سرخط خبرها

گلایه مجید مجیدی در جشنواره ونیز از تحریم‌های ظالمانه تحمیلی بر کشور + ویدئو

  • کد خبر: ۴۱۹۴۶
  • ۱۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۵
گلایه مجید مجیدی در جشنواره ونیز از تحریم‌های ظالمانه تحمیلی بر کشور + ویدئو
مجید مجیدی، سینماگر مطرح که با فیلم سینمایی تازه‌اش «خورشید» در هفتادوهفتمین دوره جشنواره ونیز حضور یافته است، عصر دیروز در نشست خبری فیلمش حضور یافت.
شهرآرانیوز - در این نشست عوامل دیگری همچون امیر بنان، تهیه‌کننده، جواد عزتی، بازیگر، شمیلا شیرزاد، بازیگر و... او را همراهی می‌کردند.

مجیدی در نشست خبری فیلمش در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا به‌تصویرکشیدن حقایق سیاسی، اجتماعی و موضوع کودکان کار برای فیلمش مشکلاتی را به‌وجود نیاورده، پاسخ داده است: این یک مسئله جهانی است و مختص به کشور خاصی نیست، اما آسیب‌هایی که برخی کشور‌های خاورمیانه به‌سبب جنگ‌افروزی‌ها دیده‌اند بیشتر است. ما اکنون ۴۰ سال است تحت تحریم‌های آمریکا هستیم و همین الآن که در حال صحبت با شما هستم و در این شرایط کرونایی که یک درد مشترک جهانی است، یکی از مشکلات ما در این شرایط سخت، عدم ورود دارو به ایران به‌دلیل تحریم‌های آمریکاست و ۴۰ سال است که مردم ایران به دلیل تحریم‌های غیرانسانی آمریکا، در شرایط سختی زندگی می‌کنند.

او در ادامه صحبت‌های خود به جنگ‌افروزی آمریکا و همدستانش در کشور‌هایی همچون عراق، افغانستان، سوریه و... اشاره کرده و گفته است که بیشترین آسیب از جنگ‌افروزی آمریکا در منطقه را خانواده‌های کم‌بضاعت و فرزندانشان دیده‌اند: خاور میانه به این واسطه پر از بحران شده و بیشترین آسیب‌ها را بچه‌ها و خانواده‌های کم‌بضاعت دیده و هر روز فقیر و فقیرتر شده‌اند. جنگ افروزی باعث مهاجرت به کشورمان شده و مجموعه این عوامل موجب شده است کشورم آسیب‌پذیر و دچار چالش‌های بزرگی شود.

او همچنین گفته است که مسئله کودک کار مربوط به یک کشور یا دولت خاص نیست و مسئله‌ای جهانی است: متأسفانه این واقعیت بسیار تلخی است که در همه جای دنیا وجود دارد و به اعتقاد من آمار خیلی بیشتر از این‌هاست و در هند که من در سال‌های گذشته در آن کار کردم، تعداد این کودکان بی‌شمار است و شرایط اقتصادی که در جهان حاکم است و علل مختلفی دست‌به‌دست هم داده‌اند تا کشور‌ها ضعیف و ضعیف‌تر شوند.

نیما جاویدی، سینماگر خراسانی، به‌همراه مجیدی فیلم‌نامه این فیلم سینمایی را نوشته است. این فیلم اولین نمایش خود را در سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر تجربه کرد و سیمرغ بهترین فیلم و فیلم‌نامه را گرفت. در خلاصه داستان فیلم آمده است: علی کودک دوازده‌ساله‌ای است که همراه دوستانش با دزدی قطعات و کار در یک انبار لاستیک، زندگی می‌گذرانند.
 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->