جهاد اسلامی: اسرائیل به این نتیجه رسیده که جنگ راهکار آزادی اسرا نیست ادعای رسانه صهیونیستی: هواپیمای رئیس موساد در ریاض به زمین نشست موشک‌های تاروس به اوکراین نخواهد رفت ادعای رسانه صهیونیستی: اکثر مسئولان اسرائیلی موافق توافق مبادله اسرا هستند ترکیه ناو هواپیمابر می‌سازد شلیک ۳۰ موشک به پایگاه میرون اسرائیل توسط حزب الله لبنان + فیلم (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتانیاهو از صدور حکم بازداشتش وحشت زده است خودروی یک وزیر صهیونیست واژگون شد + فیلم زلنسکی: حداقل به هفت سامانه دفاع هوایی نیاز داریم حزب الله قادر است الجلیل را محو کند عربستان، اولین مقصد «بلینکن» رسانه عبری: عملیات رفح یک اشتباه است شیخ نعیم قاسم: جنگ باعث بازگشت شهرک نشینان نخواهد شد مخبر: ایران به دنبال روابط برد برد با کشورهاست مخبر: توسعه روابط با کشورهای آفریقایی راهبرد اساسی ایران است تحولات «غزه»، محور سفر وزیر خارجه ترکیه به ریاض روسیه: تمام رزمایش‌های ناتو را از نزدیک زیر نظر داریم لاپید: همه مقامات مسوول در زمان عملیات طوفان الاقصی باید استعفا دهند تظاهرات هزاران شهرک‌نشین علیه نتانیاهو در تل‌آویو ۲۷ فلسطینی در حمله به منازل فلسطینیان نوار غزه به شهادت رسیدند
سرخط خبرها

دادستان دیوان محاسبات در مراسم معارفه: نباید اجازه دهیم رانت‌خواران به اموال بیت‌المال دست‌درازی کنند

  • کد خبر: ۳۶۱۹۹
  • ۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۳
دادستان دیوان محاسبات در مراسم معارفه: نباید اجازه دهیم رانت‌خواران به اموال بیت‌المال دست‌درازی کنند
مراسم تودیع و معارفه روسای پیشین و جدید دیوان محاسبات با حضور محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار شد. دادستان دیوان محاسبات در این مراسم گفت: نباید اجازه دهیم رانت‌خواران و سودجویان به اموال بیت‌المال دست‌درازی کنند و اجازه ندهیم که این افراد از هر راهی به سرمایه‌های سیاه خود بیفزایند.
به گزارش شهرآرانیوز، مراسم تودیع و معارفه روسای سابق و جدید دیوان محاسبات کشور، امروز با حضور محمد باقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در محل ساختمان این دیوان برگزار شد.

همچنین در این مراسم، دادستان‌های سابق و جدید دیوان محاسبات نیز تکریم و معارفه خواهند شد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز چهارشنبه (اول مرداد) «مهرداد بذرپاش» را به عنوان رئیس و «علی کامیار» را به عنوان دادستان دیوان محاسبات انتخاب کردند.
 
 

کامیار: دیوان محاسبات در تامین بودجه نباید وابسته به دستگاه اجرایی باشد

در این مراسم، دادستان دیوان محاسبات بر ضرورت استقلال مالی دیوان محاسبات تاکید کرد و گفت: دیوان محاسبات در تامین بودجه نباید وابسته به دستگاه اجرایی باشد.

علی کامیار در مراسم تودیع و معارفه دادستان دیوان محاسبات کشور، اظهار کرد: مجلس قوی و انقلابی، دیوان محاسبات قوی و انقلابی را می‌طلبد و نباید اجازه دهیم رانت خواران و سودجویان به اموال بیت المال دست‌درازی کنند و اجازه ندهیم که این افراد از هر راهی به سرمایه‌های سیاه خود بیفزایند.

وی افزود: یکی از اهداف اصلی دشمنان برهم‌زدن نظام اقتصادی جمهوری اسلامی است و اگر صبر و مقاومت ملت ایران و درایت مقام معظم رهبری نبود مسلما دشمنان تاکنون به اهداف خود در این زمینه می‌رسیدند.

دادستان دیوان محاسبات کشور ادامه داد: در دو اصل قانون اساسی، نظارت بر بیت المال بر عهده دیوان محاسبات گذاشته شده است و بر این اساس باید به تقویت دیوان محاسبات توجه ویژه شود.

کامیار افزود: وابستگی اقتصاد به دولت یکی از مشکلات کشور است و اگر دولت به درستی عمل کند بخش زیادی از روند اقتصادی در مسیر درست قرار می‌گیرد.

وی یادآور شد: مجلس باید یک اطمینان بخشی در نظام اقتصادی را به مردم نشان دهد تا دیگر شاهد بی ثباتی اقتصادی و گرانی‌های افسارگسیخته نباشیم و در این راستا لازم است که مجلس بر عملکرد مالی دولت نظارت بیشتری داشته باشد و دولت هم باید مطابق با قوانین عمل کند.

دادستان دیوان محاسبات کشور با بیان اینکه بزرگی بی حد دولت مانع چابکی و تصمیم‌گیری به‌موقع شده، گفت: این امر تبعات زیادی را به بار می‌آورد و برای برون رفت از این مشکلات باید مجلس بر عملکرد مالی دولت نظارت بیشتری داشته باشد.

کامیار با اشاره به اهمیت استقلال و تقویت دیوان محاسبات کشور خاطرنشان کرد: همچنین استقلال مالی دیوان محاسبات باید عملیاتی شود و نباید دیوان محاسبات در تامین بودجه دچار مشکل و در انتظار دولت و وابسته به دستگاه اجرایی باشد.
 

تشکیل پرونده برای بیش از ۲۰ هزار مدیر و مسئول طی ۶ سال

دادستان سابق دیوان محاسبات از تشکیل پرونده برای بیش از ۲۰ هزار مدیر و مسئول در دوره‌های مختلف طی سال‌های ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۸ خبر داد.
 
فیاض شجاعی در مراسم تودیع و معارفه رییس و داستان دیوان محاسبات اظهار کرد: طی سال‌های ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۸ که تصدی دادستانی دیوان محاسبات بر دوش من بود، ۶۶۸۹ فقره پرونده مبتنی بر گزارش‌های دریافتی یا یافته‌ها و گزارشات موجود علیه تعداد ۲۰ هزار و ۶۷ نفر مدیر و مسئول در دوره‌های مختلف تشکیل شد که تحقیقات، پیگیری و مقدمات لازم آن انجام شد.

وی ادامه داد: از ۶۶۸۹ پرونده، ۳۱۶۳ مورد منجر به صدور دادخواست و ۴۶۱۶ فقره منجر به صدور قرار مقتضی شد. همچنین ۳۰۰۰ فقره رای از سوی هیات‌های مستشاری صادر شد که ۲۳۰۰ مورد جهت اجرا به دادستانی ارجاع شد و ۱۶۰۹ فقره اجرا شد که در نهایت منجر به بازگشت ۸۳ هزار میلیارد ریال و چهار میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار به بیت‌المال شد.

شجاعی ضمن تبریک انتخاب رییس و دادستان جدید دیوان محاسبات تصریح کرد: امیدواریم انتظام‌دهی به امور بودجه و صیانت از بیت‌المال در دستور کار دیوان محاسبات در دوره جدید قرار گیرد.


منبع: ایسنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->