گرفتار شدن خودرو به همراه ۴ سرنشین داخل سیلاب در حاشیه شهر مشهد (۲۰ اردیبهشت) قطع برق محله سیدی مشهد با سقوط داربست روی شبکه ۲۰ هزار ولتی| نقص برطرف شد کلات با ۵۷ میلی متر بارندگی رکورددار بارش در خراسان رضوی شد کودک ۱۰ ساله چطور قاتل شد؟ | چرا کودکان نباید فیلم ترسناک تماشا کنند؟ اعترافات تکان دهنده دختر ۱۰ ساله تهرانی درباره قتل دوستش| آدمکشی را ار فیلم‌های ترسناک یاد گرفتم بارندگی و سیلاب موجب انسداد موقت محور‌های مواصلاتی خراسان رضوی شد(۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) گروگانگیری یک زن و دخترش مقابل مجتمع پالادیوم+تصاویر راه ارتباطی ۲۰ روستای کلات خراسان رضوی بر اثر سیل قطع شد ۳۶ مصدوم در تصادف زنجیره‌ای در جاده نیشابور (۲۰ اردیبهشت) مسدود شدن ۶ جاده در خراسان رضوی بر اثر ریزش کوه و سیلاب هدیه روز دختر چی بخریم؟ دستگیری ۱۴ سرشبکه یک شرکت هرمی در مشهد عوامل ابتلا به حساسیت فصلی چیست؟ | راه‌هایی برای کاهش علائم آلرژی صدور هشدار نارنجی هواشناسی برای خراسان رضوی و ۵ استان دیگر (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) قتل زن جوان توسط برادرش در مشهد به خاطر حرف مردم + عکس هشدار جهادکشاورزی مشهد به کشاورزان، دامداران، مرغداران، زنبورداران و گلخانه‌داران آزمون شفاهی احراز صلاحیت اخذ پروانه تخصصی روان‌شناسان خراسان رضوی در مشهد برگزار شد پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (پنجشنبه و جمعه ۲۰ و ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تداوم بارش باران در استان تا جمعه
سرخط خبرها

با فوت و فن مربای خانگی آشنا شوید

  • کد خبر: ۳۴۹۶۵
  • ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۶
با فوت و فن مربای خانگی آشنا شوید
درست کردن و تهیه انواع مربا کار سختی نیست فقط کمی حوصله می‌خواهد و ذوق. جزء اصلی تهیه انواع مربا را علاوه بر میوه‌ها، شکر تشکیل می‌دهد که برای رژیمی شدن آن‌ها، می‌توانید شکر را با عسل جایگزین کنید.
امیر مقدم /شهرآرانیوز؛ یکی از خوردنی‌های ثابت سفره صبحانه ما ایرانی‌ها مرباست که با کره و سرشیر استفاده می‌شود. معمولا بچه‌ها هم به دلیل طعم شیرینی که دارد، عاشقش هستند. قدیم ترها، یعنی تا همین دو سه دهه پیش، یکی از کار‌های ثابت کدبانو‌های خانه پخت مربا در اواخر تابستان بود.
 
مربا‌هایی که عطر و بوی آن‌ها فضای محل را پر می‌کرد و به درخواب مانده‌ها هم یادآور می‌شد که دیگر فرصت زیادی نمانده است، ولی حالا تمام زحمتی که برای رساندن یک پیاله مربا به سر سفره صبحانه می‌کشیم رفتن به نزدیک‌ترین فروشگاه محل زندگیمان است. برای همین، امروز می‌خواهیم در ستون «مقرون به صرفه» این هفته با تفاوت قیمت‌هایی که می‌آوریم شما را به تهیه خانگی این محصول راغب کنیم.

میوه‌های مناسب برای مربا

شما با هر میوه یا صیفی جاتی می‌توانید مربا درست کنید. این به ذائقه خودتان بستگی دارد: هویچ، آلبالو، گیلاس، به، توت فرنگی، پوست پرتقال، کیوی، سیب، زردآلو، هلو، شلیل، ریواس، گل محمدی و .... نکته دیگر این است که برای درست کردن مربا به هیچ وجه نیازی نیست میوه‌های درجه یک بخرید. حتی می‌توان با میوه‌های وازده‌ای که از خرید‌های روزانه تان جدا کرده اید مربا درست کنید.

محل‌های عرضه میوه

برای تهیه میوه یا صیفی جات موردنیازتان می‌توانید به چند طریق عمل کنید که هرکدام مزایا و معایب خاص خودش را دارد.

میوه فروشی‌های سطح شهر

با خرید از این مراکز می‌توان چند نوع میوه را در حجم کم و با کیفیت بالا خرید کرد. قیمت میوه‌های عرضه شده در این مراکز ٢۵ درصد و قیمت صیفی جات ٣۵ درصد بیش از میادین میوه وتره بار است.

میادین میوه وتره بار

با خرید از این مراکز باید یکی دو قلم جنس در حجم زیاد و با کیفیت متوسط خرید. در ضمن، هزینه راه و حمل ونقل را باید به هزینه‌های دیگر اضافه کرد.

روستا‌ها

یکی دیگر از روش‌های دستیابی شما به محصول موردنظرتان سفر کردن به روستا‌ها و مزارع اطراف محل زندگی شان است. معمولا در مسیر‌های منتهی به این مکان ها، برخی افراد محصولات باغی یا زراعی شان را دست فروشی می‌کنند. خرید از این مراکز هم مقرون به صرفه و هم باکیفیت است، ولی هزینه راه بسیار زیاد می‌شود.

تفاوت قیمت کارخانه‌ای و خانگی

جدا از کیفیت و طعم عالی‌ای که مربا‌های خانگی دارند، تفاوت زیادی که بین هزینه محصول تولیدی خودتان و نوع کارخانه‌ای آن وجود دارد می‌تواند عاملی برای ترغیب شما برای تهیه مربا در خانه باشد. برای تهیه مربا افزون بر میوه و صیفی موردنظر، به مقداری شکر و کمی طعم دهنده مانند هل، زعفران، لیمو امانی یا گلاب هم نیاز دارید که استفاده از آن سلیقه‌ای است. در ادامه، چند مثال برایتان خواهیم زد تا این تفاوت قیمت را بهتر درک کنید.
 
این قیمت‌ها فروشگاهی است. در صورت تهیه این اقلام به صورت عمده، قیمت تا ٢۵ درصد هم کمتر خواهد شد. درضمن، برای صرفه اقتصادی بیشتر، بهتر است مربای هر میوه را درفصل عرضه خودش تهیه کرد تا هزینه‌ها به کمترین حد ممکن برسد، نظیر به که در فصل پاییز بسیار ارزان‌تر است.

شیوه تهیه انواع مربا

درست کردن مربا خیلی راحت‌تر از انواع ترشی و شوری است، چون پایه همه مربا‌ها تقریبا یکی است. شما به قدری میوه یا صیفی و به همان اندازه شکر نیاز دارید که باید هردوی آن‌ها باهم خوب جوش بخورند تا مربای شما قوام بیاید. اندازه شکر و میزان جوش خوردن آن نقش کلیدی در شکرک زدن یا نزدن مربایتان دارد. استفاده از طعم دهنده‌ها هم اختیاری است. اگر نخستین تجربه تهیه مربا را دارید، سایت‌ها و کانال‌های آشپزی یا کتاب‌های آشپزی بهترین گزینه برای شمایند.
 
این صفحات متناسب با نوع مربایی که می‌خواهید درست کنید، ریزه کاری‌ها یا فوت وفن‌هایی به شما آموزش می‌دهند که به افزایش کیفیت محصول تولیدی تان کمک زیادی خواهد کرد. درضمن، می‌توانید به این هنر به عنوان یک حرفه خانگی هم نگاه کنید. خیلی از خانم‌های شاغل یا بچه دار فرصت تهیه چنین محصولاتی را ندارند و ترجیح‌ می‌دهند مربای خانگی موردنیازشان را از یک فرد مطمئن تهیه کنند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->