آمادگی تمام ظرفیت‌های شهری مشهد برای برگزاری جشن بزرگ دهه کرامت هوای کلانشهر مشهد امروز در شرایط پاک قرار گرفت (۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) وقوع ۶۸ حادثه در پی وزش باد و بارش باران در مشهد(۲۰ اردیبهشت) وزش باد شدید در مشهد باعث جدا شدن ورق‌های کامپوزیت نمای یک هتل شد ۴۳ نقطه از مشهد درگیر آب گرفتگی شد | حجم بارش در مشهد به ۱۳ میلی‌متر رسید (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد مثل دبی نشد! | بارش شدید باران خللی در پروازها ایجاد نکرد راه‌آهن مشهد: مسافران زمان‌بندی برای رسیدن به ایستگاه راه‌آهن را در نظر بگیرند (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۱۵۰ دقیقه‌ تلاش آتش نشانان برای نجات دو جوان کارتن خواب از سیلاب کال خیام + عکس شهردار مشهد: ۶ هزار نیروی خدمات شهری مشغول فعالیت هستند (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) + فیلم رفع ۴۰ مورد آب‌گرفتگی درپی بارش‌های اخیر در مشهد + فیلم (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) مشهدالرضا(ع) در تدارک ویژه‌برنامه‌های دهه کرامت | اجرای بیش از ۳۰ برنامه ویژه برای دهه کرامت در مشهد + فیلم اعلام ویژه‌برنامه‌های دهه ادب و حماسه | همایش علمی «حکیم توس» در مشهد برگزار می‌شود آغاز جشن‌های دهه کرامت در مشهد | مدیریت شهری با فضاآرایی شهری به استقبال این دهه می‌رود بوستان‌های وکیل‌آباد و چهل‌بازه مشهد تعطیل شدند (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعمال قانون ۳ هزار و ۲۵۵ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۸۴ نفر در تصادفات رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته مصدوم شدند (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) باران بهاری هوای کلانشهر مشهد را پاک کرد (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) آماده‌باش تمام دستگاه‌های خدمات‌رسان و مدیران دستگاه‌های اجرایی خراسان رضوی تا ۴۸ ساعت (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

۱۰ خیابان مشهد پیاده راه می‌شود

  • کد خبر: ۴۱۶۲
  • ۰۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۶
۱۰ خیابان مشهد پیاده راه می‌شود
محمدهادی مهدی‌نیا، رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای اسلامی شهر مشهد از آغاز مکان‌یابی خیابان‌های مستعد شهر برای پیاده راه شدن به منظور برگزاری رویداد‌های مهم ملی و مذهبی خبر داد.

 نجمه سرباز - شهرآرانیوز ، محمدهادی مهدی نیا در گفتگو با خبرنگار ما با بیان اینکه بر اساس تصمیمی که بین سه کمیسیون عمران و شهرسازی، حمل و نقل و ترافیک و فرهنگی و اجتماعی در خصوص فعال سازی پیاده راه‌ها اتخاذ شده، گفت: قرار بر این شد تا در گام نخست مکان رویداد‌هایی برای این منظور تهیه شود. 

وی اظهارداشت: بر همین اساس، تعداد ۱۰ خیابان از خیابان‌های مستعد شهر مشهد در راستای پیاده مدار و پیاده راه شدن انتخاب شده و قرار شده ۱۰ مورد رویداد برای این خیابان‌ها تهیه شود؛ به این معنا که اگر قرار است جشن و حتی رویداد خاص مناسبتی در شهر برگزار شود، این ۱۰ خیابان دراولویت برگزاری هستند.

مهدی نیا اظهارداشت: در صدد هستیم تا در راستای آرام سازی ترافیک در این محدوده‌ها و اجرای پیاده راه گام برداریم تا درنهایت با همراهی وهمکاری خود ساکنان آن خیابان ها، به سمت آرام سازی ترافیک و ارجحیت پیاده و سواره پیش برویم.

به گفته وی، ممکن است برخی خیابان‌ها تردد خودرو در آن‌ها تعطیل شود و ممکن است هم همچنان تردد در آن‌ها ادامه داشته باشد. این مهم بستگی به استقبال و همراهی شهروندان و ساکنان این خیابان‌ها دارد.

 

خیابان کوهسنگی و خیابان طبرسی؛ دو محور فاخر در راستای پیاده راه 

در همین حال، جمشید جعفری، مدیر پروژه توسعه حمل و نقل انسان محور سازمان ترافیک شهرداری مشهد نیز در این باره گفت: کریدور بازار گلستان از سه راه ادبیات تا خیابان‌های دانشگاه و در نهایت تا چمران در آینده‌ای نزدیک فعال می‌شود.

وی با بیان اینکه خیابان کوهسنگی و خیابان طبرسی به عنوان دو محور فاخر در راستای پیاده راه در مشهد تعریف می‌شوند، افزود: علاوه بر این خیابان‌هایی از جمله دو طرف خیابان بازاررضا (ع)، کوچه شاهین فر، بازار سرشور، کوچه تعبدی، خیابان ایثار، محور خیابان حجاب در منطقه ۱۰ و خیابانی در منطقه ۵ که معروف به شلوغ بازار است در طرح پیاده راه و پیاده مدار مدنظر هستند.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->