برخورد موتورسیکلت‌ها در سبزوار یک کشته و ۲ مجروح داشت (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) فوت مادر ۵۰ ساله و فرزند ۱۵ ساله‌اش بر اثر گاز گرفتگی در مشهد | مونوکسید کربن ۶ نفر را راهی بیمارستان کرد (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) ورود موج جدید بارندگی به کشور از فردا یکشنبه | پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی در هفته جاری (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزئیات جدید از زلزله در اردبیل (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) زلزله اردبیل را لرزاند (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) ارز ویژه سفر حج در خراسان رضوی از فردا کجا توزیع می شود؟ + آدرس جنازه چهار نفر در یک مجتمع مسکونی در خرم‌آباد کشف شد آغاز عرضه ارز ویژه سفر حج از فردا (۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) ارسال اطلاعات نسخ دارویی بیمه‌شدگان تامین اجتماعی برای پرداخت بیمه‌های تکمیلی پبش‌بینی هواشناسی خراسان‌رضوی و مشهد (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) | آغاز روند نسبی افزایش دما از امروز در استان جزئیات افزایش حقوق، عائله‌مندی و حق‌مسکن بازنشستگان تأمین‌اجتماعی اعلام شد | افزایش حقوق‌های اردیبهشت چقدر است؟ فرصت دانشگاهیان برای ثبت نام یارانه اعتباری خرید کتاب + جزئیات کلاهبرداری هزار میلیاردی از ۱۴۶ نفر در پوشش پیش‌فروش خودرو در کرمانشاه (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) رئیس پلیس راهور فراجا: رقم جرائم رانندگی فعلا تغییر نکرده است تا پلیس + ۱۰ نروید؛ آنلاین خلافی بگیرید! کاهش آمار ازدواج به‌دلیل پیری جمعیت | افزایش زایمان زیر ۲۴ سال دستگیری ۳ شکارچی غیرمجاز در مشهد (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) ویدئو | اعتراف متهمان شبکه‌های فریب و قاچاق دختران در پرونده «سرویس اسکورت» دستگیری زن سارق طلا از کودکان در بیمارستان‌های مشهد + عکس ادامه واریز مستمری و حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی | زمان دقیق پرداخت معوقات حقوق فروردین مشخص شد
سرخط خبرها

مرخصی استعلاجی ۹۰۰پرستار خراسانی به علت بیماری کرونا

  • کد خبر: ۴۱۳۶۱
  • ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۷
مرخصی استعلاجی ۹۰۰پرستار خراسانی به علت بیماری کرونا
۹۰۰پرستار شاغل در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد به مرخصی استعلاجی مرتبط با بیماری کووید ۱۹ رفته‌اند.
به گزارش شهرآرانیوز، رئیس نظام پرستاری مشهد روز چهارشنبه در این خصوص گفت: طبق اطلاعات موجود افزون بر ۶۰۰ نفر از پرستارانی که در خراسان رضوی به مرخصی استعلاجی رفته‌اند بطور قطع به ویروس کرونا مبتلا بوده و علائم بارز بیماری کووید ۱۹ در آن‌ها آشکار بوده است.
محسن گچپزان افزود: همچنین در این مدت دو نفر از پرستار پرتلاش دانشگاه علوم پزشکی به نام‌های "محمد شکری و حسین هادوی" بر اثر ابتلا به ویوس کرونا دعوت حق را لبیک گفته و به جمع شهیدان خدمت پیوسته‌اند.
وی تعداد پرستاران شاغل در دانشگاه علوم پزشکی مشهد را هشت هزار نفر اعلام و بیان کرد: ۹۰ درصد از این جمعیت پرستاران در بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی درمانی مستقر در مشهد فعالیت دارند.
۸۰ درصد از جمعیت شش میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی خدمات بهداشتی و درمانی خود را از دانشگاه علوم پزشکی مشهد دریافت می‌کنند.

بقیه جمعیت خراسان رضوی در قالب ۱۷ شهرستان زیرپوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی تربت‌جام و نیشابور هستند.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون ۳۷۶ هزار و ۸۹۴ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. بیماری کووید ۱۹ تاکنون جان ۲۱ هزار و ۶۷۲ نفر را در کشورمان گرفته است. همچنین تاکنون ۳۲۵ هزار و ۱۲۴ نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در ایران بهبود یافته‌اند.

همه‌گیری کرونا تاکنون در سطح جهان ۲۵ میلیون و ۷۸۴ هزار و ۳۳۸ نفر را بیمار کرده و جان ۸۵۷ هزار و ۵۲۱ نفر را در ۲۳۰ کشور گرفته است. ۱۸ میلیون و ۴۹ هزار و ۹۶۷ نفر از افراد مبتلا به ویروس کرونا در سطح جهان، تاکنون درمان شده‌اند.

در این میان آمریکا با شش میلیون و ۲۲۶ هزار و ۲۰۳ بیمار کووید ۱۹ و ۱۸۸ هزار و ۷۰ قربانی ویروس کرونا، بیشترین آمار ابتلا و تلفات ناشی از پاندمی کرونا را در جهان به خود اختصاص داده است. پس از آمریکا کشور‌های برزیل، هند و روسیه بیشترین شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا را دارند.

بر اساس آخرین آمار‌های رسمی، ایران در جدول مبتلایان و جانباختگان پاندمی کرونا جایگاه یازدهم را در میان کشور‌های جهان دارد.

منبع: ایرنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->