لباس محلی افغانستان بر تن مجید مرتضایی + عکس طالبان نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را تحریم کرد جمهوری خواهان آمریکا خواستار توضیح وزیر دفاع در رابطه با تناقض در گزارش حمله به فرودگاه کابل شدند تاکید بر ضرورت تدوین برنامه مشترک استان‌های مرزی برای تسهیل تجارت با افغانستان محدودیت پخش یک شبکه خبری ماهواره‌ای در افغانستان از سوی طالبان ویدئو | ارائه خدمات درمانی به ۱۵ هزار بیمار خاص افغانستانی در خراسان رضوی آخرین وضعیت ثبت‌نام اتباع خارجی در سال تحصیلی پیش‌رو رئیس شرکت برق افغانستان: بدهی واردات برق از ایران را پرداخت کرده‌ایم کاظمی قمی در گفتگو با شهرآرانیوز: به دنبال صدور ویزای رایگان برای اتباع افغانستان در دهه کرامت هستیم گلشهر مشهد، نماد نوع‌دوستی ایرانیان کاظمی‌قمی در مشهد | اولین جلسه هماهنگی استانداران استان‌های همجوار با افغانستان در مشهد برگزار شد + فیلم از سرمایه‌گذاری ۳۵ میلیون دلاری طالبان در چابهار چه می‌دانیم؟ افغانستان و ترکمنستان ۱۳ قرارداد تجاری به امضا رساندند فوتسال افغانستان در جدیدترین رده‌بندی فیفا در جایگاه سی‎‌ام قرار گرفت قوانین مربوط به ورود غیرقانونی مهاجرین؛ ناقص و نیازمند بازنگری محموله تجاری ریلی افغانستان به مقصد ترکیه از ایستگاه راه‌آهن تهران عبور کرد خسارات جانی و مالی سیل در افغانستان | ۱۶ تن جان باختند + عکس طالبان: هرات به‌ زودی قطب تحولات اقتصادی خواهد شد سازمان همکاری اسلامی خواستار تشکیل حکومت فراگیر در افغانستان شد بلوکیان: برخی حرف‌ها در رابطه با مهاجران ناثواب و خطرناک است
سرخط خبرها

شهرداری تهران اولین نمایشگاه خدمات شهری و حمل و نقل را در کابل برگزار می‌کند

  • کد خبر: ۴۳۹۳۸
  • ۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۰
شهرداری تهران اولین نمایشگاه خدمات شهری و حمل و نقل را در کابل برگزار می‌کند
شهرداری تهران با هدف همکاری بیشتر با شهرداری‌های کلان شهرهای افغانستان به ویژه کابل اولین نمایشگاه خدمات شهری و حمل و نقل را از اول تا سوم مهرماه در کابل برگزار خواهد کرد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ اولین نمایشگاه خدمات شهری، حمل و نقل و ترافیک و ماشین‌آلات وابسته با همکاری وزارت کشور ایران و دولت افغانستان از اول تا سوم مهرماه در کابل برگزار خواهد شد. در این نمایشگاه برخی از شهرداران کلان‌ شهرهای ایران هم حضور خواهند داشت.

 

زهیر صباغ‌پور آذریان معاون بین‌الملل شهرداری تهران در رأس هیأتی از مدیران حوزه‌های آتش‌نشانی، پسماند و حمل و نقل شهرداری تهران به کابل سفر کرده است.

 

معاون امور بین‌الملل شهرداری تهران در این باره گفت: در این نمایشگاه علاوه بر دستاوردهای شهرداری تهران در حوزه خدمات شهری موضوع حمل و نقل هم مورد توجه قرار گرفته است و دوستانی از سازمان اتوبوسرانی شهرداری تهران نیز در این نمایشگاه حضور دارند.

 

صباغ‌پور افزود که متأسفانه برنامه‌ها طوری شد که پیروز حناچی، شهردار تهران نتوانست در این سفر حضور داشته باشد.

 

این مقام مدیریت شهری شهرداری تهران ادامه داد که یکی از موضوعات دیگر در حاشیه این نمایشگاه، حوزه نیرو و انرژی است و مجموعه‌هایی از وزارت نیروی ایران نیز در آن حضور خواهند داشت.

 

معاون امور بین‌الملل شهرداری تهران با بیان اینکه افغانستان همسایه ایران است و دو طرف اشتراکات و پتانسیل‌های فراوانی برای همکاری‌های مشترک دارند گفت: شهرداری تهران توانمندی‌های مختلفی در حوزه‌های متعدد دارد که ما در معاونت بین‌الملل تلاش می‌کنیم این تجربیات را به همتایان‌ خود در شهرداری کابل یا دیگر شهرداری‌های بزرگ افغانستان منتقل کنیم.

 

وی با اشاره به اشتراکات فرهنگی و زبانی تهران و کابل و اینکه افغانستانی‌های زیادی همکار شهرداری تهران هستند افزود که امیدواریم تهران و کابل بتوانند همکاری‌های مشترک دوجانبه‌ای را تعریف کنند. ما در سال‌های اخیر پروژه‌ها و دست‌آوردهای خوبی را در حوزه‌های مختلف شهرداری تهران چون شهرسازی، فنی، عمرانی، خدمات شهری، حمل و نقل داشتیم و علاقمندیم که بتوانیم این‌ها را در اختیار در افغانستان قرار بدهیم تا شهرداری‌های کلان‌شهرهای افغانستان چون کابل و هرات بتوانند خدمات بهتری را در حوزه خدمات شهری به شهروندان خود ارائه کنند.

 

صباغ‌پور افزود که در راستای همکاری شهرداری تهران و کابل پیروز حناچی، شهردار تهران در یک سال گذشته مذاکراتی با شهرداری کابل داشته، ابتدای سال گذشته در حاشیه انجمن جهانی شهرها در شهر ابوظبی با شهردار پیشین کابل دیداری داشتند و دو ماه پیش نیز مذاکراتی به صورت آنلاین با شهردار فعلی کابل انجام دادند.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->