قاضی‌زاده هاشمی: دیوار میان مردم و دولت را بر میدارم + فیلم مهرداد بذرپاش: وقت کم است | اقدامات شهید رئیسی را ادامه می‌دهم + فیلم محسن رضایی در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام نکرد آخوندی: من نگران ایرانم + فیلم قالیباف: اگر معتقد نبودم مشکلات قابل حل هستند هرگز وارد عرصۀ رقابت نمی‌شدم + فیلم وزیر خارجه اسبق بوسنی و هرزگوین در منزل شهید امیرعبداللهیان سخنگوی ستاد انتخابات: تاکنون ثبت نام ۲۲ نفر قطعی شده است (۱۴ خرداد ۱۴۰۳) محمدرضا عارف در انتخابات ریاست جمهوری نامزد نمی شود بر اساس دیدگاه امام خمینی (ره) به کدام کاندیدای رییس جمهوری رای دهیم؟ علت غیبت حسن روحانی در چند جلسه عمومی اخیر مشخص شد عبدالناصر همتی کیست؟ + جزئیات و زندگینامه باقری: ثبات، آرامش و پیشرفت لبنان هدف ایران است سید حسن خمینی: امام خمینی (ره) روح استقامت و پایداری را به ملت‌ها داد آلمان خواستار بهبود وضعیت بشردوستانه در غزه شد رژیم صهیونیستی حومه حلب را بمباران کرد نتانیاهو: جنگ غزه ادامه خواهد داشت آرزوی یک کاندیدا: امیدوارم روزی مردم یک زن را بعنوان رئیس‌جمهوری انتخاب کنند رهبر انقلاب در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره): رژیم صهیونیستی دارد تمام می‌شود، مردم دنیا دارند می‌بینند| ان‌شاءالله یک رئیس جمهور شایسته برای ملت ایران تعیین خواهد شد + فیلم و عکس علی باقری راهی لبنان شد (۱۴ خرداد ۱۴۰۳) روز پایانی ثبت‌نام کاندیدا‌های انتخابات ریاست‌جمهوری آغاز شد (۱۴ خرداد ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

ترامپ، هیزم به آتش اعتراضات آمریکا می‌ریزد

  • کد خبر: ۴۱۳۰۲
  • ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۶
ترامپ، هیزم به آتش اعتراضات آمریکا می‌ریزد
دونالد ترامپ برای آنکه راهبرد «آمریکا زیر آتش اعتراضات» خود را عملی کند، به خشونت هرچه بیشتر نیازمند است.
هدی جاودانی | شهرآرانیوز؛ دونالد ترامپ برای آنکه راهبرد «آمریکا زیر آتش اعتراضات» خود را عملی کند، به خشونت هرچه بیشتر نیازمند است؛ خشونتی که برای به التهاب درآوردن شهر‌های آمریکا تا پیش از انتخابات، یا حداقل تا زمانی که رأی‌دهندگان باور کنند که کشورشان به آشوب و هرج‌ومرج و وحشیگری کشیده شده است، باید ادامه پیدا کند.

گواه چنین ادعایی، سخنان عجیب‌و‌غریب روز دوشنبه رئیس‌جمهور آمریکا بود. برخلاف سنت همیشگی رهبران سیاسی که در میانه ناآرامی‌ها، معترضان را به آرامش دعوت می‌کنند، دونالد ترامپ به‌جای آنکه به‌خاطر قتل دو تن از معترضان به دست یکی از طرفدارانش در کنوشای ویسکانسین عذرخواهی کند، آشکارا به توجیه خشونت‌های طرفدارانش پرداخت. علاوه‌بر این، ترامپ خشونت نیرو‌های پلیس دربرابر آمریکایی‌های سیاه‌پوست را که مسبب تابستانی از اعتراضات در جامعه سیاه‌پوستان آمریکا بودند، ناچیز برشمرد.

رفتار فتنه‌انگیز روز دوشنبه ترامپ، به‌نظر در تعیین سرنوشت کاخ سفید اثرگذار باشد؛ چراکه پس از آن، جو بایدن، نامزد دموکرات، در واکنش به اظهارات ترامپ، هشدار داد که هیچ‌کس در «آمریکای ترامپ» در امان نخواهد بود؛ آمریکایی که به‌عقیده بایدن همین حالا نیز با بیماری و ترس و وحشت فلج شده است.

از طرف دیگر، پیش از آنکه ترامپ راهی بازدید از ویسکانسین شود، مقامات محلی، برای اجتناب از تنش‌های بیشتر، خواستار لغو این بازدید شده بودند، اما ترامپ با نادیده گرفتن این هشدار که حضور او موجب بالاگرفتن خشونت‌ها خواهد شد، بر این باور بود که با بازدید از ویسکانسین، مردم را به وجد می‌آورد و موجب گسترش احترام متقابل و انسان‌دوستی می‌شود.
 
حضور تحریک‌برانگیز ترامپ در ویسکانسین، نشان می‌دهد که راهبرد لجوجانه او در سخت‌گیری دربرابر معترضان و سرکوب آنان، می‌تواند نگاه‌ها را از سوی سوءمدیریت بحران کرونا توسط او منحرف کند؛ بحرانی که جان بیش از ۱۸۰ هزارنفر شهروند آمریکایی را گرفت و تا روز دوشنبه مرز ۶ میلیون نفر مبتلا را نیز رد کرد.

مسئله پیچیده‌تر از آن است که معترضان خیابان‌های آمریکا را صرفا به تروریست‌ها و طرفداران حزب دموکرات در این کشور محدود کنیم. شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد جمهوری‌خواهان و دیگر جریان‌های افراطی آمریکا نیز در این اعتراضات حضور دارند. بسیاری از اعتراضات در کمال صلح و آرامش صورت گرفته‌اند و معمولا این فرصت‌طلبان بوده‌اند که موقعیت را به آشوب کشانده‌اند. حتی شهر‌هایی مانند پورتلند و اورگن، آن‌طور که ترامپ ادعا می‌کند، به‌صورت مداوم زیر آتش اعتراضات نیستند. با وجود این‌ها، رئیس‌جمهور آمریکا سعی می‌کند روایتی ساده و گمراه‌کننده را برای مردم کشورش نقل کند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->