رییس شورای اسلامی شهر مشهد: کار شورا یک فضیلت انسانی است حاجی‌بگلو: اتفاقات جز با همفکری شکل نمی‌گیرد اعمال قانون ۱۸۵۱ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۵۱ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) برگزاری سی‌وسومین نشست مدیران عامل سازمان‌های سیما و منظر کلانشهر‌های کشور در مشهد راهبرد‌های شورای ششم با تمرکز بر مردم پیش‌بینی بهره‌برداری از بوستان بانوان طرق تا پایان سال ۱۴۰۳ کیفیت هوای کلانشهر مشهد در آستانه وضعیت هشدار قرار گرفت (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) انتخاب شورا‌ها گامی به سوی تحقق کامل قانون اساسی است نظری: شوراها برآمده از اراده مردم و زمینه‌ساز حضور آنها در اداره امور هستند اینفوگرافی | شورای شهر مشهد به نمایندگی از مردم چه کرده است؟ ویدئو | نژاد حسین: هدف گذاری دقیق عمرانی در شورای ششم، یک خواست آگاهانه برای مردم بود ویدئو | منصوریان: نسخه مترقی فرهنگسراها با هدف رفع مشکلات مردم در شورای ششم ارائه شد ویدئو | علیزاده: افزایش بودجه مناطق کم برخوردار در شورای ششم امید آفرین بود ویدئو | ضمیری: شورای ششم پس از ۱۶ سال طرح تفصیلی مشهد را به سرانجام رساند ویدئو | دائمی: توجه ویژه به سلامت مردم، هدف شورای ششم در زمان آغاز فعالیت ما بود ویدئو | حسامی: چشم انداز ۲۵ ساله تامین آب مورد نیاز فضای سبز مشهد از پساب‌ها محقق خواهد شد ویدئو | حاجی بگلو: توسعه همه جانبه شهر با تاکید بر مناطق کم برخوردار را به انجام می‌رسانیم ویدئو | سلیمی: توسعه خانواده محور و حمایت از زنان سرپرست خانوار از سیاست های کلی شورا ششم است ویدئو | فرهمندی: در دوره ششم شورا شهر مشهد تلاش کردیم از نگاه های سطحی فاصله بگیریم
سرخط خبرها
به همت دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حال برگزاری است؛

برگزاری اردوی جهادی خدمات درمانی و آموزشی در حاشیه شهر مشهد و کلات

  • کد خبر: ۴۲۴۸
  • ۰۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۱
برگزاری اردوی جهادی خدمات درمانی و آموزشی در حاشیه شهر مشهد و کلات
دانشجویان بسیجی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در قالب کانون جهادی صراط الحمید تصمیم گرفته اند دو هفته از تعطیلات تابستانی خود را با خدمت به مردم روستا‌های محروم منطقه‌ی کلات غنی سازی کنند.

به گزارش شهرآرانیوز، صالح توکلی، مسئول بهداشت و درمان اردوی جهادی صراط الحمید، گفت: این اردو با حضور ۱۵۰ نفر از دانشجویان جهادگر دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ۸۰ کیلومتری مشهد و در روستاهای محروم منطقه ی زاوین در حال برگزاری است.

به گفته وی، در بخش بهداشت و درمان این اردو، واحدهای مستقر در مدرسه های روستایی، خدمات مامایی، پزشکی و بینایی سنجی را به مردم این روستاها ارائه می کنند. واحدهای سیّار نیز به صورت خانه به خانه به سراغ روستاییان رفته و ضمن غربالگری قند و فشار خون، آموزش های مرتبط با فرهنگ سلامت و خدمات فیزیوتراپی ارائه می کنند.

 

خدمات عمرانی در روستاهای اطراف شهر

مهدی محمدی، مسئول واحد عمرانی اردوی جهادی صراط الحمید نیزبا اشاره به این که صراط الحمید امسال برای اولین بار خدمات عمرانی ارائه می دهد، گفت: کار ما در بخش عمرانی اردو به سه قسمت تقسیم می شود که شامل ساخت حسینیه که در مرحله ی پی ریزی قرار دارد، آشپزخانه و سرویس های بهداشتی در روستای امیرآباد، دیوارنویسی و رنگ آمیزی مدارس روستایی زاوین و تکمیل سرویس های بهداشتی مدرسه روستای طاهرآباد ترکها است.

وی افزود: تیم ما شامل  ۱۵ نفر است و بچه ها بسیار با قوت و پر تلاش به کار ادامه می دهند. البته که به علت گرمای هوا و کار مداوم از صبح تا ۵ عصر، کار ساخت را سخت کرده است.

  

خدمات فرهنگی برای روستا نشینان

در همین خصوص، زینب آذرمجو، مسئول واحد فرهنگی اردوی جهادی صراط الحمید در تشریح فعالیت های فرهنگی این اردوی جهادی گفت: در این اردو برای بچه های روستا کلاس های قرآن، کاردستی و نمد دوزی، دستبند سازی، معارف نهج البلاغه، احکام، آموزش بهداشت و کمک های اولیه، روبان دوزی، عروسک سازی، زبان مقدماتی و کتابخوانی برگزار می کنیم.

گفتنی ست اردوی جهادی صراط الحمید با نام "غنی سازی صد در صد" به همّت بسیج دانشجویی علوم پزشکی مشهد در روستاهای محروم منطقه ی کلات در حال برگزاری است. بخش عمومی این اردو که شامل فعالیت های عمرانی، فرهنگی، بینایی سنجی، فیزیوتراپی، غربالگری قند و فشار خون، مامایی و پزشک عمومی است تا ۹ شهریورماه ادامه  دارد و پس از آن، مسیر خدمت رسانی به مردم محروم با برگزاری بخش تخصصی دندانپزشکی تا ۱۴ شهریور دنبال می شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->