم امدادرسان مدیریت شهری رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس: یکی از اقدامات شاخص شهید آیت‌الله رئیسی (ره)، احیای کارگروه ملی زیارت بود بازطراحی دو سامانه فرهنگی «اتفاق» و «سما» و بهره‌برداری از آن‌ها در مشهد اعمال‌قانون ۱۶۶۲ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۷۹ نفر در تصادفات رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته مصدوم شدند (۷ خرداد ۱۴۰۳) درباره کوچه «گودال» مشهد | فرعی خیابان ۱۷ شهریور که بخشی از خندق شهر بود شهروند خبرنگار | درخواست کوتاه کردن سرشاخه درختان برای جبران کمبود روشنایی در کوچه بابک مشهد + پاسخ آیین بزرگداشت شهدای خدمت در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی در مشهد + فیلم پیاده‌رو خیابان‌های «بهار» و «امام رضا(ع)» مشهد بهسازی می‌شود تدوین نقشه‌راه منابع و مصارف حوزه آبی مشهد تا افق ۱۴۲۵ هوای ۶ منطقه کلانشهر مشهد امروز در شرایط پاک قرار دارد (۷ خرداد ۱۴۰۳) ترافیک سنگین در پل هاشمیه، میدان آزادی و سه‌راه خیام در مشهد (۷ خرداد ۱۴۰۳) رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر مشهد: در مورد تغییر اقلیم، نیازمند به‌روزرسانی اطلاعات هستیم ناصحی: اگر تدبیر مدیریت شهری نبود، در سیل دوم مشهد هم قربانی داشتیم تقدیر شهردار مشهد از جمعی از نیروهای امدادرسان شهرداری در سیل کنارک و مشهد + فیلم شهردار مشهد: مدیریت شهری پای کار مردم ایستاده است + فیلم آیین بزرگداشت شهدای خدمت در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان برگزار می‌شود حل گره ترافیکی میدان شهید فهمیده مشهد با احداث سطح سوم تقاطع غیرهمسطح تسلیت شهردار مشهدمقدس در پی درگذشت مادر مکرمه «سیدحسن نصرالله»
سرخط خبرها

۲۰ هزار موتورسیکلت برقی در راه مشهد

  • کد خبر: ۳۴۴۲۰
  • ۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۷
۲۰ هزار موتورسیکلت برقی در راه مشهد
در صورت تصویب شورای شهر، موتورسیکلت‌های برقی تا پایان تابستان جایگزین موتورسیکلت‌های فرسوده و بنزینی مشاغل می‌شود.
علیرضا ظهیری/شهرآرانیوز - تا پایان تابستان امسال قرار است مدیریت شهری مشهد به عنوان اولین شهر در کشور در راستای اجرای قانون هوای پاک که جزو مصوبات مجلس شورای اسلامی است ۲۰ هزار دستگاه موتورسیکلت برقی را جایگزین موتورسیکلت‌های بنزینی کند.
دراین‌باره مدیرعامل حمل‌و‌نقل بار درون‌شهری و حومه شهرداری مشهد در گفتگو با شهرآرا با اشاره به ارائه لایحه‌ای به شورای شهر برای جایگزینی موتورسیکلت‌های برقی به جای بنزینی گفت: این لایحه به‌زودی در شورای شهر بررسی و در صورت تصویب آن، طرح مذکور تا پایان تابستان اجرایی خواهد شد.
علی باخرد با بیان اینکه در مشهد بالغ بر ۴۰۰ هزار موتورسیکلت بنزینی در حال تردد است، اظهار کرد: براساس قانون هوای پاک مصوبه مجلس شورای اسلامی، مراکزی که مجبور هستند از موتورسیکلت به عنوان وسیله کاری خود استفاده کنند باید در سال ۹۹ این وسایل نقلیه را با موتورسیکلت برقی جایگزین کنند.
وی افزود: در همین راستا، شهرداری مشهد به عنوان اولین شهر در کشور با استفاده از منابع مالی خود لایحه‌ای را آماده و به شورای شهر ارسال کرده است که در صورت تصویب نهایی، تعداد ۲۰ هزار موتورسیکلت برقی برای حرفه‌های مختلف جایگزین موتورسیکلت‌های بنزینی می‌شوند.
باخرد ادامه داد: در این زمینه تسهیلاتی تا سقف ۸۰ تا ۹۰ درصد قیمت تمام‌شده موتورسیکلت در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت. البته طرحی هم در دست اجراست که موتورسیکلت بنزینی نیز به عنوان وسیله نقلیه اسقاطی تحویل گرفته شود و مبلغی به عنوان تسهیلات بلاعوض برای افزایش مشارکت، در اختیار مالکان یا شرکت‌ها و بنگاه‌های دارای موتورسیکلت قرار گیرد.
وی تأکید کرد: در صورت اجرایی شدن این طرح، در گام بعدی ۱۰۰ هزار موتورسیکلت برقی جایگزین بنزینی‌ها خواهد شد.


ساماندهی خودرو‌های باری، کمتر از ۵۰ درصد
وی با بیان اینکه اکنون آمار دقیقی از تعداد خودرو‌های حمل‌و‌نقل بار در مشهد در دست نیست، اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود که تعداد ۵۰ تا ۶۰ هزار خودرو حمل‌و‌نقل بار در ۳ دسته سبک، نیمه‌سنگین و سنگین در مشهد وجود داشته باشد، اما تاکنون تنها ۲۲ هزار خودرو حمل بار در سامانه‌های ما ساماندهی شده‌اند.
باخرد با تأکید بر اینکه ساماندهی خودرو‌های حمل‌و‌نقل بار در ۳ رسته انجام می‌شود، بیان کرد: ۳ مدل پروانه کار می‌دهیم. در مدل اول پروانه کار برای خودرو‌های حمل‌و‌نقل بار با عنوان پروانه فعالیت صادر می‌شود. همچنین پروانه اشتغال برای رانندگان و پروانه بهره‌برداری برای شرکت‌های حمل‌و‌نقل بار درون‌شهری، از دیگر مجوز‌های این سازمان محسوب می‌شود.
وی با بیان اینکه جلوگیری از تردد خودرو‌های سنگین و جلوگیری از پارک حاشیه‌ای این خودرو‌ها از دیگر وظایف این سازمان محسوب می‌شود، ادامه داد: در همین راستا تاکنون ۵ توقفگاه خودرو‌های سنگین در اطراف شهر مشهد برای پارک خودرو‌های سنگین ایجاد شده است.
باخرد افزود: شهر مشهد را به ۳ رنگ سبز، زرد و قرمز تقسیم‌بندی کرده‌ایم. براساس این تقسیم‌بندی خودرو‌های حمل بار برای تردد در منطقه قرمز، مانند منطقه ثامن به دلیل تراکم بالای جمعیتی و تردد فراوان خودرو‌های سواری، دارای محدودیت زمانی برای ترددند. محدوده زرد هم در وسعتی بیشتر همانند منطقه قرمز است، اما در منطقه سبز خودرو‌های حمل بار بدون هیچ محدودیت و مجوزی می‌توانند در هر ساعت تردد داشته باشند. وی با بیان اینکه حوزه فنی و مهندسی این سازمان مسئول ایجاد و احداث امکانات و زیرساخت‌های لازم برای خودرو‌های حمل‌و‌نقل بار است، اظهار کرد: در همین راستا، طی ۶ ماه دوم امسال، اولین مرکز معاینه فنی خودرو‌های سنگین در داخل شهر مشهد و در بولوار میثاق به بهره‌برداری خواهد رسید.


حذف سوخت تشویقی بدون پروانه‌ها
باخرد در ادامه با اشاره به اقدامات این سازمان با همکاری سازمان مدیریت مصرف سوخت برای ساماندهی هر چه بیشتر خودرو‌های حمل‌و‌نقل بار در شهر مشهد گفت: از ابتدای تیرماه براساس دستورالعمل سازمان مدیریت مصرف سوخت طرحی را آغاز کرده‌ایم تا خودرو‌های حمل‌و‌نقل بار در شهر مشهد برای گرفتن پروانه اشتغال و فعالیت به این سازمان مراجعه کنند؛ در غیر این‌صورت و از مهرماه امسال سهمیه سوخت تشویقی این خودرو‌ها به مرور حذف خواهد شد و اگر این خودرو‌ها در حوزه سازمانی ما ساماندهی نشوند، سهمیه سوخت آن‌ها مانند خودرو‌های عادی خواهد شد.


ارائه سوخت بر مبنای «باربرگ»
وی افزود: همچنین از پائیز امسال و در راستای تکمیل مدیریت و ساماندهی خودرو‌های حمل‌و‌نقل بار دورن‌شهری و براساس آئین‌نامه سازمان مدیریت مصرف سوخت، سوخت تشویقی خودرو‌های حمل‌و‌نقل بار براساس باربرگ‌هایی که برای حمل بار این خودرو‌ها در درون شهر صادر می‌شود اختصاص خواهد یافت.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->