بلوکیان: برخی حرف‌ها در رابطه با مهاجران ناثواب و خطرناک است عروس کشان به سبک عبدالحمید خراسانی | فرمانده حامی طالبان برای چهارمین بار ازدواج کرد + فیلم ابراز نگرانی سازمان ملل از بازداشت، شکنجه و قتل نظامیان حکومت پیشین توسط طالبان تشدید محدودیت‌ها و ادامه بازداشت‌ گسترده خبرنگاران در افغانستان توسط طالبان ارسال پیامک از سامانه سهما به اتباع مجاز + جزئیات ویدئو | استقبال مهاجران افغانستانی مقیم مشهد از تیم ملی فوتسال افغانستان ویدئو | استقبال از تیم ملی فوتسال افغانستان در مشهد داعش مسئولیت حمله به نمازگزاران هرات را بر عهده گرفت عکس‌هایی از مراسم تشییع پیکر شهدای حمله به مسجد شیعیان در هرات راه آهن ایران برای حمل بار ترانزیتی افغانستان به ترکیه مجددا اعلام آمادگی کرد کاظمی‌قمی، کرزی و عبدالله حمله به شیعیان در هرات را محکوم کردند ویدئو | شناسایی خانواده شهید «نسیم افغانی» پس از سال‌ها گمنامی سفارت ایران در کابل حمله تروریستی هرات را محکوم کرد تمجید وحید شمسایی از عملکرد افغانستان در جام ملت‌های آسیا + فیلم شهادت ۷ نمازگزار در حمله افراد مسلح ناشناس به مسجد امام زمان (عج) در هرات صعود چهارپله‌ای فوتسال افغانستان در رنکینگ جهانی سرمربی ایرانی تیم ملی فوتسال افغانستان: از شادی ملت خوب افغانستان خوشحال هستم ویدئو | شادی مردم هرات پس از راهیابی تیم ملی فوتسال افغانستان به جام جهانی ویدئو | هیجان گزارشگر افغانستانی پس از صعود تیم ملی فوتسال کشورش به جام جهانی نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال افغانستان و قرقیزستان (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

چای نوشیدنی پرطرفدار در میان مردم افغانستان+ عکس

  • کد خبر: ۳۸۹۷۵
  • ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰
  • ۱
چای نوشیدنی پرطرفدار در میان مردم افغانستان+ عکس
چای در میان مردم افغانستان طرفداران زیادی دارد، این نوشیدنی پای ثابت دورهمی‌ها و مهمانی‌های این مردم است.

سید محمدرضا هاشمی | شهرآرانیوز، چای جایگاه مهمی در فرهنگ مردم افغانستان است. اگر بخواهیم همه قومیت‌های افغانستان را با یک خصوصیت مشترک بشناسیم، قطعا نوشیدن چای مهمترین خصوصیت مشترک مردم این سرزمین است.

چای نوشیدنی پرطرفدار در میان مردم افغانستان+ عکس

چای آنقدر در افغانستان طرفدار دارد که شما وقتی در کابل به رستوران‌های قدیمی این شهر می‌روید، قبل از هر چیزی برایتان چای می‌آورند.

مردم افغانستان اغلب چای سبز می‌نوشند، هر چند که در سال‌های اخیر شما می‌توانید به راحتی چای سیاه هم در کابل و دیگر شهرها پیدا کنید، اما چای سبز طرفداران بیشتری در افغانستان است.

مردم افغانستان علاوه بر اینکه چای را به روش معمول آن می‌نوشند، ترکیب‌های دیگری از این نوشیدنی پرطرفدار را هم تهیه می‌کنند.

چای نوشیدنی پرطرفدار در میان مردم افغانستان+ عکس

چای سبز همراه با هل

چای سبز طرفداران زیادی در افغانستان دارد، این نوشیدنی مفید علاوه بر اینکه جایگزینی بسیار مناسب برای چای سیاه است، خواص درمانی زیادی هم برای شما دارد و به نوعی سلامتی شما را افزایش می‌دهد.

زنان کابل با تبحر خاصی چای سبز همراه با هل دم می‌کنند و با اضافه کردن مقداری زعفران به آن نوشیدنش را لذت بخش‌تر می‌کنند.

چای نوشیدنی پرطرفدار در میان مردم افغانستان+ عکس

قیماق چای

قیماق یا همان سرشیر یکی از خوراکی‌های پرطرفدار در افغانستان است، اما وقتی قیماق به روشی خاص با چای سیاه یا سبز ترکیب می‌شود، قیماق چای به دست می‌آید.


بیشتر بخوانید: قیماق چای نوشیدنی محبوب در افغانستان + فیلم


چای نوشیدنی پرطرفدار در میان مردم افغانستان+ عکس

شیر چای

این نوشیدنی از ترکیب ساده شیر و چای دم شده است، همراهی شیر با چای باعث می‌شود تا طعم چای اصطلاحا نرم تر و لطیف تر شود.

شیر چای اصلی‌ترین نوشیدنی گرم مردم پاکستان است و در افغانستان هم طرفداران زیادی دارد.

چای نوشیدنی پرطرفدار در میان مردم افغانستان+ عکس

سماوات‌چی

به دلیل اینکه مردم افغانستان علاقه زیادی به چای دارند و در طول روز بارها چای می‌نوشند، در خیابان‌های کابل و دیگر شهرهای افغانستان افرادی هستند که شغل‌شان سماوات‌چی است.

چای نوشیدنی پرطرفدار در میان مردم افغانستان+ عکس

سماواتی‌ها در واقع چای فروش هستند، آنها چای تازه دم می‌کنند و در اختیار مشتریانشان قرار می‌دهند.

چای نوشیدنی پرطرفدار در میان مردم افغانستان+ عکس

شیرپیره هراتی

معمولا در هرکدام از شهرهای افغانستان مردم برای نوشیدن چای تنقلات خاص خود را دارند، مثلا در کابل مردم چای را با کشمش غزنی و نقل می‌نوشند، در مزار و هرات شیرپیره همراه همیشگی چای است.

چای نوشیدنی پرطرفدار در میان مردم افغانستان+ عکس

 


بیشتر بخوانید: طرز تهیه شیریخ بستنی پرطرفدار در افغانستان+ فیلم


در هرات در کنار شیرپیره آبنبات‌های هراتی هم طرفداران زیادی دارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
0
0
با سلام خدمت شما دمتون گرم حالی بود بابا زنده همه ی فارسی زبانان زنده باد چای
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->