ورود موج جدید بارندگی به کشور از فردا یکشنبه | پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی در هفته جاری (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزئیات جدید از زلزله در اردبیل (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) زلزله اردبیل را لرزاند (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) ارز ویژه سفر حج در خراسان رضوی از فردا کجا توزیع می شود؟ + آدرس جنازه چهار نفر در یک مجتمع مسکونی در خرم‌آباد کشف شد آغاز عرضه ارز ویژه سفر حج از فردا (۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) ارسال اطلاعات نسخ دارویی بیمه‌شدگان تامین اجتماعی برای پرداخت بیمه‌های تکمیلی پبش‌بینی هواشناسی خراسان‌رضوی و مشهد (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) | آغاز روند نسبی افزایش دما از امروز در استان جزئیات افزایش حقوق، عائله‌مندی و حق‌مسکن بازنشستگان تأمین‌اجتماعی اعلام شد | افزایش حقوق‌های اردیبهشت چقدر است؟ فرصت دانشگاهیان برای ثبت نام یارانه اعتباری خرید کتاب + جزئیات کلاهبرداری هزار میلیاردی از ۱۴۶ نفر در پوشش پیش‌فروش خودرو در کرمانشاه (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) رئیس پلیس راهور فراجا: رقم جرائم رانندگی فعلا تغییر نکرده است تا پلیس + ۱۰ نروید؛ آنلاین خلافی بگیرید! کاهش آمار ازدواج به‌دلیل پیری جمعیت | افزایش زایمان زیر ۲۴ سال دستگیری ۳ شکارچی غیرمجاز در مشهد (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) ویدئو | اعتراف متهمان شبکه‌های فریب و قاچاق دختران در پرونده «سرویس اسکورت» دستگیری زن سارق طلا از کودکان در بیمارستان‌های مشهد + عکس ادامه واریز مستمری و حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی | زمان دقیق پرداخت معوقات حقوق فروردین مشخص شد خسارات ناشی از بارش‌های اخیر در خراسان‌رضوی بیش از ۷۵۰ میلیارد تومان است انفجار شدید ساختمان مسکونی در خیابان قائم احمدآباد مشهد + فیلم و جزئیات (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

ویروس کرونا در هوای سرد از فاصله ۸ متری منتقل می‌شود

  • کد خبر: ۳۵۷۹۱
  • ۰۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۳
ویروس کرونا در هوای سرد از فاصله ۸ متری منتقل می‌شود
تحقیقات جدید آلمانی‌ها نشان می‌دهد ویروس کرونا در هوای سرد از فاصله ۸ متری هم منتقل می‌شود.
به گزارش شهرآرانیوز ، ویروس کرونا در هوای سرد می‌تواند بیش از ۸ متر در هوا معلق باشد. محققان آلمانی این موضوع را در یک کشتارگاه که یک هزار و ۵۰۰ نفر از کارکنانش آلوده به کرونا شدند دریافتند.

آن‌ها فهمیدند که فرد آلوده به کرونا به دلیل هوای سرد کشتارگاه (۱۰ درجه سلسیوس) و جریان هوا در محیط بسته می‌تواند تا شعاع هشت متری خود دیگران را تحت تاثیر قرار دهد.

این مطالعه نگرانی‌هایی را مبنی بر اینکه محیط‌های سرد، انباشته و تاریک کارخانه‌ها و انبار‌ها شرایط ایده آل را برای انتشار ویروس کرونا ایجاد می‌کند. همچین این موضوع نشان می‌دهد که زمستان پیش رو می‌تواند سخت‌تر هم باشد.

دانشمندان می‌گویند وقتی ویروس کرونا در معرض نور آفتاب قرار نمی‌گیرد بیشتر زنده می‌مانند و می‌تواند در هوا شناور شود تا افراد را از دور آلوده کند.

این تحقیقات نشان می‌دهد که هوای سرد بدون تغییر مکرر، همراه با شرایط کاری شدید، در گردش ذرات ویروس به مسافت‌های بزرگ کمک می‌کند.

پروفسور آدام گراندهوف، یکی از نویسندگان مطالعه و ویروس شناس در انستیتوی ویروس شناسی تجربی لیبنیز، اظهار کرد: نتایج تحقیقات ما نشان می‌دهد که شرایط دمای پایین، کمبود هوای تازه و گردش هوای ثابت انتقال ذرات ویروس کرونا را در مسافت‌های بزرگتر ممکن می‌سازد.
 
منبع:باشگاه خبرنگاران جوان
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->